Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Audioboeken

Wie luistert er hier wel eens naar een audioboek? Het luisterboek is in opmars, maar ik heb er zelf nog nooit naar een geluisterd. Vroeger dacht ik dat het vooral bedoeld was voor blinden, maar ook treinreizigers, of automobilisten schijnen graag naar een goed luisterboek te luisteren.
Toch zou het mij zelf niet zo trekken, ik lees liever.

Mijn eigen boek komt trouwens (waarschijnlijk dit jaar nog) uit als luisterboek! En ik ga het zelf inspreken! Ben benaderd door een bedrijf dat van al veel bekende boeken een audioboek heeft gemaakt dus voel me vereerd. En er schijnt dus echt een markt voor te zijn. Maar ik ken niemand die naar audioboeken luistert, jullie wel?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ju/strop-das wrote:
Je prefereert zeker ook noten op schrift in plaats van live-gespeelde muziek?

Vind wel een leuke vergelijking.
Een songtekst is bijvoorbeeld ook een soort gedicht. Of je dat nou leest of hoort. Het is maar net wat je leuk vindt.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Je prefereert zeker ook noten op schrift in plaats van live-gespeelde muziek?

Er wordt van uitgegaan dat iedereen kan lezen, maar dit geldt niet voor het notenschrift.

Er heerst nogal wat leesarmoede en met luisterboeken wordt de gemakzucht nog meer in de hand gewerkt. Ik zie het meer als een stimulans voor de consumptiemaatschappij, dan om mensen aan het lezen te krijgen vooralsnog.

(heb in ieder geval hierdoor een onderwerp voor een volgende column :) )

PS
:) Krijg net een nieuwjaarskaart binnen van kennissen:
Een foto van hen inclusief zoontje. Alledrie afgebeeld al lezend in een boek. Ze wensen ons 'een lezenswaardig 2007!' :)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Draaikever schreef:
Quote:
Je prefereert zeker ook noten op schrift in plaats van live-gespeelde muziek?

Nee dat schreef Ju/strop-das!

Mijn reactie daarop was iets anders nl; Er wordt van uitgegaan dat iedereen kan lezen, maar dit geldt niet voor het notenschrift

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

ELIZA:

Quote:
Daarnaast heeft gewoon niet iedereen de tijd om uren te lezen.

Ja, da's wel triest, heeft dan weer te maken met de 'drukdrukdruk' maatschappij. Wat dat betreft zullen de onthaastings-therapeuten ook niet blij zijn met het luisterboek.
Maar goed zo'n luisterboek lijkt dus efficiënt

ELIZA:

Quote:
Denk aan alle mensen die nooit naar het theater gingen, maar dankzij de musicals dat nu wel doen.

En nu maar hopen dat ze tijdens de voorstelling niet ook een luister/boek gaan beluisteren/lezen :wink:

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha, ben ik weer!

Zojuist kwam de Volkskrant-bezorger zijn nieuwjaarswens brengen en zijn jaarlijkse bonus van twee euro ophalen. Daarbij kreeg ik niet het vertrouwde kaartje aangeboden maar een CD.
Leuk, dacht ik en wat toepasselijk (eerst al die kaart met de pro-boek- lezen- tekst)

Ik ging er even voor zitten; kopje koffie, sigaretje: pauze.
Lezen is goed om te onthaasten tenslotte en één van de remedies tegen 'Kerstafkickstress.'
Affijn CD-tje erin... is het een luister-boek-column-CD!!!
Nou ja, dacht ik toen, kan ik onderwijl even de kerstboom verder aftuigen.