Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Volkskrant magazine over debutanten

Vandaag staat er in de Volkskrant magazine een stuk over het publiceren van een boek. Het forum wordt er ook even in genoemd.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wb Club Schrijven was het ongenuanceerd, maar voor de rest vind ik het een heel aardig artikel. Het doet zwevende zielen met beide beentjes op aarde belanden.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

degene die het art heeft geschreven was vast geen lid van het forum en heeft daarom niet in de beveiligde zone de boekpresentatie van iedereen die wel gepubliceerd heeft kunnen lezen... halve informatie dus. En Ceridwen ik onderschrijf helemaal je mening. Inderdaad als je froebelt met papier voor de lol, dan wordt er nooit gevraagd wat schuift dat nou, als je schrijft wel...

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik was net aan het lezen en kwam daar een uitspraak in tegen die ik na dat verhaal van de volkskrant ook aan jullie wilde laten zien.

Quote: Neem maar van mij aan: ook voor jou is er een plekje op het gigantische terrein van het schrijven. Niemand is zo gek dat hij wordt buitengesloten.
En nu, aan de slag. Schrijf alsof je leven ervan afhangt!

Het komt uit het boek van: Natalie Goldberg Schrijven vanuit je hart.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je wel voor die opbeurende woorden.
Het schrijven is vaak toch al een gebeuren met ups en downs,
ook zonder al die mensen die roepen dat 'het zo moeilijk is'.

Marlies.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je wel Leesbeest om het artikel leesbaar te krijgen.

Dat van die 10% bruto wist ik wel, maar veel mensen staan daar gewoonweg niet bij stil. Qua opmerking over Club Schrijven Salon voelt het aan als een middagje meelezen en ik denk dat ze haar ervaring als debutante in de verf wilde zetten. Dat wanneer je gepubliceerd bent, het geldschip niet meteen binnenvaart.

Ik vind dit geen ontluisterend artikel, dit is keepin' it real. :wink:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Inderdaad had de journalist Club Schrijven wel weg kunnen laten, schrijven stimuleren elkaar juist en er zijn hier genoeg succesverhalen te vinden!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het ook geen ontluisterend artikel, maar het lijkt me meer iets voor mensen die niets van het wereldje weten. Voor mensen die zeggen 'Oh, heb je een boek gepubliceerd? Dan word je zeker wel rijk nou?'. Voor dat soort mensen is het wel eens leuk om te weten dat schrijven keihard werken is en dat je er dus niet meteen rijk van wordt.
Mensen die zelf schrijven, publicerend of niet, weten dit neem ik aan wel. En het gaat mij ook om hoe Club Schrijven wordt neergezet; ik krijg steeds weer de neiging 'ons' en 'onze club' te verdedigen. Het is hier juist zeer stimulerend, leerzaam en gezellig, zie je, daar ga ik weer. Maar net als Roos denk ik dat degene die het stukje schreef geen forumlid is :wink:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als ze daar tijd voor wil vrijmaken naast de werkzaamheden rond haar debuut die ze zo dolgraag wil promoten, ondanks het feit dat ze duidelijk vindt dat schrijvers eigenlijk geen schijn van kans hebben.