Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Signeren

Vanochtend stonden de eerste twee kinderen voor mijn deur met een exemplaar van Waterspiegel. Of ik maar even wilde signeren. Helemaal leuk natuurlijk, maar ik merk dat ik het best lastig vind. Want wat krabbel je nou voor in zo'n boek? Alleen je handtekening? Voor (naam) natuurlijk. En verder? Hebben jullie nog leuke ideeën voor/ervaringen met het signeren van jullie boeken?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Heel veel leesplezier! - Helga (en een waterdruppel ofzo ;)) Ik heb nog een gesigneerd boek van Joke van Leeuwen (van toen ik 7 was) met een heel leuk persoonlijk stukje. Daar scoor je punten mee (bij mij in ieder geval).

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is mijn probleem nog niet. (Komt misschien wel nooit,...) maar iets van: 'Voor de liefste kinderen uit mijn buurt', en dan je naam. Vinden ze heel bijzonder denk ik.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor het meisje/jongen met de mooie ogen Voor het meisje/ jongen die mijn dag helemaal goed maakte Voor (naam) en blijf altijd in jezelf geloven Voor (naam) blijf lezen en er gaan nieuwe werelden voor je open Voor (naam) volg jezelf en geen anderen

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Helga, wat toevallig, daar zit ik me momenteel dus ook druk over te maken. Ik had bedacht 'Ik hoop dat dit broodje je zal smaken'. Die vind ik eigenlijk wat flauw algemeen, maar meer inspiratie had/heb ik nog niet. Mooie suggesties Cyd, dank je wel!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O jee, ik voel enige drrrrrrrruk :D . En ik was al nooit goed in op commando schrijven...

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dan denk ik: och heden, nu verwachten ze iets heel origineels van mij, omdat ik een schrijver ben, maar ik schud de origineelheden niet een-twee-drie uit mijn mouw (en trouwens ook niet vier-vijf-zes). Ik heb nu geschreven: 'Durf jij deze zomer nog te zwemmen in de singel?' En bij Tandenpoetsen heb ik er wel eens in geschreven: 'Lekker blijven poetsen!' En dan maakte ik van het uitroepteken een tandenborstel. Ik hoop dat nog meer leden hun eigen ding hier noteren. Inspirerend, zo'n uitwisseling. Dries, die druppel vind ik wel een goed idee. Golfjes trouwens ook.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk topic. Ik denk stiekem ook al wel eens over na over een tekst, terwijl mijn boek pas na de zomervakantie verschijnt! Haha! Ik heb heel veel gesigneerde boeken. Sommige auteurs schrijven alleen 'Veel leesplezier' en dan hun naam. Dat vind ik nooit zo leuk. Een opmerking die met het boek te maken heeft, doet het altijd goed. Ellen Tijsinger schreef in 'Dat had je gedroomd': 'In vrijheid krijgt je fantasie vleugels. Vlieg!' Saskia Noort schreef: 'Houd mij op de lijst.' Voor het signeren hadden we een kort gesprek over het 'lezen voor de lijst'. Op sommige scholen mocht zij niet 'op de lijst'. Bij mij op school wel. Bij een vriendin van me schreef ze in 'Nieuwe buren': 'Blijf swingen.' Mijn vriendin vroeg mij verontrust of ze misschien een beetje stond te wiebelen tijdens het wachten. Toen we het boek lazen, kwamen we pas achter de andere betekenis van swingen. Het citaat kreeg toen een aparte lading! Inge, ik vind jouw stukje leuk. Kinderen zullen het zeker grappig vinden. Helga, ook jouw opmerking is prima.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt mij doodeng. Stel dat je een stomme spelfout maakt? Ik was blij ver weg te zitten toen mijn boek uitkwam. :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Ellis, had je mooi gedacht... Ik neem jouw boek gewoon mee naar Milonga :D

