Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je verhaal op een weblog zetten

Je verhaal niet uit willen laten geven als boek, maar bijvoorbeeld online op een weblog zetten, wat vinden jullie daarvan?
Mij lijkt het perfect, omdat ik persoonlijk schrijven eigelijk als een hobby zie en niet als een beroep waar ik geld aan wil verdienen.
misschien een tip, al snap ik dat je na alle moeite er misschien ook wel geld aan wil verdienen en recensies wilt krijgen van kranten enzo.
groetjes,
satine

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat kan, maar niet iedereen vindt het even lekker om een (lang) verhaal van het beeldscherm te lezen, en als je het eerst zelf uit moet printen (wat ook niet altijd even makkelijk is door de opmaak van sommige weblogs) schiet het ook niet echt op.

Je bereikt wel sneller mensen, denk ik. Gewoon even linkje geven en klaar.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik denk net als Wonderer dat niet iedereen het leuk vindt, maar het ligt er een beetje aan hoe lang het verhaal is. Ik lees wel eens korte verhalen van een vriendin op haar weblog. Maar dan praten we over een woordje of 500 (?) Ik zou van een lang verhaal wel vierkante oogjes krijgen.

Ik doe het zelf met gedichten. Ik heb er een aantal op mijn site gezet, maar daar ben je natuurlijk zo doorheen.

Maar dat je bereikbaarder bent klopt als een bus. Plus dat er nog bij komt dat het je niets kost (op de stroom en eventuele tikken na)

Ben zelf toch meer voor het papier. :wink:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

bedankt voor de reacties :D dat van die vierkante ogen is natuurlijk wel waar. maar dat zou je kunnen voorkomen door bijv niet alle tekst op 1 pagina te zetten maar links te maken. of bijvoorbeeld foto's en dikgedrukte hoofdstuk titels als afwisseling te gebruiken

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jep.
Ik neem trouwens aan dat niet veel mensen een verhaal in één keer lezen, tenzij het een kortverhaal is. In plaats van dat iemand bij een papieren boek weer verder begint te lezen, kan iemand beginnen bij een volgende link van bijvoorbeeld een nieuw hoofdstuk.

Fotootjes voor afwisseling is een goed idee. Maar ook een niet te kibbelig lettertype gebruiken kan. Van 'Times New Roman' wordt ik gek als ik daarvan een grote lap tekst moet of wil lezen, maar 'Arial' daarentegen kan door de beugel. :wink:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tommie wrote:
Jep.
Ik neem trouwens aan dat niet veel mensen een verhaal in één keer lezen, tenzij het een kortverhaal is. In plaats van dat iemand bij een papieren boek weer verder begint te lezen, kan iemand beginnen bij een volgende link van bijvoorbeeld een nieuw hoofdstuk.

Fotootjes voor afwisseling is een goed idee. Maar ook een niet te kibbelig lettertype gebruiken kan. Van 'Times New Roman' wordt ik gek als ik daarvan een grote lap tekst moet of wil lezen, maar 'Arial' daarentegen kan door de beugel. :wink:

Schreefloos (zoals arial en verdana) zijn ook bij uitstek beeldschermletters. Verdana is er zelf speciaal voor ontworpen.

Toch raar dat het zoveel uitmaakt... op papier is een schreefloze letter juist weer heel irritant.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het zal wel een generatie kloof zijn maar ik lees nooit verhalen op de computer.

Geef mij maar een boek.

Het gaat zelfs zover dat ik liever naar de bib ga om iets op te zoeken dan google te laten zoeken. Jammer genoeg moet ik nu wel en ben heel blij dat het er is maar als er een bib was...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ellis wrote:
Het zal wel een generatie kloof zijn maar ik lees nooit verhalen op de computer.

Geef mij maar een boek.

Het gaat zelfs zover dat ik liever naar de bib ga om iets op te zoeken dan google te laten zoeken. Jammer genoeg moet ik nu wel en ben heel blij dat het er is maar als er een bib was...


Geen generatiekloof Ellis, een boek en de bib vind ik ook leuker ;) het is dat er (als ik het goed heb) geen boek bestaat over de 4000 jaar oude cultuur waar mijn verhaal zich afspeelt, anders had ik het zeker weten gekocht. Nu heb ik alles achter de computer moeten opzoeken, wat er wel in een paar boeken stond stonden geen details genoemd helaas.