Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor augustus 2012?

Ik zag het "juli"-topic voorbij komen, maar inmiddels is het al augustus... Zelf heb ik momenteel 4 schrijfdoelen: - Erachter komen of de nieuwe proloog die ik heb geschreven, ook wel echt een verbetering is. - Het verbeteren van mijn MS (incl. proloog dus ;) ) - Laatste puntjes op de i voor de verhalenwedstrijd van Welingelichte Kringen - Nadenken over een verhaal voor schrijfwedstrijd VIJF!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag het herschrijven van hoofdstuk 18 afgerond. Het was een zware bevalling, maar dat wist ik van te voren. Ik kwam ook nog een "fout" tegen in dit hoofdstuk, deze was in tegenspraak met iets wat ik in hoofdstuk 17 had geschreven. Dat rechtbreien kostte gelukkig niet zoveel moeite. :) Aankomende week hoofdstuk 19 doen. Ook geen lichte kost, maar het einde van de 1e herschrijfronde komt in zicht. :D

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Manuscript 1 verder verbeteren aan de hand van commentaren proeflezers - indien mogelijk verbeterde versie manuscript 1 laten lezen aan nieuwe proeflezers - aan nog een wedstrijd mee doen -> kort verhaal schrijven dus - stukje schrijven voor op mijn blog - manuscript 2 scènes definiëren m.b.v. post-its - synopsis schrijven over boek 1 uit trilogie voor uitgevers
Alleen nog de synopsis over om te schrijven :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Pica-verhaal aanpassen n.a.v. opmerkingen proeflezers en insturen --> ingestuurd! - kinderverhaal 1 vervlaamsen voor VF - kinderverhaal 2 afschrijven voor VF - verhaal schrijven voor plaatselijke schrijfwedstrijd (www.drechtstedenkijkt.nl) --> eerste versie staat op papier - verhaal schrijven voor wedstrijd welingelichte kringen ingestuurd - 10.000 woorden toevoegen aan manuscript thriller --> De teller staat op 6500 woorden. Ook het 1e deel herschreven en ingestuurd naar proeflezers. - 2 x nieuwe schrijfblog schrijven (een komend weekend, en een rond de derde week van augustus) --> eentje geschreven, volgende komt in september wel weer.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) mee bezig; verwachtte dat dit de laatste maand zou zijn, maar ik neem september erbij - ontspannen aan mijn ms werken mee bezig - één illustratie maken (geen schrijfdoel, maar zet hem er toch bij) mee bezig - 1 BS e-book schrijven/maken mee bezig Qua (lees)studie & regeldingen: - eerste gedeelte 'Een levensregel voor beginners' herlezen gedaan - uitlezen 'Creating a Life Worth Living; a practical course in career design for artists, innovators and others aspiring to a creative life' gedaan - gedeeltes uit 'Rust & regelmaat' herlezen gedaan - lezen 'Eat That Frog' mee bezig - evt. 'You Can Write a Novel' herlezen (of een ander schrijfboek lezen) - evt. resterende artikelen over YA literatuur lezen - evt. 'Partials' uitlezen - rustig nadenken over schrijfstudietraject het komende seizoen gedaan (wil vanaf september een verdiepend jaartraject volgen als aansluiting op IP) - rustig nadenken over werktraject het komende seizoen gedaan (wil één manuscript afronden en maandelijks één illustratie) - research gedaan voor (nieuwe) Betoverend Schrijven workshops & aanverwant gedaan - ideeën op een rij gezet voor (nieuwe) Betoverend Schrijven workshops & aanverwant gedaan - naar schrijfmuseumworkshop

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog een week te gaan. Mijn lijstje: -10-12 jarigen kort verhaal af TWEEDE VERSIE AF, NU PROEFLEZERREACTIE'S INPASSEN - column - eerste 30 pagina's van de Oversteek herren - Volgende 30 pagina's van De Overtocht (werktitel gewijzigd) herren Ik moet nu dus eigenlijk verder met mijn 10-12-jarigen verhaal, maar ik heb er niet zo'n zin in. Ik ga liever verder met herren. O ja, en er kwam van de week volkomen onverwachts de drukproef van Verdacht (140 pagina's tussendoor) en ik had de presentatie van de twee Lukasprentenboeken, dus echt opgeschoten met mijn gewone doelen ben ik niet.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zondag, en nog een paar daagjes dan zit augustus erop. Hoe gaat het met iedereen?