Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hoe? wanneer??? Genoeg ideeën maar nu nog op papier.

Hoi, Ik ben hier nieuw. Ik heb in het verleden eens een schrijfcursus gedaan, en wil me graag verder ontwikkelen in kinderverhalen. Nu heb ik ideeën genoeg en er staat ook al eea op papier (de laptop), Maar ik kom op dit moment niet verder. Terwijl mijn hoofd barst van ideeën en de wil om te schrijven. We hebben net ons 2e kindje gekregen en het is overdag best druk, 's avonds komt er dan bijna niets meer uit terwijl ik nu wel verder wil. Ik ben wel benieuwd naar hoe en wanneer jullie schrijven, hebben jullie tips?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ja, p.s: 'Waar blijft je huwelijk dan?' vraag je. Een huwelijk = een zaak van twéé, toch? P.S. 2: Met 'zelfstandig zijn' zijn bedoel ik niet per definitie een vrouw/man alleen. Zelfstandig kun je óók zijn met een gezin. Als alleenstaande ouder. Die vier dagen op kantoor worden dan gecompenseerd met vier dagen voor- en nabereiding voor het gezin. Was. Boodschappen. Dweilen. Proefwerken overhoren. Och, dit zijn al acht dagen. Waar is de rustdag gebleven? Hebben we het over sociale contacten nog niet eens gehad, laat staan over schrijven. Daarom moet je kiezen, je komt er niet onderuit.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja maar ik snap Eufdrie heel goed. Het zit in je karakter om het op die manier te voelen, denk ik. Wij voelen ons zo gauw schuldig dat we al hun tijd 'opslokken.'

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan kun je bedenken dat deze manier van denken geen wet van Meden en Perzen is en op een dag heb je er spijt van dat je steeds naar anderen hebt geluisterd. Of je laat het hele schrijven maar varen. Ik zeg niet dat ik Eufdrie niet begrijp (natuurlijk wel) maar wat is haar doel en wat bereikt ze? En ik ga niet zeggen: ja ik begrijp je zo goed. Wat is het naar. Daar heeft ze in de praktijk niets aan.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mara: je schrijft 'hun tijd'??? Alle tijd die jou gegeven is, is jouw tijd. En jij kunt ervoor kiezen om die tijd met een ander te delen of aan een ander te schenken. Dat is vaak prettig en ook wenselijk, maar houd ook wat over voor jezelf!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met een hobby moet je terreinen afbakenen, maar als je met die zelfde hobby hééél veel geld verdient, heb je hectáren van terreinen voor je liggen, zonder hekken of prikkeldraad.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het een troost, te weten - Eufdrie - dat weerstand een 'natuurwet' is. Als je opgeeft, hebben de anderen 'gewonnen', als je doorgaat, 'win' jij. Niet dat het een wedstrijd is, daarom heb ik 'winnen' tussen aanhalingstekens gezet, maar het komt er toch wel op aan dat jij doorzet als je iets wilt wat helemaal niet verkeerd is voor anderen, maar wel goed voor jezelf. Op een dag is iedereen trots op je.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johee, (sorry, spreektaal) wat een discussie. Leuk om te lezen. Voor alle duidelijkheid; ik had dit topic niet geschreven om te klagen of zo. Ik geniet enorm van mijn kiddies en zou ze voor geen goud willen missen. Het was alleen dat ik wat serieuzer met schrijven wil beginnen en wat aan het zoeken ben naar hoe en wanneer. Ik ben gelukkig in het bezit van een laptop dus overdag staat die beneden en 's avonds staat die boven. Mijn man en ik werken nu, sinds kort 'heel gezellig' serieus aan onze hobby. Hij fotografie en ik schrijf.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja... Maar aan de andere kant: als ze een ijzersterke gezondheid heeft en hartstikke lief is voor het kind? Dan mag het van mij wel. Je bedoelt waarschijnlijk 'waar is de grens.'

