Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

auteurs risico bijdrage

Hallo mede schrijvers, ik ben 50 jaar en heb een boek geschreven. De titel is 'Verhaal halen' en het gaat over de levensgeschiedenis van mijn ouders. In A4 is het 300 pagina's en uitgeverij AspekT is geinteresseerd om het in zijn beheer uit te geven, maar met een risicobijdrage van 4500 euro van mij, de auteur. Perry Pierik, een van de uitgevers van Aspekt heeft mij schriftelijk toegezegd dat hij dan een redacteur inschakelt om met mij "de puntjes op de i te zetten', dat het boek dan in hun beheer marktconform wordt uitgegeven, dus met isbn, met recensies, aanbieding op beurs, aan iedere boekhandelaar leverbaar via centraal boekhuis, in de bibliotheek komt en zo meer. Een andere uitgever reageerde ook enthousiast, maar ziet helemaal geen kans om het uit te geven. En nog weer anderen reageren inderdaad dat ze het risico niet aandurven omdat ik een onbekende vrouw ben. Een van hen zei: als je nou Maartje van Weegen was geweest....
maar goed, mijn vraag is, heeft iemand van jullie dit meegemaakt? Dat je een risicobijdrage moet betalen maar dat dan je boek wel in het beheer van een echte en degelijke uitgever wordt uitgegeven??? (Ik heb een boekje met de titels die Aspekt uitgeeft, meegestuurd gekregen. Ziet er goed uit. Daar wil ik wel bij horen) Ben benieuwd naar jullie reactie,
groeten van zwartewater

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kijk altijd met argusogen naar uitgevers die een eigen bijdrage vragen.
Zeker een bedrag van 4500 Euro.
Zelfs als je bij een reguliere uitgever uitgegeven wordt als debutant verdien je met je eerste boek dit bedrag nog niet of het moet gelijk een bestseller worden.

Voor dat geld kun je in uitgeversland prima shoppen.

Mijn advies: Laat je goed informeren door profesionele mensen.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een bedrag van €4500,- is erg veel. Dit soort bijdrages worden eerder in Engeland gevraagd dan bij ons.
Als je het mij vraagt dan is €1000,- een gemiddelde.
Heb je toevallig het 'Handboek voor schrijvers' editie 2003-2004? Zo ja, kijk dan eens op pagina 100. Daar wordt ingegaan op de hoogte van de bedragen.

Tja, is het verstandig om het te doen?
Ik kan slechts twee redenen bedenken:
1) Het is handig wanneer je toch genoeg geld achter de hand hebt.
Ik zou het dus niet doen wanneer je geld moet lenen of nauwelijks wat overhoudt.
2) Het blijft een feit dat het genre waarin je geschreven hebt, heel moeilijk ligt. Een Maartje van Wegen zou het inderdaad een stuk gemakkelijker hebben, vanwege haar naamsbekendheid.
Zodoende zal het voor jou een ware kunst worden een uitgever te vinden. Je bent dus aangewezen op die paar uitgevers die het wel willen uitgeven.

Toch blijf ik het een erg hoog bedrag vinden. Probeer eens in het 'Handboek voor schrijvers' te kijken. Heb je het nog niet, schaf het dan aan. Er staan heel wat bruikbare tips in.

Succes verder!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ter aanvulling van Cobra...op pagina 101 staat:
"Het belangrijkste is en blijft dat je het contract en de voorwaarden van de uitgeverijen minitieus doorneemt en bij onraad een deskundige inschakelt, zoals een advocaat, Stichting LIRA of Stichting Schrijven."

4500 euro = bijna 10.000 oude guldens!!!! Olé! Voor dat bedrag kun je zelf een hele hoop doen INCLUSIEF PR en distributie. Misschien zou je een financieel plan kunnen maken wat je nodig denkt te hebben in eigen beheer en het naast zo'n plan als dit te "plaatsen"...

Ik zou hier mijn tijd voor nemen...overal informeren/offertes aanvragen/bekijken of je het manuscript nog naar andere uitgeverijen kunt sturen (misschien ook Belgische uitgeverijen?)...en nogmaals een kostenraming maken "eigen beheer versus deze goede vrienden"...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij dit soort bedragen een wat minder gevoel krijg.

