Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mailing POD

Dag Allemaal, Zojuist lag mijn contract in de bus van Boekscout. Ik had al eerder begrepen dat ik hen 40 mailadressen moet aanleveren. Verder kost het me geen cent. Nu lees ik in het contract dat het adressen moeten zijn van mensen die 'in principe' van plan zijn mijn boek te kopen. Dan vind ik 40 nogal veel. Of heb ik iets gemist? Ik kan best 40 adressen bij elkaar krijgen, maar of ze ook allemaal in principe een gedichtenbundel van me willen aanschaffen? Hoe scherp ligt zo'n afspraak? Weten jullie daar iets van?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhip... je hebt gelijk! Daar gaat mijn berekening. Ik maak hem hier niet overnieuw hoor...(wel op mijn rekenmachientje) Tjezus, ik maar denken dat ik slim begon te worden. Die bedragen zijn trouwens fictief he...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben ook niet commercieel ingesteld. Daarom laat ik de opmaak liever door een uitgever doen. In reclame maken voor mezelf ben ik ook slecht. Dus schik ik mij. Hoe dat nu zit met die btw weet ik niet. Bij de een lees ik 19% en bij een ander 6%. Wie weet het precies?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Inderdaad, maar dan moet het drukwerk meer dan dertig pagina's hebben, anders wordt het niet gezien als boek, en wordt er 19% gerekend.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook niet commercieel ingesteld. Daarom laat ik de opmaak liever door een uitgever doen. In reclame maken voor mezelf ben ik ook slecht. Dus schik ik mij.
Dat geldt ook voor mij. Ik wil dat mijn boekje eruit komt te zien zoals ik het wil. En daarom laat ik het ook bij een POD doen. Het binnenwerk zl me nog wel lukken, maar niet de cover. En Wil, succes met je boekje!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij het toekennen van BTW is vooral duurzaamheid belangrijk. Bladen in een map, dat kan wel 6% worden, maar dan moet het cursusmateriaal zijn. Losbladig dus bij uitzondering 6%, maar meestal 19%. Eventueel kun je een verzoek naar de belastingdienst sturen. Heb ik ooit gedaan vandaar bovenstaande info. Maar goed --> off topic.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lukt het 'n beetje met het "sprokkelen" van mailadressen? Als je er nog 'n paar nodig hebt, stuur mij dan maar een PB-tje. Mijn ervaring is dat (juist) de familie en vriendenkring het hierbij aardig laat afweten. Ik heb ook twee boekjes door BS laten uitgeven. :D