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf meestal "Voor.....(ik vraag naar de naam), Veel leesplezier!" en dan mijn voornaam. Mijn normale handtekening is onleesbaar, dat vind ik niet zo leuk. Haha, dat klinkt alsof ik heel veel signeer. Dat valt wel mee. Tijdens mijn presentatie was het wel even doorschrijven geblazen omdat mijn voormalige bazen besloten om voor al mijn ex-collega's een exemplaar te kopen. En of ik ze dan ook alle vijfentwintig "even" wilde signeren. ;-)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had voor de mensen die een exemplaar besteld hadden en kwamen oppikken van te voren wat bedacht en de boeken die ik opstuurde had ik ook dingen voor bedacht, maar die mensen kende ik allemaal, dan is het meestal wat makkelijker. Voor mensen die ik niet ken en met wie ik ook niet even heb gesproken, wordt het toch echt "veel leesplezier" of een variant. Men kan niet verwachten dat het iets persoonlijks wordt als ik die mensen niet ken, natuurlijk.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het geluk hebt om een heleboel tegelijk te moeten signeren kan je misschien ook iedereen goed aankijken en bedenken wat voor compliment je ze kan geven. Lijkt me persoonlijker dan 'veel leesplezier'. Je kan het oefenen door op een terras te gaan zitten en bij iedereen die langskomt iets te verzinnen. Wou dat ik zover was :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel mensen, ja, dat zou natuurlijk hartstikke leuk zijn. Maar waar ik me dus erg zenuwachtig over maak, is dat ik dan acuut de namen niet meer weet. Lijkt me zo stom en ongeïnteresseerd staan... Pfff, waar je je al niet druk om kunt maken, maar dit staat echt met stip op één. Dankzij dit topic (of zou het door de deadline komen?) heb ik wel meer inspiratie, vooral de tip om te refereren aan iets uit het boek. Maakt een mooie combi met enkele "Blijf-suggesties". Bedankt!

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elisabeth Musser liet iedereen de eigen naam op een briefje schrijven. Zo voorkwam ze dat ze fouten maakte. En Ing, ik vind het niks gek dat je signeersorrows hebt, hoor ;) .

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom mensen het zo belangrijk vinden om een opdracht in hun boek te hebben. Je zet hem in de kast en kijkt er nooit meer naar om. Is het dan alleen maar om op te scheppen? Of zie ik dat te negatief.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan voelen ze zich bijzonder, DeEllis. Niks mis mee, lijkt me. Het is erg lekker om je van tijd tot tijd bijzonder te voelen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het heeft waarschijnlijk ook te maken met een bijzondere ontmoeting. Een schrijver die je goed vindt, ontmoeten de meeste mensen niet elke dag. Ik zou het heerlijk vinden als ik een boek had, met daarin iets voor marriejeanne, van Heer M. Een snoepje dat nooit opraakt.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het heerlijk vinden als ik een boek had, met daarin iets voor marriejeanne, van Heer M. Een snoepje dat nooit opraakt.
Heer M schreef niets persoonlijks in mijn boek: alleen zijn handtekening en de datum (en die nog zeer verkort). Jammer, hoor, maar ach, beter iets dan niets. Nu weer terug naar het onderwerp. Een citaat of iets persoonlijks vind ik echt het leukst. Je gaat als lezer speciaal naar zo'n sessie. Dan mag de schrijver er best wel iets van maken. Maarten 't Hart schreef ooit in een boek: Spreuken 3 vers 10 (of zo). Ik ga nu niet naar boven om het precieze bijbelvers op te zoeken. Thuis keek in natuurlijk gelijk in de bijbel. Stond er iets als dit: dat de vrouw gemaakt was voor het huishoudelijke werk. Bij een tweede signeersessie vertelde ik dat ik toch wel wat teleurgesteld was en vroeg ik of het nu een andere tekst mocht zijn. Toen schreeft hij: 'Voor de vrouw die niet wil dat ik Spreuken er in zet.'

