Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Het irritantste woord

Staat jouw irritantste woord op deze lijst? http://irritantstewoord.nl/ Op deze site kun je stemmen op het irritantste woord (maar het zijn meer uitdrukkingen). Het irritantste woord naar mijn mening staat er niet bij, anders had ik erop gestemd: in die zin.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hah, mijn irritatiefactor staat er ook tussen ;) Hoewel die wel heel dicht bij "hun hebben" lag...

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik sommige uitdrukkingen best vaak gebruik... Mijn irritantste woord staat er niet op: concullega.... Brrrrrrr! En verder is 'hun hebben' en 'groter als' ook altijd een groot irritatiepunt!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oef, ik moet er niet te lang naar kijken. Ik heb zoiets van ik irriteer mij daaraan weet je. Ik bedoel, dat gaat zeg maar helemaal nergens over. Ik heb toch op "hun hebben" gestemd, hoewel het in de juiste context niet verkeerd hoeft te zijn. Ik wil op mijn kamer namelijk al heel lang een poster van Atilla de Hun hebben. (Die staat mooi boven mijn hunnen-bed)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook eens even gekeken en wat mij het meest irriteert staat erbij. "ja, DUH." Vind ik vreselijk maar ik schijn niet veel medestanders te hebben volgens de uitslag tot nu toe.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk is dit zeg maar niet mijn ding, zeg maar. Ik bedoel, een stukje tekst van zo'n kortheid, dat gaat helemaal nergens over, weet je wel. Kan je niet eens uitrollen. Net als met de kredietcrisis. Het werkt naar de mensen toe, op een absoluut meest verkeerde manier. Hun hebben de meest foute uitdrukkingen verzameld, zeg maar - okeeeee.... dûh, ze zijn helemaal leuk! Absoluut. Ik zeg: doen. De kiddoos stemmen niet, dus doen wij het maar. Doedoei.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gestemd. 'Hun hebben' vind ik van de opties op die site het meest negatief in het oor springend. Ik werk in Amsterdam ZO en daar is het heel erg normaal om achter elke zin 'Dus dat.' te zeggen. Heel erg vervelend. Erger zelfs dan 'hun hebben'...

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké wordt gebruikt in de zin van: 1. Goed-----ok 2. Oh ja?----okeeeeee 3. Ik geloof je niet. ooookee Astrid tijdens aerobicsles- zegt om de minuut oké, is dus op dat moment het woord dat mijzelf ergert. Hun/ Hen/ zij erg irri. Iemand die steeds zegt, begrijp je en weet je wat ik bedoel? Dan moet ik steeds ja zeggen. Ook als ik het er niet mee eens bent of the subject niet boeit! Iemand die steeds 'zeg maar' zegt zeg maar. Dat vind ik zeg maar heel vervelend! Of iemand die de hele tijd citeert. Toen zei zij, nou zeg ik, zegt zij, en ik........ killing!!!!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb toch op "hun hebben" gestemd, hoewel het in de juiste context niet verkeerd hoeft te zijn. Ik wil op mijn kamer namelijk al heel lang een poster van Atilla de Hun hebben. (Die staat mooi boven mijn hunnen-bed)
:D

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
de enigste
Aaaaarghr!!! Inderdaad zeg. Dat die er niet bij staat op die site, dit vind ik nog erger dan "hun hebben" Net zoiets als uniek, unieker, uniekst (of nog erger: meest uniek).

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De kiddoos, hun hebben het helemaal goed, zeg maar. Een stukje naar de mensen toe in de kredietcrisis, dat is absoluut mijn ding; weet je wel. Ik zeg: doen! Ik irriteer mij het meest aan "uitrollen" eigenlijk. Ik bedoel; dat gaat helemaal nergens over. Okee? Ja duh. Doei doei. :D

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb voor kredietcrisis gestemd, Ik weet niet wat het is. Zolang ik Credit op mijn bankafschriften zie staan heb ik geen crisis. Debet dat is pas crisis! Twijfelde nog even over 'kids' en 'hun hebben', maar dat is niet echt een 'ding' van dit jaar, zeg maar, natuurlijk, dus, ik dacht kredietcrisis, gewoon doen! Dùh! Die andere woorden die hun noemden, zeg maar, die gebruik ik nooit naar de mensen toe, dus daar ken ik niet over meepraten. xsg

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik heb nooit zo gesnapt wat mensen irritant vinden aan 'kids'. Het woord kinderen is behoorlijk lang, dus daar wordt gewoon snel een kortere term voor gevonden. Kids is een gewoon Engels woord wat in het Nederlands geslopen is. Net als check, ok, stress en nog honderd andere woorden. Kids is net als vele andere dingen op die lijst ook niet taalkundig fout. Persoonlijk vind ik taalkundige fouten ook veel erger. Dit alles (bijna alle dingen uit het lijstje) wordt uitvoerig behandeld in 'Taal is zeg maar echt mijn ding' van Paulien Cornelisse. Een aanrader voor wie van taaltrends houdt.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die is ook erg. :rolleyes: Die komt dan op nummer 6. Voor je het weet heb je een top-honderd bij elkaar.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hun hebben dus een eigen site: Helemaal leuk! Ik irriteer mij zeg maar het meest aan: Ik bedoel. Waar de kids duh! zeggen is dit naar oudere mensen toe meer iets van: Dit gaat absoluut helemaal nergens over. In hippe taal: Niet mijn ding, weetje. Dus nog even een stukje over stemmen: Ik zeg: Doen! Mijn irritaties: me auto/me fiets - weetje - een inhalerende ja,ja achter elke zin - De vooruitziende blik: En toen zei jij zeker/Wat dacht je toen... - Nee, janee, Ja, dat is goed.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: het meest irritante woord of woorden zijn voor mij die woorden die niet rechtstreeks gezegd worden maar onder de oppervlakte blijven steken. Jammer, maar die stond er niet bij, zeg maar. Het is niet hun ding, doei zeg maar want het is zuur te weten dat hunnie gelijk hebben.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
'hun hebben' is van dit lijstje voor mij de meest ergerlijke uitdrukking. maar 'irri' of 'gezelli'... ook erg...

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijne staat er zeg maar niet bij maar ik irriteer me er bij wijze van spreken aan als geen ander. Ik vind het echt behoorlijk irri, niet echt gezelli weet je.