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mja, ik zeg het niet graag, maar er is een goede reden waarom vrouwen na verloop van tijd onvruchtbaar raken (overgang). Dan is het lichaam niet meer geschikt voor zwangerschap. De levensverwachting in montenegro is 73, dus in principe wordt dat kind nog voor hij de puberteit bereikt wees. Nou, daar moet je blij mee zijn... Aan de andere kant heeft bijna iedereen natuurlijk het recht op een kind, ook als dat niet via de natuurlijke manier gaat. Toch vraag ik me af of het wel zo verstandig was. Ik vraag het me al af als een bejaarde een puppy neemt, en honden kun je bij overlijden tenminste nog naar het asiel doen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja en dan kom je op de discussie: Mag een mongool een kind? Wat is de levensverwachting van een mongool? Wat mag je verwachten van zijn opvoedkunsten? Van een vrouw van 60 weet je tenminste zeker dat ze levenservaring heeft. En what about mannen, wonderer? Die kunnen natuurlijk kinderen verwekken tot hun 80e maar hun levensverwachting ligt lager dan die van vrouwen. Toch zijn er heel veel 'oude vaders': mannen die pas rond hun veertigste hun eerste kind krijgen. Maar dit heeft al helemaal niets meer met het onderwerp te maken.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als alleen de vader oud is, blijft er tenminste nog iemand over. Overigens vind ik veertig nog wel meevallen, 69 is weer wat anders natuurlijk. En wat betreft mongooltjes en andere ernstig geestelijk gehandicapten, nee, ik vind niet dat die zich moeten voortplanten. Eerlijk gezegd ben ik sowieso voor een anti-conceptiemiddel in het leidingwater zodat je toestemming moet krijgen voor kinderen, want allemachtig, er lopen een stel stomme idioten rond die zich maar vermenigvuldigen, zeg.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluisebol: Bewust geen kinderen krijgen is egoïstisch. Ze hadden maar wat graag geleefd, maar jij weerhoudt ze ervan.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wist wel dat ik de knuppel in het hoenderhok zou gooien toen ik deze reactie plaatste. Hou me ten goede; ik heb zelf twee dochters en ben dolblij met ze. Heb ze ook heel bewust gewild. En om het nog erger te maken: ik ben katholiek. Oeps! Toch blijf ik bij mijn standpunt.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluisebol, ik voelde het provocerende wel aan in je opmerking. Vandaar mijn eveneens provocerend bedoelde opmerking terug. Maar ik ben het niet met je eens. Als je ooit te maken hebt gehad met ongewenste kinderloosheid weet je dat je niets, maar dan ook niets te willen hebt als het om kinderen krijgen gaat. Je kunt hooguit voorkomen dat ze komen. Maar óf ze komen als JIJ dat wilt, daar heb je geen moer over te zeggen. Niks egoïstisch aan. Ze komen als ze dat zelf willen. Op hun eigen moment. Zo heb ik dat ervaren.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iris Bee, ik weet van dichtbij wat kinderloosheid betekent. Van heel dichtbij! Verder heb ik altijd gezegd: "Ik heb kinderen GEKREGEN!" Niet GENOMEN! Maar toch, als ik in de wereld om me heen kijk en mijn oor te luister leg ... Dus blijf ik bij mijn standpunt. :-)) Dit wordt een welles nietes discussie.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluisebol, Ik deel je standpunt in zoverre, dat ik er niets mis mee vindt dat mensen kinderen krijgen omdat ze het zelf graag willen. Beter dan wanneer ze het niet zelf willen. Egoïsme is niet per definitie verkeerd. Maar je hebt gelijk. Deze discussie is eindeloos. Let's quit.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vraag me af of kinderen 'zelf' geboren willen worden. Die opvatting ken ik wel maar ik twijfel er sterk aan. Van wie heb je je kinderen gekregen, Pluisebol? Ja, er lopen inderdaad heel wat idioten rond, wonderer. Voor ieder een plekje onder de zon. Daar heb je niets over te zeggen. De vraag was alleen: 'hoe kom je aan schrijven toe?' Het onderwerp is niet ver te zoeken.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach nee, flauw! Sorry! Ik weet het eerlijk niet, Marriejeanne. Ik zou willen zeggen God, maar dat krijg ik toch moeilijk door het strotje tegenwoordig. Wel geloof dat er er "iets" is. Maar hoe of wat en waar? 'n Hekel onderwerp, hoor! Ik heb twee vriendinnonnen (het kan verkeren), die vertelden me laatst, dat ze niet hoopten dat God zoiets als Sinterklaas blijkt te zijn. Je gelooft...en dan is er na dit tranendal niks! Tsjongejonge, waar zijn we beland? Wat was het topic ook alweer?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Reincarnatie kan er ook nog wel bij dan :P Zielen zoeken hun ouders zelf uit waar ze 'geboren' willen worden.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marriejeanne: " Ik vraag me af of kinderen 'zelf' geboren willen worden." Ja, dat schreef ik inderdaad, maar ik weet natuurlijk ook echt niet of dat zo is. Ik wilde alleen maar zeggen, dat je eigen wil er niet zoveel over te zeggen heeft. Mijn dochter kwam niet omdat ik het wilde (ja, ik wilde het wel, en hoe!) maar nouja, ik bedoel eigenlijk te zeggen, ik voel me te klein en te nietig en te machteloos om te denken dat het MIJN wil was die maakte dat ze kwam. Dat geloof ik niet. Ik wil zoveel. Gezondheid voor iedereen, wereldvrede, dat Maddie ongeschonden teruggevonden wordt, een roman, een mp3 speler. Dat gebeurt allemaal ook niet. Of wel. Mijn wil is maar een kleine speler op het grote bord. Je invloed is beperkt. (Die roman komt er! En die mp3 speler ook! Nu de rest van mijn wensenlijstje nog.)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iris, heb je gisterenavond het journaal gezien? Daar was een item over Secret. Een boek waar mensen in geloven. Zelfs Ophra heeft de makers in de show gehaald en ze gelooft erin!!! Als je maar hard genoeg wenst, kun je alles, ALLES krijgen. Er zijn films, workshops enz. Belachelijk!