Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor augustus 2012?

Ik zag het "juli"-topic voorbij komen, maar inmiddels is het al augustus... Zelf heb ik momenteel 4 schrijfdoelen: - Erachter komen of de nieuwe proloog die ik heb geschreven, ook wel echt een verbetering is. - Het verbeteren van mijn MS (incl. proloog dus ;) ) - Laatste puntjes op de i voor de verhalenwedstrijd van Welingelichte Kringen - Nadenken over een verhaal voor schrijfwedstrijd VIJF!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - laatste maand 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) mee bezig - ontspannen aan mijn ms werken - evt. meedoen aan schrijfwedstrijd - evt. meedoen aan dichtwedstrijd (stuk of 5 gedichten) - evt. ms-en naar (een) uitgever(s) sturen Qua (lees)studie & regeldingen: - eerste gedeelte 'Een levensregel voor beginners' herlezen mee bezig - evt. 'You Can Write a Novel' herlezen - evt. resterende artikelen over YA literatuur lezen - evt. 'Partials' uitlezen - rustig nadenken over schrijfstudietraject het komende seizoen mee bezig - naar schrijfmuseumworkshop - evt. naar schrijfcafé

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen week hoofdstuk 15 herschreven. Daarna proeflezen van een kort verhaal van een van de SOL-leden. Leuk om te doen en ik wees diegene erop dat het woordje "maar", nogal veelvuldig werd gebruikt. Toen dacht ik: "Richard, practice what you preach". Ik vond er in mijn eigen ms 545 stuks van. Op meer dan 133.000 worden valt dit wel mee... ja toch? Na een grondige "schoonmaakbeurt" zijn er nu nog maar 403 stuks die de opruiming hebben overleefd. :) Deze week wil ik hoofdstuk 16 doen en waarschijnlijk ook 17, dit omdat 16 een korte is.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: -10-12 jarigen kort verhaal af GROVE VERSIE AF, BEN TOTAAL NIET TEVREDEN - column HEB EEN IDEE - eerste 30 pagina's van de Oversteek herren OP PAPIER GEDAAN Bescheiden schrijfdoelen, maar dat komt omdat augustus en september heel druk zijn, met twee boekpresentaties, een peuterfeest en alles wat komt kijken aan voorbereidingen, lezingen, promotie en dergelijke van drie boeken die kort na elkaar uitkomen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste versie eindelijk afkrijgen... zucht. Helaas niet gelukt in juli omdat er over het einde goed nagedacht moest worden :ninja: Dus dat schuif ik door naar de eerste week in augustus.
Eerste versie is af!!!!! :D :) :thumbsup: Zo'n 160,000 woorden... hopelijk kan ik onder de 150,000 (of nog minder) komen met revisies, maar ik ga het verhaal geen geweld aan doen. Nog even een redactie van de laatste 28,000 woorden om naar mijn schrijfdocent te sturen voor commentaar, en dan minstens een maand laten liggen. Ik heb erg veel zin om over andere verhalen na te gaan denken.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Pica-verhaal aanpassen n.a.v. opmerkingen proeflezers en insturen - kinderverhaal 1 vervlaamsen voor VF - kinderverhaal 2 afschrijven voor VF - verhaal schrijven voor plaatselijke schrijfwedstrijd (www.drechtstedenkijkt.nl) - verhaal schrijven voor wedstrijd welingelichte kringen - 10.000 woorden toevoegen aan manuscript thriller - 2 x nieuwe schrijfblog schrijven (een komend weekend, en een rond de derde week van augustus)
- Pica-verhaal aanpassen n.a.v. opmerkingen proeflezers en insturen flink herschreven, naar nieuwe proeflezers gestuurd - kinderverhaal 1 vervlaamsen voor VF - kinderverhaal 2 afschrijven voor VF - verhaal schrijven voor plaatselijke schrijfwedstrijd (www.drechtstedenkijkt.nl) - verhaal schrijven voor wedstrijd welingelichte kringen ingestuurd - 10.000 woorden toevoegen aan manuscript thriller - 2 x nieuwe schrijfblog schrijven (een komend weekend, en een rond de derde week van augustus) nog niets van gekomen, hopelijk dit weekend

