Radio 1 over schrijversmarkt
Hallo forumlezers en schrijvers,
Vanmiddag hoorde ik op Radio 1 een kort interview met iemand van 'Schrijversmarkt'.
Een internetsite waar de lezer bepaalt of zijn boek wordt uitgegeven.
Er wordt gewerkt met een puntensysteem.
De schrijver plaatst zijn/haar boek op de website en het publiek kan stemmen d.m.v. een 'punt' te kopen voor €5,=
Als er 250 punten binnen zijn wordt je boek uitgegeven in een oplage van 1000.
De 250 mensen die op het boek gestemd hebben krijgen dan een exemplaar van de eerste druk en hun namen komen voorin het boek.
Meteen ben ik op de website gekeken maar het is nog heel nieuw las ik. ze zijn pas in de lucht sinds oktober 2009.
Ik ben heel nieuwsgierig of iemand dit kent en wat jullie hiervan vinden.
met groet van Hanny
Daar heb ik eerder wat van
Daar heb ik eerder wat van gehoord. Ik weet niet of dat hetzelfde bedrijf was of een ander, maar misschien kun je dat oude topic eens opzoeken om te zien wat wij ervan vinden.
Hallo Micha, Vóór ik dit
Hallo Micha,
Vóór ik dit bericht heb geplaatst heb ik eerst gezocht onder 'schrijversmarkt', maar niets gevonden.
Ik weet zeker dat er een
Ik weet zeker dat er een topic is geweest over hetzelfde concept (inschrijven, aandelen etc). Ik ben al een poosje aan het zoeken maar kan het tot nu toe niet vinden. Als iemand er iets meer over weet en zich de discussie kan herinneren, hou ik me aanbevolen.
Ik heb er ook eerder een
Ik heb er ook eerder een topic over gezien. Dat was naar aanleiding van de website Sellaband, een soortgelijk concept voor beginnende bands. Misschien onder die term?
Oeps, dubbel.
Dat was hem! Thanks
Dat was hem! Thanks :)
http://www.schrijvenonline.org/forum/13082
Er moet nog een ander topic
Ja, echt heel traag. Heel
Ja, echt heel traag. Heel vervelend.
Ik kan me dat topic nog
Dank MichaM, voor het
Dank MichaM, voor het opzoeken van de topic.
Het concept is inderdaad gelijk aan dat van 'Schrijversmarkt', met wel verschillende voorwaarden.
Gevonden (via mijn eigen
Heh, dat topic kwam ik een
Heh, dat topic kwam ik een paar keer tegen maar ik dacht niet dat dat het was :D Heb nog op de site zelf gekeken maar daar kreeg ik ook niet de indruk dat het hetzelfde concept was. Nog even weer lezen.
Oh, help. Dat heb ik niet
Oh, help. Dat heb ik niet gecheckt. :ninja:
Misschien gaan wij met onze zoektocht naar andere links wel enorm OT?
Dus, wie kent Schrijversmarkt en/of heeft er ervaringen mee? :ontopic:
@Zjaan, Revolutie in
@Zjaan,
Revolutie in Uitgeversland is niet hetzelfde als Schrijversmarkt. Onze website is nog niet live, dat wil zeggen niet de definitieve website en het betreft bovendien inhoudelijk een (heel) ander concept dan de website in dit topic. Ze hanteren wel onze werktitel Revolutie in Uitgeversland in hun mediacommunicatie, dus vandaar misschien de verwarring, maar we hebben geen band met elkaar. We verwachten overigens wel op zeer korte termijn te gaan lanceren en hopelijk kunnen we jou en de overige forumleden dan positief verrassen.
Valentine van der Lande (initiatiefnemer Revolutie in Uitgeversland)
Het komt niet prettig over,
Het komt niet prettig over, dat je "mag" stemmen voor vijf euro per punt.
Want wat doen ze als er maar tien stemmers komen of twintig? Dan wordt het boek niet uitgegeven, maar hebben ze wel een x aantal maal vijf euro ontvangen.
Ik schat in dat er voor de meeste boeken geen 250 stemmers (á vijf euro punt) te vinden zijn. Dat kan op den duur lekker oplopen voor de mensen achter deze site. Ik denk dat ze het geld niet terug gaan storten...
Die andere site, bookabook,
Die andere site, bookabook, stort het geld wel terug als de 1000 niet bereikt worden.
Dat is dan wel redelijk van
Dat is dan wel redelijk van 'Bookabook'. Op de site van de Schrijversmarkt kon ik hier niets over vinden. Maar misschien heb ik het wel over het hoofd gezien.
je zou natuurlijk eerst op
je zou natuurlijk eerst op zo'n website kunnen kijken voor je denkt dat er allemaal gemene mannen geld uit je zak kloppen. Het lijkt mij juist een goede manier om een boek uit te kunnen geven, als een uitgever er niks in ziet maar lezers juist wel. Als ik een manuscript klaar had...
Ik ben het erg eens met