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Scorpio! Ik hou het in mijn achterhoofd. Bemoedigend dat een aantal mensen goede ervaringen hebben daar.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff, een groot aantal mails verstuurd. Ik denk zo'n 40 á 50. Straks even tellen. Er liggen er nog een paar in de kast. Enkele positieve antwoorden gekregen. Nu wacht ik even af. Ik heb die 40 adressen liever binnen voordat ik het contract onderteken en opstuur. Nog anderhalve week... Me toch voorgenomen om meerdere kanalen te zoeken voor de verspreiding. DeEllis en Zjors en anderen hadden gelijk wat dat betreft. Wat is anders de zin van publiceren? Het kostte me tijd om mijn gevoelens hierin een beetje bij te stellen. (achteruitbegrijpen) Sommige mensen weten me goed aan te moedigen. Dank daarvoor!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gisteren nog een mail gestuurd aan BS met de vraag wat ze bedoelen met: volgens aanwijzingen en instructies. In een eenvoudig format (door de uitgever te verstrekken). Dat wil toch niet zeggen dat ik een of ander programma hoef aan te schaffen via hen? Hoe eenvoudig is zo'n format? Weet iemand dat? Ook nog gevraagd waarom de bundels in hun webwinkel zo duur zijn. Hierop heb ik nog geen antwoorden. Inmiddels een 15 tal toestemmingen. Best veel in minder dan een dag. Hopelijk stroomt mijn mailbox vanavond vol. Heeft iemand ervaring opgedaan in het verzamelen van e-mailadressen voor dit doel? Hoe verging het jou?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Veel adressen verzameld waarvan ik al wist dat die niets zouden kopen, maar oké de uitgever wil dat. Je hoeft niks aan te schaffen. Je krijgt van hen instructies hoe je het moet doen. Heel simpel. Zelfs ik kon het. Heb je die dan nog niet gekregen?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Tja, ik heb het contract nog niet ondertekend teruggestuurd omdat ik even wat puntjes op de i wilde en nog enkele antwoorden op mijn vragen. Ik ben blij dat jij die ervaring met hen al hebt. Daar kan ik wat mee. Mooi ook dat het zo eenvoudig is dat ZELFS JIJ het kunt. :D Voorts leek het me handig om eerst te kijken of ik wel aan al die e-mailadressen kon komen.. Natuurlijk zijn er adressen bij waarvan ik verder niets verwacht, maar je weet maar nooit he. Ik ben haast op de helft en nog anderhalve week de tijd om het contract terug te sturen. Het ziet er dus goed uit.... Zij hebben me overigens een getekend contract toegestuurd! Dus dat zit ook goed. Nu ik beter begrijp hoe het werkt (we doen de marketing zelf) ben ik tot nu toe wel tevreden over de gang van zaken.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tip: Mijn eerste 'serie' verzoeken heb ik in één keer verzonden. Dat wordt niet altijd op prijs gesteld omdat al die adressen voor iedereen zichtbaar zijn. Iemand wees me daarop. Dus toen heb ik een standaardbericht geschreven in word. (Ik vind standaardbrieven niet erg vriendelijk maar afijn) Die kopiëer ik nu steeds als ik een e-mail verstuur. Met voorbeeldgedicht eronder. Zo gaat het ook goed. Vijftig of zestig aparte e-mails schrijven is ook niet te doen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt de adressen ook in het BCC veld zetten. Ik dacht dat iedereen dat inmiddels wel wist. Blind Carbon Copy, weet je wel...

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt de adressen ook in het BCC veld zetten. Ik dacht dat iedereen dat inmiddels wel wist. Blind Carbon Copy, weet je wel...
Ik dacht dat ook algemeen bekend was dat veel spam filters in zo'n geval de mail als spam aanmerken, waardoor de geadresseerden het niet te zien krijgen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu weet je meteen hoe onervaren ik ben MichaM. Ik zal de kopiëer methode blijven gebruiken. Om er zeker van te zijn dat de mensen mijn mail ontvangen. Ik heb jarenlang een antipathie gehad tegen computers. Komt nooit meer helemaal goed. Wel een beetje goed. :) Maar bedankt voor de informatie. Dat kan altijd nog van pas komen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet er bij BCC dan minder dan 20 zetten, dan komen ze meestal wel door. Bij grote aantallen niet. Nee, Wil, ik heb me nooit tot POD gewend. Ik heb mijn boeken gelijk in Eigen Beheer gedaan. Of eigenlijk, mijn pseudoniem doet dat. Ikzelf heb mijn boeken bij uitgevers.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welk e-mailprogramma gebruik je? Gebruik de help en zoek eens op sjablonen. Zo heb ik mijn uitnodigingen verstuurd. Mailtje opstellen, opslaan als sjabloon en je hoeft alleen het e-mailadres van de ontvanger in te vullen kunt hetzelfde mailtje steeds opnieuw gebruiken.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik weet het ook nog niet zolang, Wil. Maar als je de adressen achter BCC zet, ben je snel klaar. Je stuurt ook een naar je eigen adres, dan weet je dat het goed zit. Je moet dat wel in je adressenlijst aanvinken(BCC). Niet te veel tegelijk, zoals Zjors aangaf. Gewoon proberen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al gekeken.. In hotmail geen sjabloon te bekennen. Ga me geen ingewikkelde vragen stellen MichaM. Daar ga ik van stotteren.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel! Zodra ik weer een aantal tegelijk wil versturen zal ik het zeker proberen. Maar ik denk dat ik de grootste hap al heb gedaan. Het is nu wachten op het binnendruppelen van de antwoorden.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Niet goed dus... Nu ja, later zal ik daar ook over na gaan denken. Nu niet, want dan verzwik ik mijn hersens.