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Pica-verhaal aanpassen n.a.v. opmerkingen proeflezers en insturen --> ingestuurd! - kinderverhaal 1 vervlaamsen voor VF Is proefleesklaar - kinderverhaal 2 afschrijven voor VF Is proefleesklaar - verhaal schrijven voor plaatselijke schrijfwedstrijd (www.drechtstedenkijkt.nl) Is proefleesklaar - verhaal schrijven voor wedstrijd welingelichte kringen ingestuurd - 10.000 woorden toevoegen aan manuscript thriller --> 8000 woorden plus deel 1 herschreven - 2 x nieuwe schrijfblog schrijven (een komend weekend, en een rond de derde week van augustus) --> eentje geschreven, volgende komt in september wel weer. Kijk, dat voelt goed. 8)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal voor Fantastels laat ik een maand rusten, dan nog eens alles herbekijken met een frisse blik. Kortverhaal geschreven voor een wedstrijd op de Boekvoorhaar site. Ik ben begonnen met een kortverhaal voor de Nacht van Sint Truiden, maar die vlot niet goed. Ik moet ook eens een gedacht maken over mijn manuscript, het volledig verhaal moet ik opnieuw plannen, eerst daar eens een goede methode voor zoeken, dus dat wordt een beetje research van snow flake methode en dergelijke.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker lijstje Via. :thumbsup: Vanavond de herschrijf van hoofdstuk 19 afgerond, nog één te gaan en dan is de eerste herschrijfronde klaar. Daarna laat ik het ms, als het lukt, een weekje of twee met rust. in die tijd wil ik eens gaan nadenken en rommelen aan een cover. Aankomende week eerst dus nog hoofdstuk 20 herschrijven.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met nog een tweetal weken te gaan zijn dit mijn doelen voor augustus: - Hoofdstuk 2 van Arta Magicka afwerken (nu op ongeveer een kwart) - Fantastelsverhalen schrijven in Horror en herschrijven in Fantasy genre. SF volgt misschien als dat terug is van een proeflezer. - Misschien nog wat krabbelen en nonsens uitschrijven voor komende wedstrijden.
De Fantastelsverhalen liggen op schema: Horror staat op papier en SF is terug van de proeflezer. Nu ben ik rustig bezig aan de volledige herschrijf van Fantasy. Aan mijn MS heb ik niet verder gewerkt.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Minstens 30.000 woorden toevoegen aan Luitingh-manuscript - Het gaat erom spannen of ik dit haal. Ik ben al een heel eind, maar heb niet veel tijd de komende dagen. Had een middag vrij willen nemen om te schrijven, maar heb plotseling allerlei extra klussen op mijn werk die eind deze week af moeten zijn... :( -Superkort verhaal voor Fantasy Microschrijfwedstrijd insturen - Gedaan. Helaas niet in de longlist gekomen, maar vond het wel een prima oefening. -Commentaar van de redacteur verwerken over het verhaal dat in de 2e Young Adults/Dark Romance bundel gaat verschijnen - Nog steeds geen reactie op mijn herschreven versie gekregen - deze schuif ik door naar september.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) mee bezig; verwachtte dat dit de laatste maand zou zijn, maar ik neem september erbij - ontspannen aan mijn ms werken mee bezig - één illustratie maken (geen schrijfdoel, maar zet hem er toch bij) mee bezig - 1 BS e-book schrijven/maken mee bezig Qua (lees)studie & regeldingen: - eerste gedeelte 'Een levensregel voor beginners' herlezen gedaan - uitlezen 'Creating a Life Worth Living; a practical course in career design for artists, innovators and others aspiring to a creative life' gedaan - gedeeltes uit 'Rust & regelmaat' herlezen gedaan - lezen 'Eat That Frog' mee bezig - evt. 'You Can Write a Novel' herlezen (of een ander schrijfboek lezen) - evt. resterende artikelen over YA literatuur lezen - evt. 'Partials' uitlezen - rustig nadenken over schrijfstudietraject het komende seizoen gedaan (wil vanaf september een verdiepend jaartraject volgen als aansluiting op IP) - rustig nadenken over werktraject het komende seizoen gedaan (wil één manuscript afronden en maandelijks één illustratie) - research gedaan voor (nieuwe) Betoverend Schrijven workshops & aanverwant gedaan - ideeën op een rij gezet voor (nieuwe) Betoverend Schrijven workshops & aanverwant gedaan - naar schrijfmuseumworkshop gedaan

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De afgelopen week niet zo veel geschreven, op vakantie gaan met 3 kleine kinderen is niet zo bevorderlijk voor schrijftijd ;) Wel wat verder geschreven aan Fantastels-verhaal, en een klein stukje van het PF verhalenworkshopverhaal en mijn ms herschreven.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- De sprong maken naar een langer verhaal. Tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan verhalen van ongeveer 1000 woorden. Ik heb mijn oog laten vallen op de schrijfwedstrijd van Fenikso: 5000 woorden, deadline 15 september. Ik weet niet of ik het ga halen en of het resultaat goed genoeg is om in te sturen, maar dan heb ik iets om me op te richten.