But it is your money!

Groet,

G.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Zwartewater,

Ik vind het een enorm bedrag! Zelfs al heb je dat mischien zo liggen. Daarnaast, hoeveel exemplaren worden er voor dat bedrag gedrukt? Paperback of gebonden?
Reken uit hoeveel het per boek gaat kosten.

Het geeft mij GEEN goed gevoel; wees op je hoede!!!!!!!!
Zou bijna zeggen; schakel voor dat bedrag een goed, ludiek reclamebureau in.

Succes!

groet Carla

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik sluit me helemaal aan bij Carla.

Uitgeven in eigen beheer lijkt me voor dat geld ook een veel betere optie. Het bedrag staat in geen verhouding tot de opbrengst van een debuut. Ik zou er heel voorzichtig mee zijn en zowieso zoveel mogelijk informatie opzoeken over deze uitgever als je er (eventueel) mee in zee gaat.

In elk geval wel een opsteker dat verschillende mensen zo enthousiast zijn over je boek. Daarom zou ik ook zeggen: probeer eerst nog eens wat andere uitgevers. Misschien zit die ene die het wel zonder eigen risico bijdrage doet er zomaar bij!

Groeten,
Set

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Allereerst mijn complimenten: een heel boek af. Dat is veel werk geweest.

Een van mijn zakelijke boeken heb ik in 2002 'eigenstandig' (zoals dat heet) bij Reed/Elsevier uitgegeven. Ik heb het zojuist even nagekeken: ik heb er ongeveer EUR 3500 voor betaald. In 1998 heb ik een boek volledig zelf uitgegeven (drukker, binder etc); dat kostte mij toen in totaal NLG 6000. Ik wist in 2002 dat ik dus alle kosten van Reed voor mijn rekening nam, inclusief een stukje winst. De enige kosten die Reed toen nog aan mij had, waren opslagkosten. Elk verkocht boek was dus winst voor Reed.

Ik krijg de indruk dat die EUR 4500 op dezelfde principes gebaseerd is: alle kosten, en een stukje winst. De financiele afweging valt dus negatief uit, maar wellicht heb je andere overwegingen.

Succes!

Leo

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het een belachelijk hoog bedrag. Kijk eens op de website van www.boekenbent.nl Daar kun je een eigen beheer uitgave regelen waarbij je ook de redactie en eventueel omslagontwerp door hun kunt laten doen. Alle prijzen staan er bij dus je kunt zo zien wat het je kost.
Ook inclusief bibliotheek aanbieden en isbn en bestellen via de site van boekenbent. Lijkt me goedkoper.

Succes
Zjors

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

4500 euro lijkt niet alleen veel, dat is ook veel te veel. Doe effe normaal (':lol:') Zelfs Gopher is nog goedkoper en dat bedrag verdien je misschien net terug als je veel mensen kunt vinden die je boek willen kopen. Een boek kan nog zo goed zijn, een kapitaal er voor betalen om het uit te laten geven is niet logisch. Idd eigen beheer lijkt me dan een betere optie. Mijn advies: zoek nog even verder naar een andere uitgever die het wel gratis doet en kies anders voor eigen beheer.

Groetjes,
josje

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lieve reageerders,
Bedankt voor jullie meedenken over mijn situatie. Wat betreft het raadplegen van meerdere uitgevers: dat heb ik al bij 15 gedaan! Hun reactie was of standaard, zo van helaas, probeert u het bij een ander, en bedankt dat u onze uitgeverij koos; of: het is wel aardig maar we zien er geen commerciele mogelijkheden in. Wat betreft uitgeverij Aspekt, die heb ik al doorgelicht en ze geven serieus werk uit, waaronder biografieen van wereldleiders en andere bekenden, veel over de eerste en tweede wereldoorlog, veel maatschappij-kritisch werk (Marijnissen publiceert bij hen) kortom Aspekt is een uitgever waar ik wel bij wil horen!!! Wat betreft de eurootjes, die heb ik net, maar de auto is 15 jaar oud, dus ik hoop dat die nog even rijden blijft.
Aan Leo wil ik vragen: hoe is dat contractueel gelopen met de boeken die jij bij Reed Elsevier hebt uitgegeven? Heb je tips voor mij om mee te nemen als ik het contract met aspekt sluit? Ze hebben mij namelijk weer gemaild of ik tot een besluit kan komen zodat ik in de zomercatalogus meekan.
Net echt allemaal !!! Voor wie het interesseert: www.uitgeverijaspekt.nl

