Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

In eigen beheer

Ik hoor van veel van jullie dat jullie je eigen boek in eigen beheer uitgeven. Ik zelf zou zoiets (nog) niet doen. Ik krijg een beetje het idee dat een soort laatste redmiddel is. Zo van "als niemand het uitgeeft, dan doe ik het zelf wel". Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Dus waarom besluiten/besloten jullie om je boek in eigen beheer uit te geven?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zoals de boeken van Dan Brown denk ik dan, en alle andere die op dit onderwerp doorborduren. :roll:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Exactement!
Heilig bloed, heilige graal.
Het da Vinci mysterie.
Het Messias mysterie.
Het Magdalena complot.
Het Franciscus verbond.
Het Sindone complot.

Een kleine greep uit de 'Messias-mysteries' waar ik op doelde.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Siska,
Heb jij die allemaal? Omdat je ze zo netjes kan opdreunen. :D

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

M'n hubbie heeft ze bijna allemaal, hij is gek op die 'mysteries'. Hij heeft bijvoorbeeld ook 'Het juvenalis dilemma'. Echt de thrillers en mysteries, dus. Nee, we hebben ze niet allemaal, ik had even de ECI erbij gepakt :P

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik kreeg een mailtje van iemand die van een kennis hoorde dat hij een boek in eigen beheer heeft uitgegeven en er bij de eerste druk 10.000 exemplaren zijn verkocht. Ook de tweede druk lijkt heel goed te lopen. In hoeverre kan ik dit geloven?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10.000 exemplaren verkocht van een boek uitgegeven in eigen beheer???? Das straf :eek: . Ik zou echt heel erg graag willen weten hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. Dan ga ik lekker ook in eigen beheer uitgeven en zijn methode toepassen :ninja:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is wel een enorme investering: 10.000 boeken in de eerste druk. Ben ook benieuwd wie het is en wat zijn boek is. Voor dieet-boeken die opeens aanslaan kan ik het me voorstellen.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met Anaïd: je drukt geen 10.000 boeken in een eerste druk als je niet heel zeker bent dat je ze ook gaat verkopen. Je gaat er dan op voorhand al vanuit dat het een bestseller wordt. Dat is een ondernemersrisico dat alleen grote uitgevers durven nemen, en dan nog alleen bij schrijvers die zeer populair zijn. Ze gaan er dan ook van uit dat de eerste druk heel snel verkocht is (bibliotheken, stapels in de boekhandel). Als ca. 10.000 mensen via crowdfunding hebben gefinancieerd, en je hebt ze een boek beloofd, ja, dan zal het ook wel waar zijn.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ken de beste man niet. Ooit eens voor hem proefgelezen. Af en toe krijg ik een berichtje van hem. Ik heb het dus gevraagd. Die schrijver heet Gert Gesink en zijn boek 'Handboek voor zoekers'. Dat gaat over detectoren en via die weg zijn de boeken ook verkocht. Voordat het boek verscheen waren er al 1000 geïnteresseerden. Ik heb hem gewaarschuwd dat hij daar maar niet te veel op moest rekenen. Nou ja, wat weet ik er ook van? Volgens mij woont hij in Turkije.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is nog een prijzig boek ook, 39,95. Maar het is dus non-fictie en hij heeft een gat in de markt gevonden, want blijkbaar is dit het enige handboek voor metaaldetectorspeurhobbyisten. Dat geloof ik wel, dat hij er duizenden verkocht heeft.