Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

POD-boek, Centraal Boekhuis en zelf geld bijleggen?

Mijn POD-boek is aldoor uitverkocht (ik had een voorraadje in het CB), dus moest het aantal steeds worden aangevuld om ook op bol.com ed. te kunnen blijven staan. Het lijkt mij dat (bijna) elke auteur ook op die verkoopsites wil (blijven) staan, ik ook natuurlijk; en men koopt nu eenmaal het liefst daar dan via een minder bekende verkoopsite of uitgever. Dus dan moet de voorraad wel aangevuld blijven. Omdat alles wéér was uitverkocht, moest de voorraad worden aangevuld maar wat bleek: Voor het CB moet ik 0,48 ct per boek op toeleggen, inplaats van dat er iets aan verdiend wordt! (Als boekhandels via het CB bestellen) Als ik de verkoopprijs omhoog doe, koopt men minder snel denk ik en zo goedkoop is het boek niet. Het lijkt mij een raar verhaal, of mis ik iets? Heb ik iets over het hoofd gezien? Ja, we hadden alles nog eens extra nagerekend en de berekening klopte toch echt zoals het er stond. Maar het lijkt me dat je als auteur toch iets aan je boek verdiend inplaats van erop toe te moeten leggen?

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn ervaring is zeer positief. Het contact is menselijk en begripvol. Bovendien vragen ze niet het onderste uit de kan. Ja, ik kan het aanbevelen. Noem mijn naam en je krijgt misschien korting. O, je kent mijn naam natuurlijk niet. Ook zonder mijn naam zal het wel goed gaan. I.i.g. is je boek via Boekenbent overal vindbaar.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
O, je krijgt trouwens 15% van elk verkocht boek. Af en toe worden er weer een paar euro op mijn rekening bijgeschreven. De verkoopprijs van je boek bepaal je zelf.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn inmiddels verschillende uitgevers die een bijdrage van de schrijver vragen als een (gedrukt) boek via het CB aangeboden moet worden. Betaal je niet, dan krijg je alleen een e-Book uitgave.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boekenbent die je boek uitgeeft op een wijze die jou als auteur per saldo geld kost? Wat een... Ik zal maar niet zeggen wat ik daar van denk. Zo iets heb ik nog nooit gehoord. Schrijven is mijn hobby en ik weet dat ik er waarschijnlijk niet rijk van ga worden. Is ook niet erg. Maar geld toeleggen? Dat nooit. Bedankt, weer een uitgever minder op mijn lijstje.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zo werken alle pods, Marco. Het heeft me trouwens geen geld gekost, want de boeken die ik zelf besteld heb, heb ik verkocht. Af en toe krijg ik nog wat geld gestort op mijn rekening als er een boek via bol.com is verkocht. Liever niet via het cb. Ja, ik heb ook van een kennis gehoord dat ze moest betalen voor een boek dat via het cb is verkocht. Belachelijk natuurlijk. Het CB is ontzettend duur. Sommige pods trouwens ook.