Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mailing POD

Dag Allemaal, Zojuist lag mijn contract in de bus van Boekscout. Ik had al eerder begrepen dat ik hen 40 mailadressen moet aanleveren. Verder kost het me geen cent. Nu lees ik in het contract dat het adressen moeten zijn van mensen die 'in principe' van plan zijn mijn boek te kopen. Dan vind ik 40 nogal veel. Of heb ik iets gemist? Ik kan best 40 adressen bij elkaar krijgen, maar of ze ook allemaal in principe een gedichtenbundel van me willen aanschaffen? Hoe scherp ligt zo'n afspraak? Weten jullie daar iets van?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wanneer je niet de verlangde 40 e-mailadressen bij elkaar krijgt, maar bijvoorbeeld 30, dan moet je de ontbrekende 10 boeken die ze anders wellicht hadden verkocht zelf afnemen. Nu ja, 10 is te overzien. Die heb je waarschijnlijk toch nodig om je boek mee te promoten.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Zjors. Ik kan de eerste 50 boeken afnemen tegen 25% korting. Daarna tegen 30%. De winkelwaarde weet ik nog niet precies maar zal rond de € 11,00 liggen. @ Scorpio Jawel, dank daarvoor!! Hij gaat er echt komen. :nod: Spannend opeens. Koudwatervrees, plankenkoorts. Maar gelukkig heb ik een welwillende familie. Ze willen er allemaal eentje. Er gaan zelfs twee exemplaren naar de VS en één naar Australië. Het contract kan de deur uit.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thérèse, Het lijkt me inderdaad heel speciaal om te ontdekken dat iemand mijn bundel heeft gekocht.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik het goed begrijp heb je om te beginnen die mailaidressen nodig, bepalen zij de verkoopprijs en moet je zelf voor de verkoop zorgen? Mijn mailadres heb je ondertussen al en ik wens je heel veel succes met de verkoop. Toch behoorlijk ingewikkeld om eindelijk aan het zo begeerde boek of de gedichtenbundel te geraken! Succes Wil,

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Lien. Dit is misschien niet de meest ideale manier om te publiceren. Maar nog altijd beter dan helemaal niet... Overigens lukt het wel, die mailadressen. Jij ook dank voor je medewerking. Die mailadressen heb je nodig omdat spam sinds kort verboden is. De uitgever mag dus niet zelf via mailing met je boek de markt op. Ik hoef niet zelf voor de verkoop te zorgen. Wel voor de mailadressen en eventueel bekendheid er aan geven. Van daaruit hoop ik natuurlijk dat mensen daadwerkelijk de bundel bestellen. Reclame voor je boek moet grotendeels van jezelf komen. Hij komt in de webwinkel van BS te liggen. Ik weet niet of je de verkoopprijs bij reguliere uitgevers wel kunt meebepalen. Bij eigen beheer moet je denk ik ook zelf voor reclame zorgen en wellicht veel zelf inkopen om te kunnen doorverkopen. Heel handige mensen kunnen zo'n boek zelf ontwerpen. Ik niet. Voordeel is dat je de prijs laag kunt houden. Ingewikkeld is POD niet... a) je levert het ms in b) je levert 40 mailadressen c) je zet je ms in het format op aanwijzing van BS d) je bundel wordt gemaakt Heel eenvoudig juist, maar daarna begint het pas. Wat wil je? Reclame maken of niet? Wil je dat veel mensen je bundel kopen? Of is het puur voor je directe omgeving? Een grote stapel zelf inkopen om uit te delen? (erg kostbaar) Ik vind het erg leuk om deze ervaring op te doen! Daarna ga ik zien wat ik er verder mee kan doen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wil, laat je weten hoe het verder verloopt met je gedichtenbundel? En wanneer die uitgegeven wordt? Ik ben benieuwd en zal alles met aandacht volgen!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jazeker Lien. Momenteel heb ik nog tijd om de bundel in het daarvoor bestemde format te plaatsen. Ik ben a-technisch en computeranalfabeet, maar het ziet er niet ingewikkeld uit. Ik moet me er wel toe zetten, want ik stel dat soort dingen altijd uit tot het laatst... :o Ik had niet te maken met correctierondes. Dankzij de scherpe blik van een proeflezer kon ik het foutloos insturen. Dat scheelt een hoop tijd denk ik. Deze week terugsturen en zij gaan er vervolgens het boekje van maken. Een forumvriend maakt schitterende foto's. Daarvan mag ik er een gebruiken voor de omslag. Al met al duurt het nog wel tijdje voor het boekje klaar uit is. Het is ook afhankelijk van het aanbod, en dat schijnt groot te zijn. Ik ben ook zeer benieuwd! Wanneer jij voldoende materiaal hebt kan ik je dit van harte aanbevelen! :) Op grote oplagen hoef je misschien niet te rekenen, maar de ervaring is heel leerzaam.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zal nog heel wat water naar de zee lopen eer ik zover ben. Ben ook niet meer dan een computeranafalbeet en absoluut a-technisch! Daarom hoop ik alles van jou te kunnen leren :nod: Hoe groot zal de bundel zijn, qua afmetingen bedoel ik? Het gaat hem ook niet persé over grote oplagen, alleen al het gevoel dat je het zelf verwezenlijkt hebt en inderdaad: de ervaring. Alvast bedankt, Lien