Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Volkskrant magazine over debutanten

Vandaag staat er in de Volkskrant magazine een stuk over het publiceren van een boek. Het forum wordt er ook even in genoemd.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je zou op de een of andere manier het plaatje zelf moeten kunnen linken. Bij Photobucket staat er onder elk plaatje een link die je daarvoor kan gebruiken, maar Imageshack ken ik niet...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb ook het Volkskrant magazine gelezen. De verwijzing staat in een artikel over debutanten. Hoeveel de gemiddelde debutant verdient. En dat het soberheid troef is onder debuterende schrijvers - je dus niet rijk wordt van het schrijven. En dat er zovelen een boek willen publiceren. En dat er dus zovelen afgewezen worden. Van daaruit de verwijzing naar het forum. Dat was ongeveer de strekking van het verhaal...zo ongeveer....even uit mijn blote hoofd .....kan het blad natuurlijk niet meer vinden nu ik het nog even na wil lezen....! :lol: Ik vond het ook nogal negatief. Treurigheid troef. Tsss. :o

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb net ook even een account gemaakt bij ImageShack en ik moet zeggen dat ik Photobucket een stuk beter vind. Ik ben net een keer een link tegengekomen die direct naar het plaatje wijst, maar ik weet niet meer hoe ik daar terecht kwam.

Probeer dit eens: klik op het plaatje zodat ie een oranje randje krijgt en klik aan de linkerkant op 'Get code for forums'.

Edit: Je was me al voor. Da's de goeie, inderdaad ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Alleen is de tekst wel net te klein om te lezen :? Kun je hem misschien na je koffie in twee stukken proberen? Dus inzoomen op de pagina en dan een screenshot maken, en dan van de andere helft weer.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt Leesbeest, zou toch zonde van mijn pc geweest zijn als ik 'm door de kamer had gekeild.
Maar 't is nog steeds lastig lezen (kan ook aan mijn lenzen liggen). De letters zijn wazig/vlekkerig. Bij jullie ook?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leesbeest wrote:
Bij mij zijn ze scherp. Maar als meer mensen er last van hebben, kan ik wel proberen om hem nóg groter te maken...

Bij mij is het goed scherp.
Bedankt jullie voor de moeite ik ga het nu lezen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeanet wrote:
Bij mij is het goed scherp.
Bedankt jullie voor de moeite ik ga het nu lezen.

Bij allebei sluit ik me aan :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Bij mij is het goed scherp.
Bedankt jullie voor de moeite ik ga het nu lezen.

Bij allebei sluit ik me aan

Graag gedaan!

En dan toch maar snel aan de leesbril... :cry:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nee het artikel is niet echt motiverend.
Maar ik zal toch binnen niet al te veel jaren, mijn eerste boek schrijven en uitbrengen. 8) :oops: Mijn droom ga ik waarmaken. Dat is de reden waarom ik het doe.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

bedankt voor het scannen/posten!

als ik het goed begrijp, is het dus zaak om in een literair tijdschrift gepubliceer te worden en daarna door een uitgever "ontdekt" te worden, ipv op de mat te gaan liggen bedelen om publicatie :?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja dat is de manier volgens hun. :roll:
Maar zo als ik hier al op het topic las hebben ze hier vast niet goed rondgekeken. Dan wisten ze dat er ook nog andere manieren zouden zijn en dat die nog werken ook.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Treurigheid troef is wel een mooi gevonden zinnetje, maar wanneer mag schrijven - desnoods goed schrijven- nu toch eindelijk ook eens gewoon :evil: :twisted: :roll: :oops: liefhebberij zijn? Ik word helemaal niet treurig van schrijven.

Een ander maakt kaarten, schildert, houwt beeld, kweekt kruid. Van die mensen verwacht men toch ook niet dat daarmee een maandinkomen wordt verdiend? Waarom zijn amateurschrijvers treurig, en kermamisten niet?

