Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

research: organisaties benaderen?

Nu ik steeds serieuzer over uitgeven ga nadenken, ontkom ik niet aan beter research. Voor de geschiedenis van de Romeinse tijd kan ik wel een hoop bronnen vinden (boeken, internet). Maar ik zit nog een beetje met de ernstige brandwonden van mijn ene hoofdpersoon. Op internet vind ik vooral info over behandelmethodes en zo. Is het raar als ik de Brandwondenstichting om informatie vraag? Zouden ze aan zoiets meewerken?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je ze een net mailtje stuurt en uitlegt waarom je bepaalde dingen wilt weten, denk ik dat ze dat niet raar vinden. Het zou vreemder zijn als je een boek uitgeeft, waarbij later blijkt dat het helemaal niet zo werkt bijvoorbeeld. Ik zou het gewoon proberen hoor :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zouden ze er niet aan meewerken? Als je het maar netjes vraagt geven ze vast wel antwoord :) (ben wel benieuwd, mijn hoofdpersoon heeft 'tzelfde, wil je zeggen als je antwoord hebt?)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En wat als ze niet reageren? Maakt toch niet uit. Proberen kan altijd, ook al zou ik eerder bellen en vragen aan de telefooniste wie je moet benaderen met zo'n vraag. Dan kom je direct bij de juiste man/vrouw terecht.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou zoiets ook gewoon vragen. Daar zullen ze wel op antwoorden, met wellicht de voorwaarde dat je hun naam even noemt (persoon X van stichting Y). Het heeft naast een 'entertainment-doel' (kan even zo snel niks anders verzinnen), ook nog eens een educatief doel, dat jij er wat van leert en misschien je lezers ook!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
OK, jullie zijn erg eensgezind allemaal! :) Ik ga het dus maar proberen. Wens me even succes, aub :thumbsup: Waus, je hoort nog wat de uitkomst is!

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Denise, Het ligt er wel aan in welk tijdperk je schrijft. In de Romeinse tijd werden brandwonden bedekt met honing, gemalen kruiden en modder. Later in de middeleeuwen gebruitken ze spinnewebben, het vliesje van een ei en een papje van kruiden. Lees de boeken van Ellis Peters er maar eens op na, daar beschrijft ze vaak het behandelen van wonden in de 12e eeuw. Hoop dat je daar ook iets aan hebt. :)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Denise, ik weet zeker dat ze hieraan mee zullen werken, graag zelfs. Echt waar, probeer het maar. Vraag het aan de infobalie of zoiets. Of mail het hen.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een kleine update: Ik heb zondag een item geplaatst op het forum van de Brandwondenstichting, want ik zag daar ook verzoekjes voor werkstukken e.d. Daarop is niet gereageerd. Dus heb ik woensdag echt de stoute schoenen aangetrokken en een mail gestuurd. Daarop is ook nog niet gereageerd. OK, ik weet ook wel dat ik niet zoveel geduld heb en dat ze daar echt dringender werk hebben, maar ik had toch wel een beetje gehoopt voor het weekend meer te weten. @Pehamo: dank je wel voor je informatie. Tot nu toe houd ik me bij de Romeinse tijd, niet de middeleeuwen. Ik ben zelf bang dat bij ernstige brandwonden de kans op overleving te klein is om geloofwaardig te zijn. Dan zal ik dus andere littekens moeten bedenken...

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Romeinen zieken verzorging. Dat heb ik op internet ingetikt en kwam her en der wat tipjes tegen over Romeinse geneesheren. Als je die namen weer intikt kom je mischien nog wat meer te weten. succes. :)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yes, ik heb een reactie van de Brandwonden Stichting gekregen. :) Ze wijzen mij door naar een professor die als chirurg verbonden is aan een ziekenhuis en geïnteresseerd is in de geschiedenis van brandwondenbehandeling. Hij schijnt vooral veel van rond 1900 te weten, maar toch... Ik heb hem zaterdag een mail gestuurd. Nu maar weer afwachten...

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de Romeinse tijd omstreeks die van de Caesars waren de meeste artsen Grieken en Joden. De Romeinen gebruikten een oeroude vorm van napalm in hun kruiken die ze met katapulten afschoten en op de vijandelijke linies terecht lieten komen. Dus van brandwonden zullen ze wel verstand gehad hebben. Een professor die in de historie van brandwondenbehandeling geinteresseerd is zal je zeer zeker een paar tips kunnen geven. Vraag aan hem of ze in die tijd al Camelomine hadden.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjonge de professor heeft mij zelfs uitgenodigd om langs te komen... Ik sta er helemaal versteld van dat mensen mijn vraag zo serieus nemen. Jammer genoeg zit hij wel helemaal aan de andere kant van het land en wordt het voor mij op korte termijn een beetje lastig, maar het lijkt me superinteressant om er eens met hem over te praten!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Briljant idee Rietje :) Maar hij wil graag dat ik langskom zodat we uitgebreid alle mogelijkheden kunnen bespreken.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Denise Dat is toch harstikke leuk. Dan nemen ze je tenminste echt serieus :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik ook superleuk! :) Ik had helemaal niet verwacht dat hij mij zo serieus zou nemen. Ik dacht dat hij mij hoogstens een pakketje informatie zou sturen en 'zoek het verder zelf maar uit'. Dus ik ben hier heel blij mee.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben mosterd na de maaltijd :D . Anders zou ik ook hebben geschreven: gewoon doen. Ik heb ook met instanties gebeld als ik zeker wilde weten of informatie die ik van anderen kreeg wetenschappelijk klopte. Daar werd ook heel goed op gereageerd. Drie keer ook in drie zinnen. Het is tijd voor frisse lucht.