Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dubbel uitgeven?

Help! Ik had besloten om mijn manuscript in eigen beheer uit te geven. Hiervoor heb ik een ISBN nummer aangevraagd, deze heb ik vandaag ontvangen. Maar nu kreeg ik vandaag ook een mail van een uitgever die mijn manuscript wil uitgeven. Mag je bij een uitgever EN in eigen beheer uitgeven?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dat mag niet. Ik zou even contact opnemen met isbn, misschien dat nummer bewaren voor een eventueel toekomstig boek? Of gewoon afzeggen? Het ergste wat je dan kan gebeuren is dat je toch moet betalen voor het aanvragen, neem ik aan. Als een uitgever je boek wil uitgeven, moet je dat doen. Als het een reguliere uitgever is, tenminste.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Eigenlijk moet je dat even aan die uitgever vragen; wij hebben geen idee welke contracten hij hanteert.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Doorgaans wil een uitgever (vrijwel) alle rechten exploiteren die met openbaarmaking van je werk te maken hebben; zo staat het ook in het standaardcontract. Heb je inmiddels al contact gehad met de uitgever?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je bij een bekende uitgever meer kans hebt op succes dan als je in eigen beheer uitgeeft. De uitgever zal bovendien je hele boek mooier maken > vorm geven, kaft ontwerpen, eventuele illustraties... Anders moet je hier allemaal zelf voor gaan zorgen. Ik zou voor de uitgever kiezen...

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie allemaal voor de reacties. Ik heb gisteren contact gehad met de uitgever, en hiemee ga ik verder. Heb contact opgenomen met ISBN en kon mijn nr nog annuleren. Volgende week krijg ik een uitgeverscontract en zal alles van start gaan. Als alles mee zit komt mijn hoek 'Desiderio' medio mei in de boekwinkel. En anders een maandje later (medio juni) Reuze spannend allemaal!!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Medio mei? Dat lijkt me wel heel snel. Moet je niet eerst met een redacteur aan de slag? Dat doen, voor zover ik weet, alle reguliere uitgevers.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan me voorstellen dat het allemaal heel spannend is! Proficiat alvast. Bij welke uitgever ben je nu 'onder dak'?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
POD'je dus, lijkt me. Waarschijnlijk was je met je eigen beheer uitgave beter afgeweest, maar goed.