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - laatste maand 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) mee bezig; heb net de periodieke reflectie na 80 km afgerond. Moet er flink aan trekken (evt. een paar dagen 2x per dag kilometerschrijven) wil ik het deze maand afronden (evt. uitloop naar september kan, maar heb ik niet zo'n zin in) - ontspannen aan mijn ms werken - evt. meedoen aan schrijfwedstrijd - evt. meedoen aan dichtwedstrijd (stuk of 5 gedichten) - evt. ms-en naar (een) uitgever(s) sturen Qua (lees)studie & regeldingen: - eerste gedeelte 'Een levensregel voor beginners' herlezen mee bezig - uitlezen 'Creating a Life Worth Living; a practical course in career design for artists, innovators and others aspiring to a creative life' gedaan - evt. 'You Can Write a Novel' herlezen (of een ander schrijfboek lezen) - evt. resterende artikelen over YA literatuur lezen - evt. 'Partials' uitlezen - rustig nadenken over schrijfstudietraject het komende seizoen mee bezig - naar schrijfmuseumworkshop - evt. naar schrijfcafé

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
- Research doen voor kortverhaal over WO I; DVD 2 kijken en aantekeningen maken - Kortverhaal over WO I schrijven; verder werken aan eerste versie - Fantasyverhaal van maximaal 2000 woorden schrijven als oefening - Eventueel verder werken aan een ander verhaal; precieze verhaallijn uitdenken, verhaalopbouwschema maken, personages uitwerken en verder schrijven aan de eerste versie - Column schrijven - Verder werken aan mijn site (nog wat recensies schrijven en plaatsen en schrijven over schrijven) - Essay schrijven over Fin de Siècle (ik weet nog niet precies waarover) Nog niets aan gedaan. - Verder werken aan (nog uit te kiezen) kortverhalen Mee bezig. - Naast de hierboven genoemde kortverhalen aan minimaal 1 nieuw kortverhaal beginnen en er eventueel aan verder werken In het julidoelentopic heb ik een fout gemaakt: ik heb vorige maand twee kortverhalen geschreven. Aan beide ga ik deze maand verder werken. Daar mag ik nu een derde verhaal bij optellen: ik heb een verhaaltje geschreven voor de schaduwwedstrijd en het zojuist ingezonden. De teller van nieuwe kortverhalen staat dus op drie. Dit doel heb ik dus zeker (ruimschoots) gehaald. Ik ben voorlopig tevreden. :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tweede week van augustus zit erop. Hoe gaat het met jullie? Met mij:
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) mee bezig; verwachtte dat dit de laatste maand zou zijn, maar ik neem september erbij - ontspannen aan mijn ms werken - één illustratie maken (geen schrijfdoel, maar zet hem er toch bij) Qua (lees)studie & regeldingen: - eerste gedeelte 'Een levensregel voor beginners' herlezen gedaan - uitlezen 'Creating a Life Worth Living; a practical course in career design for artists, innovators and others aspiring to a creative life' gedaan - evt. 'You Can Write a Novel' herlezen (of een ander schrijfboek lezen) - evt. resterende artikelen over YA literatuur lezen - evt. 'Partials' uitlezen - rustig nadenken over schrijfstudietraject het komende seizoen gedaan (wil vanaf september een verdiepend jaartraject volgen als aansluiting op IP) - rustig nadenken over werktraject het komende seizoen gedaan (wil één manuscript afronden en maandelijks één illustratie) - evt. naar schrijfcafé - evt. één excursie in kader van IP - naar schrijfmuseumworkshop

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Manuscript 1 verder verbeteren aan de hand van commentaren proeflezers - indien mogelijk verbeterde versie manuscript 1 laten lezen aan nieuwe proeflezers - aan nog een wedstrijd mee doen -> kort verhaal schrijven dus - stukje schrijven voor op mijn blog - manuscript 2 scènes definiëren m.b.v. post-its - synopsis schrijven over boek 1 uit trilogie voor uitgevers
Weer een doel af, ben nog bezig met verbeteren van manuscript :)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Eerste versie Fantastels verhaal af hebben; Gedaan. - Fantasy microschrijfwedstrijd commentaar proeflezer verwerken en opsturen. - Kiezen welk verhaal idee ik ga uitwerken. Gedaan. Nu beginnen met uitwerken met behulp van "sneeuwvlokken"-methode. - Eventueel Dark Romance verhaal herschrijven.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de afgelopen week verhalen ingestuurd voor de twee wedstrijden met deadline deze maand, en verder geschreven aan een verhaal voor Fantastels.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...... Deze week wil ik hoofdstuk 16 doen en waarschijnlijk ook 17, dit omdat 16 een korte is.
Dat is dus gelukt, komende week hoofdstuk 18 herschrijven.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaal voor Fantastels moet ik nog eens goed herbekijken, naar aanleiding van enkele proeflezers. Veel goeie informatie gehad, dus nog veel om over na te denken. Gelukkig nog tijd genoeg, dus laat ik het enkele weken rusten. Ik heb het begin van mijn oorspronkelijk manuscript eens herlezen. Dat ziet er echt niet goed uit, dus ik vermoed dat ik niet zal herschrijven maar gewoon volledig opnieuw zal beginnen. Heel veel werk, maar dat is maar logisch ook natuurlijk. Het idee van het verhaal wil ik wel behouden, de structuur en meeste scenes die ik nu al heb niet. Daarnaast heb ik de laatste weken toch wel teveel verschillende dingen gedaan. In twee weken tijd voor vier wedstrijden schrijven, dat doe ik toch niet meer direct. Het idee dat ik heb voor de langste nacht wedstrijd van Turnhout laat ik dan ook even rusten.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-10-12 jarigen kort verhaal af TWEEDE VERSIE AF, WEL ENTHOUSIASTE REACTIES'S VAN PROEFLEZERS. MISSCHIEN IS HET TOCH NIET BAGGERSLECHT, MAAR BEN IK GEWOON ONERVAREN IN KORTE VERHALEN - column GROVE VERSIE AF - eerste 30 pagina's van de Oversteek herren 5 PAGINA'S

