Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oud-uitgeefster Querido (Lidewijde Paris) geeft tips!

De onderstaande link kan vele antwoorden geven op vragen die hier gesteld worden. Daarnaast laat het heel mooi zien hoe er met een manuscript wordt omgegaan bij de uitgeverijen.

http://www.boekboek.nl/boekboek/show/id=2808

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tigergirl wrote:
Dat ding ken ik al, heb ik al een stuk of vijf keer gelezen op verschillende sites :lol:

Ja grappig is dat, dat viel mij een tijdje geleden ook al op. Dat artikel wordt echt op enorm veel plekken gequote. Volgens mij zelfs ergens op de site van Schrijven!!
Maar het zijn inderdaad handige weetjes.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"Nou...
Ik heb laatst een envelop de bus ingegooid, ik was al die tips vergeten :oops: Heb gelijk een omslag gemaakt, neergezet dat niets veranderd mag worden en ik een oplage wil van evenveel als het aantal gebruikte woorden. Hoe ze die boeken kwijt raken zal me een worst wezen.
Ja, hallo, het is míjn kind. Dan mag ik het toch wel voleldig bepalen? Ze motten maar doen wat ík wil!"

:? Dat zou héél vreemd zijn als je zo zou denken :?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tigergirl wrote:
"Nou...
Ik heb laatst een envelop de bus ingegooid, ik was al die tips vergeten :oops: Heb gelijk een omslag gemaakt, neergezet dat niets veranderd mag worden en ik een oplage wil van evenveel als het aantal gebruikte woorden. Hoe ze die boeken kwijt raken zal me een worst wezen.
Ja, hallo, het is míjn kind. Dan mag ik het toch wel voleldig bepalen? Ze motten maar doen wat ík wil!"

:? Dat zou héél vreemd zijn als je zo zou denken :?


Ik kan het wel begrijpen. Het is maar net hoe ver je zelf betrokken bent bij dat boek, of het jezelf gigantisch raakte of niet.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou, ik durfde die begeleidende brief bijna niet meer te schrijven, toen ik las dat sommige uitgevers zelfs al een selectie maken uit dat ene kantje - of ze de rest nog gaan lezen of niet.

Ik vind dat een klein beetje suf trouwens als dat echt veel zou gebeuren, want sommige mensen zijn er nou eenmaal niet zo goed in om hun eigen werk in het kort goed te omschrijven, zoals ik bijvoorbeeld :cry:

Ik heb ervaring met schrijven, niet met schrijven over mijn eigen werk.

Marlies.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als ik goed naar De Wereld draait door heb ik gekeken, dan gaat het maar om één zinnetje. Probeer de essentie van het verhaal zo pakkend mogelijk te krijgen.

Ik ben de naam van de aardige schrijver vergeten, maar wat hij te vertellen had, was echt interessant. Vandaag ga ik even op de site van DWDD kijken om de titel van dat boek te pakken te krijgen. Voor een film bestaat er een formule, zegt hij. Nu geloof ik daar niet zo in, want dan krijg je éénhapsbrokken voor je neus en je wilt toch ook wel eens een brokje waar je wat langer op moet kauwen. Maar goed... een boek over (scenario)schrijven kan nooit kwaad.