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Zwartewater

Ik begrijp dat je enthousiast bent. Zo'n stal zou ik ook wel bij willen horen. Maar jij hebt niet zo'n naam als bijvoorbeeld Jan Marijnissen en dat betekent dat er hooguit een paar honderd boeken worden verkocht als ze er vanuit de uitgeverij al erg hard aan trekken. Maar je loopt ook het risico dat ze dat niet doen. De oplage is namelijk toch al betaald en er is voor hen geen enkele financiele prikkel om zich uit te sloven voor je. De marketing kan dus gewoon op jouw nek komen!!
Dat bedrag verdien je nooit terug, dus je moet je afvragen of deze uitgave dat waard is. Als je het boek in eigen beheer uitgeeft, is het heel wat goedkoper en heb je ook je eigen boek in handen. Iedereen die interesse heeft in je boek (mensen uit je omgeving bijvoorbeeld) kopen het dan ook wel. Dan ga je er tenminste niet failliet aan en je hebt toch je boek.
En veel zoekwerk is het niet. Hier op de site staan topics waar mensen aangeven welke eigen beheer uitgave goedkoop en betrouwbaar is.

Niet tekenen dus is mijn advies.

Wel uitgeven! Is echt kicken als je je eerst eigen boek in handen hebt!!

Succes

Zjors

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ben net op de site van Aspekt geweest. Vragen zij 4500 euro voor uitgave van een boek? Dan begrijp ik waarom ze zo'n mooi pand hebben.

Het ziet er betrouwbaar uit, maar met zulke bedragen zou ik toch liever die nieuwe auto kopen. Van dat geld kun je heel wat meer doen dan hopen dat je boek aanslaat via die uitgeverij. Je hebt geen enkele garantie dat je je inleg ook terugverdient ook vertellen ze nog zulke mooie verhalen over de succesvolle boeken. Trap er niet.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wie ben ik om te proberen uw gedachten/beslissing te veranderen...

Ik kan u in concrete termen vertellen waarom IK het niet zou doen...zeker niet met zo'n budget van 4500 euro...maar ik denk dat u de beslissing al genomen heeft.

Ik kan u alleen maar veel succes (en plezier) toewensen.

Groet,

G.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Zwartewater,

4500 euro, dat is veel geld, dat is een feit.

Een verhaal over je ouders, dat is zeer persoonlijk, ook dat is een feit. En mits je ouders van 'betekenis' waren/zijn, is dit een verhaal dat ook alleen door naasten als lezenswaardig zal worden beschouwd.

Als al zovele uitgevers het hebben afgewezen, en wanneer de uitgever die dan interesse toont toch zich wil indekken door het vragen van dit poenig bedrag, kan misschien wel de vraag worden gesteld of de oorzaak van dit alles niet bij het boek ligt, dan wel bij de uitgevers.

Opgepast, ik wil hier niet oordelen over je kwaliteiten, die ken ik niet, maar uit het beetje info dat ik kan afleiden uit dit draadje, lijkt me dit alles toch bevreemdend.

Ik wens je hier niet minder succes mede natuurlijk.