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-10-12 jarigen kort verhaal af TWEEDE VERSIE AF, WEL ENTHOUSIASTE REACTIES'S VAN PROEFLEZERS. MISSCHIEN IS HET TOCH NIET BAGGERSLECHT, MAAR BEN IK GEWOON ONERVAREN IN KORTE VERHALEN
:D Mijn doelen: - Pica-verhaal aanpassen n.a.v. opmerkingen proeflezers en insturen --> ingestuurd! - kinderverhaal 1 vervlaamsen voor VF - kinderverhaal 2 afschrijven voor VF - verhaal schrijven voor plaatselijke schrijfwedstrijd (www.drechtstedenkijkt.nl) --> in mijn hoofd begint zich voorzichtig een verhaalidee te ontwikkelen - verhaal schrijven voor wedstrijd welingelichte kringen ingestuurd - 10.000 woorden toevoegen aan manuscript thriller - 2 x nieuwe schrijfblog schrijven (een komend weekend, en een rond de derde week van augustus) --> eentje geschreven, volgende komt in september wel weer.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Minstens 30.000 woorden toevoegen aan Luitingh-manuscript 2. Superkort verhaal voor Fantasy Microschrijfwedstrijd insturen (is al geschreven, maar mocht ik de komende twee weken een beter idee krijgen, dan ga ik daarvoor :)) 3. Commentaar van de redacteur verwerken over het verhaal dat in de 2e Young Adults/Dark Romance bundel gaat verschijnen
1. Nog even hard doorschrijven, dan ben ik op de helft van mijn doel. Niet helemaal op schema dus... :( 2. De microschrijfwedstrijd kan van het lijstje af - vandaag ingestuurd na toch nog een herschrijfronde. 3. Nog geen nieuw commentaar ontvangen, dus voorlopig geparkeerd.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarnaast heb ik de laatste weken toch wel teveel verschillende dingen gedaan. In twee weken tijd voor vier wedstrijden schrijven, dat doe ik toch niet meer direct.
Daar heb ik me ook behoorlijk op verkeken. In mijn enthousiasme wilde ik op een gegeven moment meedoen aan alle fantasy-gerelateerde wedstrijden die ik maar kon vinden, maar dat heeft me veel te ver van mijn hoofddoel afgeleid. De komende tijd wordt het alleen maar schrijven aan mijn manuscript voor mij! :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Eerste versie Fantastels verhaal af hebben; Gedaan. - Fantasy microschrijfwedstrijd commentaar proeflezer verwerken en opsturen. Gedaan. - Kiezen welk verhaal idee ik ga uitwerken. Gedaan. Nu beginnen met uitwerken met behulp van "sneeuwvlokken"-methode. - Eventueel Dark Romance verhaal herschrijven. Hoe strepen jullie eigenlijk jullie doelen door?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe strepen jullie eigenlijk jullie doelen door?
Als je iemand citeert, kan je heel gemakkelijk zien wat voor codes daarvoor gebruikt worden. (Tip! ;)) (Heb geprobeerd om het op te schrijven, maar dan wordt de tekst raar...)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, bedankt. Ik ga het nu proberen. - Eerste versie Fantastels verhaal af hebben op computer. - Fantasy microschrijfwedstrijd commentaar proeflezer verwerken en opsturen. - Kiezen welk verhaal idee ik ga uitwerken. - Verhaal idee uitwerken met behulp van "sneeuwvlokken"-methode. - (Dark Romance verhaal herschrijven met behulp van juryrapport. Moet hier zin voor gaan maken, tijd is niet echt het probleem, denk ik.)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met nog een tweetal weken te gaan zijn dit mijn doelen voor augustus: - Hoofdstuk 2 van Arta Magicka afwerken (nu op ongeveer een kwart) - Fantastelsverhalen schrijven in Horror en herschrijven in Fantasy genre. SF volgt misschien als dat terug is van een proeflezer. - Misschien nog wat krabbelen en nonsens uitschrijven voor komende wedstrijden.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben druk bezig met het herschrijven van mijn manuscript. Ik ben net begonnen aan hoofdstuk 11/13 en mijn recentste versie telt al weer een 70.000 woorden. Het is hard zwoegen maar ik heb er goede moed op voor deze maand. :)
Jiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa: van 37000 (bijna geen dialogen) > 92800 (omzetten naar dialogen) woorden in deze zware herschrijfronde :)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: - Eerste versie Fantastels verhaal af hebben op computer. - Fantasy microschrijfwedstrijd commentaar proeflezer verwerken en opsturen. - Kiezen welk verhaal idee ik ga uitwerken. - Verhaal idee uitwerken met behulp van "sneeuwvlokken"-methode. Nieuwe doel: - Fantastels verhaal uitwerken m.b.v "sneeuwvlokken"-methode voor herschrijven Als ik tijd over heb: - Dark Romance verhaal uitwerken m.b.v "sneeuwvlokken"-methode voor herschrijven.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb twee en een halve week om te schrijven waar ik zin in heb, en als ik er zin in heb :) Ik heb het commentaar op het laatste deel van mijn ms binnen, dus nu krijgt dat even rust, hoewel ik al wel steeds ideeën krijg voor het vervolg dat ik pas van plan ben te schrijven als deel 1 min of meer klaar is. :rolleyes: Ik wil iets totaal anders gaan schrijven, en om ideeën op te doen heb ik met mijn schrijfpartner afgesproken dat we elkaar twee keer in de week een beginzin, een foto, video o.i.d. gaan sturen en aan de hand daarvan gaan schrijven. Korte fragmenten of complete verhalen, wat we willen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor augustus: - 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) mee bezig; verwachtte dat dit de laatste maand zou zijn, maar ik neem september erbij - ontspannen aan mijn ms werken - één illustratie maken (geen schrijfdoel, maar zet hem er toch bij) mee bezig - 1 BS e-book schrijven/maken Qua (lees)studie & regeldingen: - eerste gedeelte 'Een levensregel voor beginners' herlezen gedaan - uitlezen 'Creating a Life Worth Living; a practical course in career design for artists, innovators and others aspiring to a creative life' gedaan - gedeeltes uit 'Rust & regelmaat' herlezen gedaan - evt. 'You Can Write a Novel' herlezen (of een ander schrijfboek lezen) - evt. resterende artikelen over YA literatuur lezen - evt. 'Partials' uitlezen - rustig nadenken over schrijfstudietraject het komende seizoen gedaan (wil vanaf september een verdiepend jaartraject volgen als aansluiting op IP) - rustig nadenken over werktraject het komende seizoen gedaan (wil één manuscript afronden en maandelijks één illustratie) - research gedaan voor (nieuwe) Betoverend Schrijven workshops & aanverwant gedaan - ideeën op een rij gezet voor (nieuwe) Betoverend Schrijven workshops & aanverwant gedaan - evt. naar schrijfcafé - evt. één excursie in kader van IP - naar schrijfmuseumworkshop - evt. naar boekpresentatie 'Er zit een feest in mij' in OBA (evt. gedicht voordragen)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3e week van augustus zit erop. Hoe gaat het met iedereen? Uitgeteld door de hittegolf, of met een icepack in je nek en een lekker tropisch drankje achter de laptop?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de afgelopen week amper schrijftijd gehad, dus enkel wat verder geschreven aan Fantastels-verhaal. Morgen vertrek ik voor 3 weken naar zee. Ik neem schriftjes en laptop mee, maar weet niet hoe vaak ik aan schrijven ga toekomen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik spendeer mijn dagen de laatste tijd met emigratie documenten op te zoeken naar de noordpool, of de zuidpool, maakt mij niet uit. Ik krijg heel weinig gedaan de laatste dagen, gewoon veel te warm. :(

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-10-12 jarigen kort verhaal af TWEEDE VERSIE AF, NU PROEFLEZERREACTIE'S INPASSEN - column - eerste 30 pagina's van de Oversteek herren Nieuw doel: - Volgende 30 pagina's van De Overtocht (werktitel gewijzigd) herren