Feedback bij het proeflezen
Ik heb getwijfeld of ik dit überhaupt zou aankaarten, maar ik heb me nu al meerdere keren gruwelijk geërgerd aan sommige reacties bij proeflezen.
Nu is dit natuurlijk een openbaar forum en iedereen mag reageren, proeflezen en feedback geven. De feedback is soms , wanneer het om inhoud gaat, gebaseerd op smaak/mening van de lezer, helemaal niets mis mee.
Wat mij echter enorm stoort, is wanneer er dingen gezegd worden die dus gewoon FOUT zijn.
Er wordt soms door mensen gereageerd die absoluut geen gevoel voor taal hebben en die na plaatsing van eigen tekst zelf nogal het nodige commentaar krijgen.
Ik vraag mij dan ook af of hier een beetje toezicht op wordt gehouden, want wat heeft men aan zulke reacties? Helemaal niets toch?
Natuurlijk kan niemand bepalen wie wel of niet zou moeten proeflezen, maar als er echt onwaarheden worden vermeld of wanneer het duidelijk is dat de proeflezer absoluut niets van de tekst begrijpt om er iets zinnigs over te kunnen melden, zou er dan niet ingegrepen moeten worden?
Misschien ben ik de enige die zich hieraan stoort hoor, maar ik wilde het toch even kwijt :)
Leonardo Pisano
schlimazlnik schreef: Zelfs
Whoa, T. Niet alleen
Mijre Gidet schreef: Whoa, T.
Ik denk dat een redacteur of
Je post was geen gewone vraag
Mijn vraag was een reactie,
Hartstikke on topic. Zijn er
Ik heb wel eens niets aan
* in verband met
Schlim, ik begrijp je reactie
*verwijderd*