Hopend dat je de juiste beslissing maakt

Ben Woo

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

En mocht je het dus inderdaad gaan doen (wat ik meen op te maken uit jouw antwoord), dan kun je ons misschien op de hoogte houden van het hele proces. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
In ieder geval ook namens mij veel succes.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik hoop echt van harte dat je niet hebt doorgezet met uitgeverij Aspekt. Ik ken namelijk een aantal ex-auteurs met zeer slechte ervaringen met deze uitgeverij. Uitgeverij Aspekt blijkt inmiddels een zeer slechte naam te hebben. Zo werken ze niet met de standaard VVL-contracten, wat tegenwoordig gebruikelijk en gangbaar is. Hun contracten zitten zeer vernuftig in elkaar in het voordeel van de uitgever zelf en volstrekt in het nadeel van de auteur. Uitgeverij Aspekt heeft de gewoonte om alle verantwoordelijkheid en risico's bij de auteurs neer te leggen. Ook staan zij in de contracten geen boekenconrole (altijd laten vastleggen in je contract!!!) toe, waardoor royaltie-afrekeningen nooit te controleren zijn. De royalty afrekeningen zijn met de hand (!) geschreven, onduidelijk, onoverzichtelijk en onbegrijpelijk. Verschillende auteurs heben het vermoeden dat ze slechts een minimaal deel van de royalties krijgen die hen in werkelijkheid toekomt, maar kunnen dit dus niet door een boekencontrole door een accountant natrekken. Het is verder bekend dat uitgeverij Aspekt helemaal niet of nauwelijks inversteert in pers- en promotie en aan marketing.

Schrijvers Nanda vand er Zee, Elias Asser, Pamela Hemelrijk en Annemarie Postma zijn enkele van de namen die om dit soort redenen zijn opgestapt bij uitgeverij Aspekt. Dit zijn bekende namen en zijn zeer professioneel. Dus als die opstappen is dat merkwaardig. Er lopen langslepende juridsiche procedures van enkele van hen tegen deze uitgeverij om de overgedragen rechten terug te krijgen en inzage te krijgen in de werkelijke verdiensten. Dus wees allemaal gewaarschuwd. Trap niet in de val van uitgeverij Aspekt, het is een volstrekt onbetrouwbare uitgeverij. E ja, het is ronduit belachelijk om 4500 euro eigen inbreng te vragen. Als een uitgever in je gelooft krijg je dat bij wijze van spreken als VOORSCHOT!

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nu ik dit lees schiet me te binnen dat ik inderdaad onlangs iets gelezen heb hierover in een interview met Annemarie Postma.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Rene, ik ben al in zee gegaan. Uiteraard schrik ik van je bericht. Ik ben al opgenomen in de zomercatalogus, of, in ieder geval is dat nu gaande. Ik heb nog geen geld overgemaakt, want eerst krijg ik een contract toegestuurd, zoals aspekt dit zich voorstelt, en daarna komt er een afspraak om alles rond te maken. In dat gesprek zal ik vertellen wat ik van jou nu hoor. Ik hoop dat aspekt openstaat voor mijn inbreng. Wat ik anders doe weet ik nog niet. maar nogmaals bedankt!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zwartewater misschien is het handig dat je ze belt dat je twijfelt. Zeg er gerust bij dat dat is omdat je negatieve berichten over ze hebt gehoord. Kijk maar eens hoe ze daarop reageren.
Dat je al in de catalogus staat is hun risico, jij hebt tenslotte nog niks getekend en een contract moet wel van twee kanten rond zijn. Ik neem aan dat je niet ja tegen ze hebt gezegd ongeacht hoe het contract eruit ziet.
Ik blijf het een belachelijk bedrag vinden en ik blijf van mening dat er voor hen geen enkele trigger is om veel aan promotie van jouw boek te doen. Het is toch al volledig door jou betaald.
Verder zou ik deze zaak en je contract ook aan Dries voorleggen. Die kun je vragen stellen via een van de contactmogelijkheden bovenin het scherm. Misschien weet hij meer van de uitgever en in ieder geval kan hij het contract op waarde beoordelen. Ik neem aan dat je zelf al het standaardcontract hebt gedownload om te vergelijken?

Ik hoop echt dat je boek er komt, maar doe dat niet tegen elke prijs. Denk nog eens goed na over eigen beheer. Voor een kwart van de prijs en ik vermoed dat je dezelfde oplage kwijtraakt als het boek goed is. Je kunt het via eigen beheer ook aanbieden aan bibliotheken en winkels. Kijk maar even op Boekenbent of een andere site hoe simpel dat is.