Het treurigste wat ik ooit hoorde was iemand die niets kon vinden om de dag mee te vullen, toen van gewoon werken geen sprake meer kon zijn.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het een goed artikel en ook weer niet.
Goed vanwege de informatie en minder vanwege de uitgebreide reclame voor het eigen boek.
Dat geeft mij een dubbel gevoel betreft de motivatie voor het schrijven van het artikel.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo,

Ik schrijf voornamelijk voor de hobby en om nuttig bezig te zijn.
Schrijven verrijkt je geest en houd je scherp. Ik vind het zeer leuk dat diverse jongeren over het gehele land mijn boek leuk vinden. Bij uitgeverijen moet je commercieel zijn, dus met de massa meegaan. Uitgeverijen willen (terecht) geld verdienen, kunnen ze dat niet dan geven ze je niet uit.
Amateurschrijvers worden niet serieus genomen terwijl er best goed werk tussen zit. Je moet niet denken (is hier al eens eerder gezegd) dat je er vanzelf komt.
Nederland is een klein land en om daar iets met schrijven te kunnen verdienen moet je uitzonderlijk goed zijn.... maar voor vele hobyisten geldt toch: fijn dat ik door (een beperkte groep) gelezen word.
Ik haal bij mijn eerste boek gemiddeld meer dan dertig uitleningen per jaar van vijftig boeken die over de Nederlandse bibliotheken zijn verspreid. Volgens de Biblion is dit voor een onbekende schrijver veel.
Trouwens wordt fantasy en SF door de literaire wereld niet serieus genomen. Maryson stond niet bij de genomineerden, alhoewel hij wel internationaal veel bekendheid heeft.

Groeten,

Nick

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het artikel zeer oppervlakkig. Steeds weer wordt benadrukt hoeveel de boekhandel aan een boek verdient en hoe zielig debutanten wel niet zijn. Zielig? Pardon? Debutanten hebben gedubuteerd, logisch, maar dat is wel een enorme prestatie. En een debutant zou er niet van kunnen leven. Ook nogal logisch, want een debutant heeft maar één boek op de markt. Echt :twisted: .
Maar goed, wij weten dat het een beetje anders is allemaal. En laten maar vooral veel mensen dit artikel lezen en denken dat het beter is met schrijven te stoppen. Minder concurrentie, gnagna. Ik kan hier nog eindeloos over door grommen, maar ik heb nog meer te doen vandaag :wink:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wiske wrote:
Ik vind het artikel zeer oppervlakkig. Steeds weer wordt benadrukt hoeveel de boekhandel aan een boek verdient en hoe zielig debutanten wel niet zijn. Zielig? Pardon? Debutanten hebben gedubuteerd, logisch, maar dat is wel een enorme prestatie. En een debutant zou er niet van kunnen leven. Ook nogal logisch, want een debutant heeft maar één boek op de markt. Echt :twisted: .
Maar goed, wij weten dat het een beetje anders is allemaal. En laten maar vooral veel mensen dit artikel lezen en denken dat het beter is met schrijven te stoppen. Minder concurrentie, gnagna. Ik kan hier nog eindeloos over door grommen, maar ik heb nog meer te doen vandaag :wink:

Duidelijk, ja. De schrijfster - zelf ook debutante - was daar duidelijk ook op uit. Als een deelneemster van 'Hollands next top model' is ze klappen aan het uitdelen: 'je kunt wel meedoen, maar je maakt toch geen kans'. Resultaat: er doet niemand meer mee, dus wordt ik next top model.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeanet wrote:
Ja dat is de manier volgens hun. :roll:
Maar zo als ik hier al op het topic las hebben ze hier vast niet goed rondgekeken. Dan wisten ze dat er ook nog andere manieren zouden zijn en dat die nog werken ook.

Precies. Ik heb gewoon mijn manuscript ongevraagd ingestuurd, zoals dat heet. En het werd gepubliceerd. En het werd een succes. De eerste druk was in een week uitverkocht. Volgende maand verschijnt het luisterboek. Er komt een verfilming. En in september verschijnt deel twee.
Treurig, hoor.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja, dieptreurig Kim. Dat jíj nog schrijft, zeg. Ik had de pen er al láng bij neergegooid. Waar schrijf je eigenlijk nog voor? Hmm? :wink:

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

siska wrote:
*off-topic*

Hé!!! Ik ben een antiek meubel, en Kim, jij bent Forumverslaafd!!! Sinds wanneer is dit???? :lol:

!! Sinds 1 minuut, volgens mij!! Net was het nog niet!!! Haha forumverslaafd, wat grappig.