Redactionele wijzigingen
Ik heb nu een aantal stukjes geschreven voor het UT-Nieuws, de locale universiteitskrant, en af en toe worden mijn teksten grondig verbouwd door de redactie. Het fragment:
Het college van bestuur wil weten waar het heen moet met de UT, en daarbij willen ze erg graag de kant van de studenten horen. Moeten we vooral een technische universiteit worden, of kunnen we de breedte in? Wat zijn onze sterke punten? Al weken staan de student mailboxen bol van de uitnodigingen voor route14 discussies. Toch was de opkomst donderdag 21 februari in sociëteit T.R.A.M. mager. Het overgrote deel van de ruim 80 aanwezigen was bestuurslid van studie, studenten of sportvereniging, dus er was geen tekort aan meningen.Werd bijvoorbeeld;
Het college van bestuur wil weten hoe men aankijkt tegen rol en toekomst van de UT. Daarbij wordt ook de student gehoord. Moet het vooral een technische universiteit worden of valt de keus op breed. Of allebei? De meeste aanwezige studenten op deze donderdag 21 februari in sociëteit T.R.A.M. zijn bestuurslid van een studie-, studenten of sportvereniging.Het verschilt heel erg per artikel hoeveel ze wijzigen. Een ander stukje van mij in dezelfde editie werd bijna letterlijk geplaatst, op twee zinnen na. En dat artikel was nog twee keer zo lang ook. Bij het bovenstaande stukje zie ik wel in dat sommige zinnen misschien te lang zijn, of dat ik teveel subjectieve toevoegingen gebruik als "erg". Maar ik vind het wel jammer dat een zin als "dus er was geen tekort aan meningen." verwijdert wordt. Mijn naam staat onder het stukje, dus ik wil wel dat het een beetje mijn eigen ding blijft. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Proberen hun stijl aan te leren of juist op mijn strepen gaan staan?
Is er helemaal geen overleg
Je zinnen zijn relatief
Ben het helemaal met Eliza
Tot he point ok. Het stuk
Ik denk dat het onredelijk
Ik ben het met Eliza en
Thnx schrijverke! Ik zie het
Hjalmar schreef:Hierin
Ja, ik wil dat natuurlijk
Oeps, ik stond te lang naar
Hjalmar schreef:Het grootste
Je hebt gelijk Trenke, dat