Succes

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ook Zjors, bedankt voor je reactie. Het is hartverwarmend hoe medeschrijvers meeleven en meedenken met mijn dilemma. En een dilemma is het. Je begrijpt dat ik heel graag, via een uitgever, mijn boek op de markt brteng. Dat komt omdat ik denk dat de naam van een uitgever op je boek, meer vertrouwen aan de koper geeft. Ik heb per mail van Leo een reactie gehad. Hij dacht dat ook, en hij weet uit ervaring dat je om een boek in de winkels t krijgen zelf eerst uitgever moet worden, dat is geen moeilijke procedure maar kost ook geld, en dan pas via centraal boekhuis kan gaan leveren. Ik heb over uitgave in eigen beheer niet boekenbent maar bergboek om een offerte gevraagd. Hier volgt een deel van de tekst:

Hierbij een indicatie voor het drukken van een boek in A5-formaat, 320
pagina's, in een oplage van
500 ex 3450,- (excl 6 procent BTW)*
1000 ex 4990,- (excl 6 procent BTW)*
Uitgegaan is van een paperback, binnenwerk (zwart) 90 grams romandruk,
omslag (full color) 240 grams. Garenloos gebonden.
Bij deze prijs is uitgegaan van aanlevering van het binnenwerk (alleen
tekst
in zwart) in Word-formaat zoveel mogelijk al in de juiste opmaak. Een
omslagontwerp is inbegrepen. Ook proeven zijn inbegrepen.
Auteurscorrecties
zijn exclusief.
De prijs is onder voorbehoud van de definitieve offerte van de drukker.

De oplage van Aspekt is 1000 (mijn boek is meer dan 500 pagina's) zij verzorgen de levering via Centraal boekhuis en ook in Belgie. Er komen recensies, en mijn boek gaat mee naar de beurs.
Ook zegt Aspekt promotie toe. Als ze dat niet doen, volgens wat ik in het forum hoorde, dan ben ik nog niet in zak en as. Omdat ik al bezig ben de tijdschriften waar evt. lezers te vinden zijn: Margriet, Esta, Libelle, Ouders van nu, J/M en het blad Psychologie, te benaderen of ze mijn verhaal over de totstandkoming van mijn boek interessant vinden om daar aandacht aan te besteden. Bovendien wil ik de stoute schoenen aantrekken om ook de tvprogramma's Goedemorgen Nederland en Max en Catherine te benaderen. (ik ben zelf ook 50+)
Wat ik bij aspekt hoop te bereiken is dat ze meewerken om het contract zo op te stellen dat ik bij de eerste 500 een hoger percentage krijg, vanwege mederisicodragen. En daarna het gewone percentage (12 dacht ik) Mijn probleem zoals ik het nu zie is de financele kant van de zaak. En daar ga ik over onderhandelen.
Overigens geloof ik ontzettend in mijn boek en dat het, zeker voor leeftijdgenoten van mij (en ouder) interessant en boeiend is. Is er interesse dat ik het voorwoord in het forum plaats?

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zwartewater,

weer een opmerking van mijn kant. Ik weet niet hoe je het doet maar je kiest altijd de verkeerde...nu weer Bergboek. Lees aub de hieronderstaande link:
http://www.epibreren.com/rs/rs_frame.html?eigenbeheer.html

Mag ik zo vrij zijn om je te vragen voor de "gein" ook een offerte op te vragen bij een aantal andere POD-uitgeverijen? De door Zjors genoemde Boekenbent staat overigens overal als zeer vakkundig en betrouwbaar te boek!!!