Nou, dat is tot nu toe een interessante ontdekkingsreis gebleken. Er zijn zeker genoeg woorden geschreven (bijna 6000) en ik ben zelfs een keer opnieuw begonnen, maar pas sinds deze week begint het voor mijn gevoel ergens heen te gaan. Wat ik er tot nu toe van geleerd heb: ik heb de neiging om te graag een overzicht/samenvatting van het hele verhaal in mijn hoofd te willen hebben. Daardoor neem ik te weinig tijd om te ontdekken over welk gevoel ik het verhaal eigenlijk wil laten gaan. Elk idee moet meteen in een kloppend plot worden gegoten, maar dat plot klopt niet met het onderliggende gevoel, dus ik val stil als ik het probeer te volgen. Klinkt een beetje vaag misschien, maar in mijn hoofd begint het steeds duidelijker te worden. :)
- Twee stukjes op mijn eigen site, ieder +/- 300 woorden.
Is nog bij één gebleven, maar dat is omdat mijn partner achterligt en nog geen foto heeft geproduceerd. Geen enkel doel gehaald dus. Toch een nuttige maand, wat mij betreft.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-10-12 jarigen kort verhaal af - column - eerste 30 pagina's van de Oversteek herren - Volgende 30 pagina's van De Overtocht (werktitel gewijzigd) herren Doelen gehaald en daarnaast nog meer. De hele overtocht (80.000 woorden) geherd en de drukproef van verdacht kritisch doorgelezen en toch nog wat puntjes (en drie grotere punten) gevonden. Ik ben weer niet ontevreden!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rustig terugkijkend op de maand augustus (illustratiedoelen er stiekem ook bijgezet... maar werk daarin soms ook met tekst):
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) - aan mijn ms gewerkt - 3 illustraties op canvas laten (proef)drukken - begonnen aan... een nieuwe illustratie (vind hem mislukt, ga opnieuw beginnen) - begonnen aan... 1 BS e-book schrijven/maken Qua (lees)studie & regeldingen: - eerste gedeelte 'Een levensregel voor beginners' herlezen - 'Creating a Life Worth Living; a practical course in career design for artists, innovators and others aspiring to a creative life' uitgelezen - gedeeltes uit 'Rust & regelmaat' herlezen - 'Eat That Frog' herlezen - schrijfstudietraject bepaald voor komend seizoen (wil vanaf september een verdiepend jaartraject volgen als aansluiting op IP) - werktraject bepaald voor komend seizoen (één manuscript afronden en maandelijks één illustratie) - 3 Betoverend Schrijven workshops gegeven - research gedaan voor (nieuwe) Betoverend Schrijven workshops etc. - ideeën op een rij gezet voor (nieuwe) Betoverend Schrijven workshops etc. - schrijfmuseumworkshop gevolgd
Ik ben erg tevreden, vooral omdat ik nu goed bezig ben met mijn belangrijkste doel (mijn manuscript).

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: - Eerste versie Fantastels verhaal af hebben op computer. - Fantasy microschrijfwedstrijd commentaar proeflezer verwerken en opsturen. - Kiezen welk verhaal idee ik ga uitwerken. - Verhaal idee uitwerken met behulp van "sneeuwvlokken"-methode. Dat idee is niks geworden. Heb besloten om voorlopig geen manuscripten te schrijven, maar me te richten op kortere dingen. Nieuwe doel: - Fantastels verhaal uitwerken m.b.v "sneeuwvlokken"-methode voor herschrijven. Niet gedaan, want de "sneeuwvlokken"-methode werkt voor mij niet als ik het gebruik terwijl er al een eerste versie staat en ik een deadline heb. Als ik tijd over heb: - Dark Romance verhaal uitwerken m.b.v "sneeuwvlokken"-methode voor herschrijven. Ik had geen tijd over.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Minstens 30.000 woorden toevoegen aan Luitingh-manuscript - Niet gehaald doordat ik op het laatste moment nog mijn Young Adults verhaal moest redigeren. Ben echter tot 24.647 woorden gekomen - niet slecht, vind ik! :) -Superkort verhaal voor Fantasy Microschrijfwedstrijd insturen - Gedaan. Helaas niet in de longlist gekomen, maar vond het wel een prima oefening. -Commentaar van de redacteur verwerken over het verhaal dat in de 2e Young Adults/Dark Romance bundel gaat verschijnen - Gedaan op 31 augustus! :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