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké ik snap het. Er zijn geloof ik nog niet echt schrijvers die voor mij een snoepje dat nooit opraakt kunnen creëren. :D

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goede tip om iedereen zijn naam te laten schrijven! Zelf heb ik een vrij lastige naam (ik ben het dus wel gewend dat die fout geschreven wordt, wat soms wel jammer is). Ook lijkt het me lastig te horen of iemand 'Marco' of 'Marko' heet.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk topic! Ik heb de tips met aandacht gelezen, hartstikke goed. Connie Palmen heeft afgelopen week in mijn boeken gezet: Voor Emma, t.t. Connie Palmen en de datum erbij. Dat vind ik eigenlijk ook wel slim. Niet echt een persoonlijke spreuk erbij, want dat kost natuurlijk ook heel veel tijd en is lastig als je iemand niet echt kent en er zijn meer mensen die een handtekening van je willen, maar toch net even wat meer dan alleen een handtekening. @ Geertrude: je zou ook een handtekening kunnen oefenen die duidelijker is dan de handtekening voor op officiële papieren? Speciaal voor het signeren van boeken? 'Veel leesplezier' vind ik altijd een beetje arrogant klinken. Daar ben ik misschien de enige in. Maar je gaat er dan bijna vanuit dat de lezer veel plezier zal beleven aan je boek, is dat niet een beetje aanmatigend? Ik vind een opdracht die verwijst naar de titel van het boek ook wel leuk. (en dan kan ik met "aangeraakt" natuurlijk best heel wat kanten op ;)) Goed, ik blijf dit topic volgen, ben benieuwd wat er nog meer komt aan tips.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Geertrude: je zou ook een handtekening kunnen oefenen die duidelijker is dan de handtekening voor op officiële papieren? Speciaal voor het signeren van boeken?
Ja, dat zou ook kunnen. Maar ik vond alleen mijn voornaam ook wel leuk staan, dus misschien hou ik het zo. Als ik ooit weer iets moet signeren dan...
'Veel leesplezier' vind ik altijd een beetje arrogant klinken. Daar ben ik misschien de enige in. Maar je gaat er dan bijna vanuit dat de lezer veel plezier zal beleven aan je boek, is dat niet een beetje aanmatigend?
Ik zie het meer als een wens. Ik hoop dat men veel plezier beleeft aan het lezen van mijn boek.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk is het arrogant. Maar als je niet denkt dat je boek leesplezier opwekt, had je het om te beginnen al niet naar de uitgever moeten sturen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, een jaar na datum van dit topic speelt dit weer voor mij. Hoe vervelend :D . In BK heb ik voor mensen die ik beter ken geschreven Blijf lezen, blijf dromen. Altijd nooit niet! (verwijst deels naar het verhaal) en voor anderen Ik hoop dat dit Broodje je zal smaken. En nu iets origineels voor Dierenroof bedenken dus. De hoofdlijn is dat kinderen gestolen dieren opsporen en het gaat om samenwerken, geloven in jezelf, vindingrijkheid, vertrouwen, consequenties voor je daden dragen. Maar alles wat ik bedenk om mee te signeren, lijkt me zo moralistisch en/of cliché. 'Samen kun je meer dan je denkt!' 'Geef niet op (of over :) )!' 'Sta open voor alles om je heen' etc. Ik wil het "veel leesplezier" voorkomen. Hebben jullie nog suggesties?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken het boek niet, dus dan is het lastig om mee te denken. Ik geloof niet dat het erg is om een moralistische boodschap of een cliché in de boeken te zetten. Voor kinderen geeft dat toch niet. Ze vinden het al leuk dat je er iets inzet. Het is vooral leuk als de eigenaar van het boek ziet dat er over de tekst is nagedacht. Ik vind die opmerking 'Geef niet op (of over)!' erg grappig. Ik neem aan dat die verwijst naar een fragment uit je boek. Zelf wil ik ook 'veel leesplezier' voorkomen. Succes.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die 'Geef niet op (of over :))!' vind ik ook leuk. En dan een kleine smiley erbij. Werkt volgens mij goed voor kinderen. Tja, en voor ouderen ook eigenlijk :D . Veel signeerplezier ;).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De illustrator een klein illuutje laten tekenen van iets dat in het verhaal voorkomt, een van de dieren?, doen wij weleens, en soms is " fijn dat jij dit boek gaat lezen" ook wel aardig...