Groet en heel veel succes omdat ik mij echt zorgen maak dat je onnodig zoveel geld gaat uitgeven,

G.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Griseo! Ben naar Boekenbent gegaan. Hieronder uit hun prijsopgaaf:
oplage(horizontaal)
blz. 30 50 100
200 301 461 727
240 379 489 778
300 401 531 854
Maar mijn boek is zeker 550 blz. en mijn oplage 1000
Dan zou bij Boekenbent bij een oplage van 100 ook zeker 1050 gerekend worden, te zien aan de toename van 200 naar 300 blz. in het schema.
Maar ik denk echt groot. Ik wil inderdaad een oplage van 1000 .
Ik wil er zelf flink aan trekken voor promotie. ik verwacht heus geen bestseller te worden, maar wel, nou ja, goed verkopend.
Je hebt wel hartstikke gelijk dat bergboek opvallend duurder is dan boekenbent

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hoi zwartewater

ik ben wel benieuwd naar je voorwoord want daarin lees ik waarschijnlijk waar het boek over gaat? Over je ouders weet ik.Maar dat is zo vaag.

Enne ook mijn advies: vraag een paar offertes aan bij andere pod-uitgeverijen en kijk vooral op hun site wat ze extra kunnen doen aan promotie en dergelijke.

veel succes en laat je niet uit het veld slaan door alle twijfels die nu een antwoord willen.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Zwartewater,
Geen slapende honden wakker maken, ik adviseer eerst je contract laten checken, zodat jij met een TEGENCONTRACT kan komen. Heel belangrijk!
Gaat Pierik daar niet in mee, dan weet je hoe laat het is.
Raadpleeg de FLA (freelancer organisatie) eens (www.fla.nl) Zij weten alles van contracten, waar ze aan moeten voldoen etc. Vraag sowieso een copie van het standaard VVL-contract en leg het naast jouw contract. Ik heb de voorzitter van de FLA deze week verteld dat ik op dit forum las dat er 4500 euro gevraagd werd aan je, en zij begon heel hard te lachen, maar maakt zich ook ernstige zorgen om dit soort praktijken. Zij zei ook letterlijk ' Als een uitgever in je gelooft, investeert hij in je'. Je bent straks echt je geld kwijt, geloof me. Aspekt investeert nul komma nul in publiciteit (dus dat zal helemaal op jou aan komen) en hun boeken zijn niet zichtbaar in de boekwinkels. Dus je schiet er echt niets mee op. Het is leuk voor je zelf dat je straks een boekje in je eigen boekenkast hebt staan. Duur betaald, ook nog eens. Als je het gevoel hebt dat je boek echt iets is, benader dan een serieuze uitgeverij, die als eerste je het STANDAARD VVL-contract presenteert. De contracten van Aspekt voldoen op geen enkele manier daaraan. Stop ermee, nu het nog, kan zou ik zeggen. Je hebt nog nergens je handtteking onder gezet. Steek eerst je licht op bij de FLA op de Lairessestraat in Amsterdam, morgen nog. Vraag naar Frederike Geerdink bijvoorbeeld,en vraag haar over Aspekt, en hun ervaringen ermee. Ook kun je eens contact opnemen met advocaat Germ Kemper in Amsterdam (kemper advocaten). Hij is mede de grondlegger geweest van het VVL-contract en is bekend met de praktijken van Aspekt.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zou het niet doen....
Je kunt je verhaal in eigen beheer uitgeven of zo.
Ik begrijp best dat je blij ben dat je boek eindelijk uitgegeven kan worden. Maar 4500 euro,dat is wel erg veel! Ik vind dat persoonlijk een beetje vreemd,hoewel het natuurlijk ook kan zijn dat ze erg arm zijn ofzo en zeker willen weten dat een boek dat ze uitgeven iets oplevert. Maar ik zou het toch niet doen.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gezien de auteurs die Aspekt in haar fonds heeft (Aad van den Heuvel, Jan Marijnissen) zullen de inkomsten nooit slecht zijn. Verder kent de uitgeverij een jaarproductie van 50 titels.