- Verder werken aan (nog uit te kiezen) kortverhalen Niets nieuws geschreven, maar wel lekker gesleuteld aan wat ik nog had liggen. - Research doen voor kortverhaal over WO I; DVD 2 kijken en aantekeningen maken Aan het eind van de maand heb ik de tweede DVD nog steeds niet bekeken. - Kortverhaal over WO I schrijven; verder werken aan eerste versie Zonder research kon ik niet verder. - Column schrijven Twee columns geschreven. - Verder werken aan mijn site (nog wat recensies schrijven en plaatsen en schrijven over schrijven) Wat nieuwe-oude zooi op mijn site gezet waarvan ik niet wist wat ik er anders mee moest. Verder nergens aan toegekomen, al komen binnen nu en een week nog een aantal artikels online te staan waaraan ik nu aan het werken ben. - Essay schrijven over Fin de Siècle (ik weet nog niet precies waarover) Niet voldaan aan een van mijn weinige schoolopdrachten van de vakantie. :o Ik ga er wel zo snel mogelijk voor zitten, want anders krijg ik het aan de stok met de docente van het vak waarvoor ik dit moest doen én met de mediatheek. Schuift dus door naar volgende maand en komt hoog op het prioriteitenlijstje (en laag op het 'leuk-lijstje') te staan. Conclusie: Helaas merkte ik het tweede deel van deze maand behoorlijk dat school weer begonnen is. Ik heb meteen nergens meer tijd voor, en heb bijna alleen maar moeten leren voor herkansingen van schoolexamens. 6VWO is nu al pittig: veel huiswerk, veel opdrachten en meteen vanaf het begin ertegenaan. Ik heb het nu al druk. Waarschijnlijk wordt dit een zwaar schrijf-schooljaar. Les: volgende maand minder doelen stellen. :)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - kortverhaal verder afwerken voor VF - mijn eerste prentenboek af hebben in pdf - op zoek gaan naar een POD-uitgever voor het boek - afwerken manuscript 2de prentenboek
Kortverhaal verder geschreven, maar ik ben er helemaal niet tevreden over. Dit raakt dus niet op tijd klaar voor de John Flanderswedstrijd. Dat wordt herwerken tot het goed is en bewaren tot volgend jaar. Mijn eerste prentenboek is af, maar moet nog in een pdf gepast worden. Even moeilijker dan ik dacht. Ik heb momenteel ongeveer een POD-uitgever gevonden waar ik mij goed bij voel. Het 2de manuscript voor een prentenboek is afgeraakt en zelfs een derde is af. Beide zijn ondertussen verstuurd naar een reguliere uitgeverij.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In augustus redelijk veel bereikt. De eerste volledige versie voor de fantastels is klaar, even wachten tot half september om alles nog eens goed te overlopen. Kortverhalen gemaakt voor verschillende wedstrijden, met de schrijfopdracht voor Boekvoorhaar website de eerste (gedeelde) plaats gehaald.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Augustus is al een tijdje voorbij, maar toch nog even recapituleren: - Verder werken aan het herschrijven van mijn manuscript, zonder al te veel druk. (Ben hier vanavond meteen aan begonnen) Heel weinig voor gedaan. Een beetje hetzelfde verhaal als mijn vorige ms, dat in de ijskast is beland, ik hou me gewoon veel liever met kortverhalen bezig. - (Her)schrijven voor één of meer van volgende wedstrijden: * Schrijven over schrijven (deadline 12/08, mijn verjaardag) * Literatuurprijs Zeist (deadline 15/08) * Langste nacht van het kortverhaal (deadline 14/10) * Fantastels (deadline 31/10) Ingestuurd voor de eerste twee, geschreven voor de laatste. - Verder werken aan mijn PF verhalenworkshopverhaal (en hopelijk ook eindelijk eens afwerken) Aan gewerkt maar nog steeds niet af - Nieuw: researchen, worldbuilden en plannen voor een mogelijk NaNoWriMo-project Mee bezig geweest - Eventueel nog wat oude verhalen herschrijven Is er niet van gekomen - 100 x 100 project, als de inspiratie toeslaat Geen inspiratie deze maand

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bericht gekregen van Fenikso. Ik zat bij de beste 20. Daaruit moesten de beste 10 komen. Daar zit ik niet bij. in het eerste bericht stond dat het veelbelovend was en de wending verrassend. Het tweede bericht begint op dezelfde manier, maar nu is de wending ongeloofwaardig. Nu zie je maar weer dat het eraan ligt wie je verhaal leest. Dit valt niet onder wat zijn je schrijfdoelen, maar ik zag de link hier voorbijkomen. Vandaar.