Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe ziet jullie schrijfhol eruit?

Waar trekken jullie je terug om eens duchtig te schrijven? Ik heb er een apart kamertje voor, maar helaas is schrijven niet het enige dat ik er doe.. Ik keek net eens even rond, en het wordt tijd mijn nestje hier eens even uit te mesten. Wat een bende! Blaadjes met loze kreten waar ik geen verband meer in kan herkennen, losse telefoon nummers, waar ik geen eigenaar meer van weet. *zucht* Nee dit kan zo niet langer.. [center]http://www.windstoot.nl/plaatjes/rommelhok.jpg[/center]

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Eline., wat jammer voor je vriend. Ik heb pocket 11 wel, eerste druk en in goede staat, maar ik verzamel zelf ook. Ik had hem via Marktplaats gekocht voor... € 10 of minder dacht ik, is dat niet wat voor hem?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf het meest in de computerkamer, maar heb altijd aantekeningenboekjes, gele memoblokjes(postit), schriftjes etc. bij mee om allerlei aantekeningen te maken. Het bureau is rommelig met allerlei poppetjes,prulletjes etc. maar dat vind ik gezellig... http://i108.photobucket.com/albums/n32/glenn_045/resized%20pics/glenn2/glenn3/glenn4/glenn5/glenn6/DSCN6947.jpghttp://i108.photobucket.com/albums/n32/glenn_045/resized%20pics/glenn2/glenn3/glenn4/glenn5/glenn6/DSCN6950.jpg zo'n kleine meter links van mij zit vaak Maatje op het aquarium: http://i108.photobucket.com/albums/n32/glenn_045/resized%20pics/glenn2/glenn3/glenn4/glenn5/glenn6/9DSCN0234-1.jpg

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Glenn: Bij mij ligt er vaak een rode kater in de papierbak achter mij. Ik schrijf voor mijn werk (nu dus) in een kamertje op zolder van iets meer dan twee bij twee, uitgevoerd in fris geel en groen. Maar omdat ik hier dus schrijf voor mijn werk, zit ik met mijn andere verhalen meestal lekker op de bank beneden, laptopje (ook een macje) op schoot. Ik probeer die twee soorten schrijven een beetje van elkaar te scheiden. En ik ben van plan om af en toe lekker ergens buiten (als het weer mooi weer wordt...) te gaan schrijven, aan het water of op een terras. Thuis komt er altijd wel wat tussen: opdrachtgevers, katten, kinderen, echtgenoot, stofwolken, vieze sokken. Daarom verhuis ik begin maart een paar daagjes naar Schiermonnikoog met mijn notitieboekjes en laptop... ben heel benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Glenn: Bij mij ligt er vaak een rode kater in de papierbak achter mij.
grappig! Vaak ligt een van de twee katten op m'n schoot als ik achter de computer zit te schrijven, soms merk ik het niet eens als ik geconcentreerd bezig ben, maar zo hebben ze me uren vergezeld tijdens het schrijven...

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb geen schrijfhol, niet eens een schrijfhoek. Snik! 's Morgens denk ik: guttegut, waar zal ik eens gaan zitten vandaag? Aan de eettafel, op de bank met mijn laptop op de salontafel of met dat ding op schoot. Wel met iets eronder. Die krengen worden bloedheet. Om me heen zwerven de Van Dale, Renkema e.d. op de bank. Ik zit ook wel eens buiten, in de schaduw. Niet vaak.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf op mijn slaapkamer, of, als er niemand thuis is, beneden in de huiskamer. Mijn kamer is meestal een bende, maar omdat ons huis verkocht wordt is het nu redelijk netjes. Ik heb een vrij groot bureau, vol met schoolboeken en bakjes waar pennen, vullingen, gummen, papiertjes, stiften et cetera in zitten. Dan heb ik twee boekenkasten die uitpuilen. Soms zit ik op bed, in het midden van mijn kamer. Na een tijdje gaan mijn benen slapen en mijn rug pijn doen, dus dat vind ik niet zo heel fijn. Verder heb ik ook nog een bank op mijn kamer, maar dan valt het licht vanaf de verkeerde kant. En - klein detail - er liggen héél véél spullen op mijn bank. Een chaotische bende dus. Maar ik weet natuurlijk precies waar alles ligt en word helemaal onrustig zodra dingen 'opgeruimd' zijn; dan ben ik alles kwijt. Beneden is natuurlijk alles enorm goed georganiseerd en netjes. Ik zit dan aan de eettafel (groot en leeg, prettig overzicht, dat wel) of op één van de banken, maar zoals Luc hierboven al opmerkte over laptops: Die krengen worden bloedheet!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je laptop heet wordt, moet je je fans eens nakijken. Waarschijnlijk zit er stof in de lucht aan- en afvoer.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ding is hagelnieuw. Ik neem hem mee naar Nederland. Kunnen ze er daar even naar kijken. Bedankt voor je tip

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat voor eentje is het? Mac? Die worden inderdaad erg heet, de behuizing werkt namelijk als heatsink. Andere? Kan zijn dat het script voor de fans niet goed werkt. Kun je wel voelen dat er hete lucht naar buiten wordt geblazen bij de roosters, kun je de fans horen draaien?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm, dan weet ik het niet. Cooling padje al geprobeerd? Dat zet je op je schoot, bevordert de doorstroom.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat voor eentje is het? Mac? Die worden inderdaad erg heet, de behuizing werkt namelijk als heatsink. Andere? Kan zijn dat het script voor de fans niet goed werkt. Kun je wel voelen dat er hete lucht naar buiten wordt geblazen bij de roosters, kun je de fans horen draaien?
Mac heet? Dat is nieuw voor mij. Mijn MacBook wordt nooit heet en mijn iMac ook amper. Op mijn HP daarintegen kun je een ei bakken. http://i42.tinypic.com/29c8610.jpg Verder heb ik dus nog een MacBook die hier niet op staat en een bureau van 3 m ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
iMac is dan ook geen laptop ;) De macbook van mijn vent wordt wel heel warm vanwege de alu behuizing. Zal misschien een verschil in gebruik zitten of zo.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi plekje, Jeanet, prachtig uitzicht. Ik zou -als ik zo'n plekje had- meer naar buiten kijken dan schrijven. Mijn computer staat gewoon in een hoek van de huiskamer. Uitzicht op een muur, weinig afleiding dus.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb weliswaar een eigen kamertje op de 1e verdieping, compleet met een oud, houten bureau met leren inlegblad en een 'bankierslampje', maar het 'voelt' niet goed. Dus verhuis ik zeer binnenkort naar de zolderslaapkamer, naar een heel knus hoekje met direct boven het bureau - dat komt te staan - een dakraam met zicht op de sterrenhemel. Kan het nog inspirerender voor een schrijver van fantasieverhalen?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb op mijn grote zolderkamer een bureautje staan met alles, maar daar word ik altijd afgeleid. Het liefst schrijf ik hier in de achtertuin, op de stijger met mijn pootjes in het water. Is link met laptop maar okee. Het werkt beter voor mij.