Gelet op de eerdere berichten zit er een addertje onder het gras.
Zwartewater kan het best open kaart spelen en in het gesprek onder vier ogen, de negatieve berichtgevingen opsommen. Waarom zo’n hoog bedrag bijdragen? Als er geen fatsoenlijk marketingplan aan vast zit, is het absoluut niet raadzaam om met de uitgever in zee te gaan.
Het is zoals ook jij, mooiemeid, het zegt: Niet doen!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt rene. Ik heb het modelcontract al gedownload en zal dit zeker ernaast leggen. Ik ga goed onderhandelen en zet mijn handtekening pas als ik of: voldoende tevreden ben en/of: na afweging of het mij waard is op die manier in uitgeversbeheer mijn boek te presenteren. Maar echt bedankt, iedereen, voor het meedenken en meeleven. Uiteraard hou ik in dit forum jullie op de hoogte. Groetjes.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zwartewater, 4500 is veel geld, 874 euro (of meer bij een grotere inhoud) is ook veel geld, maar daar heb je wel met zekerheid boeken voor die helemaal naar je zin zijn. Aan die boeken verdien je direct geld en hoef je niet eerst een kapitaal neer te leggen. Als het boek idd een bepaalde doelgroep weet te bereiken kun je altijd boeken bij laten maken. Begin met een kleine oplage en kijk dan wat het boek doet. Daar val je je een minder grote bult aan als het niks wordt dan met een startbedrag van 4500 euro.

Het is jouw geld en jouw wens om een boek uit te brengen. Je argument om met een bekende uitgeverij meer klanten te kunnen krijgen in de toekomst vind ik wat vergezocht. Beter een goed produkt op de markt dat zichzelf verkoopt dan een uitgever die een hoop belooft en niets doet. Je vindt hier marketingtips genoeg, die je nodig zult hebben als ik de commentaren over Aspekt lees.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aan Griseo en Zjorz, en wie het (nog) interesseert,
Boekenbent heeft mij nu een offerte gemaild en daar schrok ik van. een oplage van 1000 is meer dan twee keer zo duur als de risicobijdrage die Aspekt vraagt. En dan ligt het nog niet in de boekwinkels van Nederland en Belgie!!!
Contractgesprek heeft nog niet plaatsgevonden. Als dat zover is dan open ik een nieuw onderwerp voor mijn verslag daarover in dit Forum.
Op al onze leveringen en aanbiedingen zijn de algemene voorwaarden van toepassing welke u terug kunt vinden op de site van Boekenbent.
*Uitgebreide informatie over de verschillende pakketten vindt u op de site
voor schrijvers en dichters in eigen beheer
4708 DV Roosendaal
Nederland
Tel: (+31) 06-15 18 12 87
OFFERTE
giro 4349843
BIC: PSTBNL21
IBAN: NL03PSTB0004349843
Offerte 689
Wij danken u voor uw aanvraag. Hieronder vindt u een specificatie van de kosten zoals we ze
op dit moment kunnen berekenen aan de hand van de door u verstrekte gegevens.
Omschrijving Inclusief BTW
standaard 19% 125,00
Extra uren correctie/opmaak optioneel Per uur 19% 15,00
Redactie door een redacteur optioneel Per uur 19% 18,00
Proefdruk van kaft en binnenwerk optioneel 6% 12,00
Oplage BTW Inclusief BTW
200 10,63 6% 2.126,00
500 9,89 6% 4.945,00
A5 formaat 1000 9,41 6% 9.413,00
560 pagina's
Prijzen zijn in euro’s.
Deze vrijblijvende offerte is een maand geldig.
Alle kosten die gemaakt worden voor de opmaak en het maken van het aantal door u bestelde
boeken dienen vooraf betaald te worden.
Wij vertrouwen erop u een passende aanbieding te hebben gemaakt en zien met belangstelling
uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Uitgeverij Boekenbent Uitgeverij Boekenbent
Dragonberg 66
BTW nr. NL1160.93.341.B01
K.v.K. Breda 20109169
Margeet Herman
e-mail:
Offertedatum : 23-03-2006 Website: www.boekenbent.com
Btw
Opmaakkosten inclusief ISBN nummer
(5 uur opmaaktijd, langer wordt berekend als extra correctie)
Druk- en bindkosten
(exclusief opmaakkosten) Prijs p.st.
Paperback kaft, full colour
Verlijmd gebonden, gelamineerd
Binnenwerk op 90 grams roman crème papier
José Vriens Uitgever