Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juli 2012?

Het is alweer bijna juli, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Je kan hem gebruiken als je persoonlijke schrijfkompas, en hier je schrijfkoers bepalen, doelen in stapjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor juli, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoel(en) voor 2012 kun je hier kwijt. Sta ook eens rustig stil bij afgelopen maand: hoe vond je het gaan en hoe wil je nu verder? Veel inspiratie & schrijfplezier!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 juli heb ik nog twee examens, daarna kan ik er weer vol tegenaan. - redactie kinderverhaal (Pica) --> klaar - verhaal voor Pica uitschrijven [b] --> ligt nu bij proeflezers [/b] - structuur aanbrengen in manuscript thriller Juli met uitloop tot in augustus - kinderverhaal 1 vervlaamsen voor VF - kinderverhaal 2 afschrijven voor VF - verhaal schrijven voor plaatselijke schrijfwedstrijd (www.drechtstedenkijkt.nl) - 10.000 woorden toevoegen aan manuscript thriller
De rest nog niet aan toegekomen. Wel nog een verhaal voor de fantasy microwedstrijd geschreven en nieuwe doelen: - verhaal voor wedstrijd schrijven (die ik nu even niet terug kan vinden) - blogje schrijven over schrijfproces
Vandaag eerste hoofdstukken van manuscript thriller weer doorgelezen. De structuur zit op zich al aardig in elkaar, daar hoef ik niet veel meer aan te prutsen. Ik had al voorzien dat ik lang niet alles klaar zou krijgen, dus de doelen die ik al min of meer voor augustus gepland had komen ook voor volgende maand.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Juli was geen al te beste maand op schrijfvlak, helaas. - Verder werken aan het herschrijven van mijn manuscript, zonder al te veel druk. --> amper aan toe gekomen; als ik moet kiezen, kom ik toch meestal bij kortverhalen uit - (Her)schrijven voor één of meer van volgende wedstrijden: * Storees schrijfwedstrijd (deadline 31/07) --> 3 verhalen ingestuurd, uitslag nog niet bekend * Wonderwaan 23 (deadline 31/07) - geen wedstrijd, maar zet hem toch maar in dit lijstje - eventueel een oud verhaal voor herschrijven --> begonnen met herschrijven, maar niet afgemaakt, dus ook niets ingestuurd * Azra Magazine Schrijfwedstrijd (deadline 01/08) --> driekwart van de eerste versie geschreven, maar das uiteraard niet genoeg * Schrijven over schrijven (deadline 12/08, mijn verjaardag) --> verhaalschema opgesteld, kan nog lukken in augustus * Literatuurprijs Zeist (deadline 15/08) - hier heb ik al een verhaal voor klaar, dat wil ik eind juli/begin augustus nog eens doorkammen en dan insturen --> iets voor augustus * Langste nacht van het kortverhaal (deadline 14/10) - hier kan ik eventueel één van de kortere verhalen die ik overweeg voor Fantastels (zie onder) voor insturen --> gewerkt aan herschrijven verhaal voor deze wedstrijd of Fantastels * Fantastels (deadline 31/10) - de deadline is nog vrij ver, maar deze wedstrijd heeft wel de prioriteit - ik heb 4 te herschrijven verhalen (inclusief 1 veteranenverhaal) en 1 idee dat ik nog wil uitwerken; helaas mag je "maar" 3 verhalen insturen --> naast bovenstaande ook nog een kwart van een nieuw verhaal geschreven - Verder werken aan mijn PF verhalenworkshopverhaal (en hopelijk ook eindelijk eens afwerken) --> wel verder gewerkt, maar nog steeds niet af - Eventueel nog wat oude verhalen herschrijven --> één oud verhaal herschreven (voor Storees, zie boven) - 100 x 100 project, als de inspiratie toeslaat --> één verhaal toegevoegd aan dit project

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hekate schreef:
Verder werken aan mijn PF verhalenworkshopverhaal (en hopelijk ook eindelijk eens afwerken)
Dat verhaal ligt er bij mij ook nog, maar daar komt dit jaar denkelijk niets meer van. Voor Fantastels kan ik het om intussen eenieder bekende redenen (zie mijn onderschrift) niet gebruiken en de UA is (helaas) ter ziele. Misschien de PHP van volgend jaar? Maar afronden wil ik het zeker nog. Dat verhaal is mij best dierbaar. Bovendien heb ik genoeg fantasyverhalen, maar nog nooit een echt SF-verhaal gepubliceerd. Dat is wel nog één van mijn doelen voor de komende paar jaar. Wel een nevendoel trouwens. Voorlopig gaat 95% van mijn tijd en energie in het manuscript (nu eens géén fantasy) zitten waarmee ik op zo'n 45.000 woorden sta en waarvan nu ook het laatste stuk (dat tot voor kort enkel nog in de grondverf stond) in mijn hoofd steeds scherpere contouren begint te krijgen. ;)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Manuscript herschrijven -Dark Romance verhaal herschrijven aan de hand van jurycommentaar -Les één van de cursus fantasy verhalen schrijven afmaken - gedaan -Voor Fantastels 2012 ideeën op doen - gedaan Die eerste twee wil ik zeker doen, de laatste twee zou mooi meegenomen zijn. Er moet een wonder gebeuren wil ik dat lijstje nog afkrijgen, dus dit wordt de nieuwe lijst. - Manuscript zoveel mogelijk herschreven hebben- gedaan (ik denk dat ik nog zes à zeven hoofdstukken nodig heb om hem af te ronden; ik was tegelijk aan het herschrijven en een eerste versie aan het maken. Ik ben bezig het manuscript helemaal om te gooien. Vandaar dus.) - fantasy microschrijfwedstrijd- gedaan (ik moet het nog wel opsturen en ik wil er nog een proeflezer naar laten kijken, maar hij is zo goed als af)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Juli was niet slecht. Verhaal voor Paul Harland is afgeraakt en opgestuurd, verhaal voor Azra magazine is af en opgestuurd. Verhaal voor Fantastels is bijna af (eerste versie). Schrijfcursus vlot ook aardig.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Terugblik op juli:
Mijn schrijfdoelen voor juli: - ontspannen aan mijn ms werken - blijven 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies) - ms-en naar een uitgever sturen - gedicht naar wedstrijd sturen - evt. meedoen met ms-wedstrijd - met 5 gedichten meedoen aan nog een dichtwedstrijd Qua leesstudie & regeldingen: - rustig boek over Benedictijnse spiritualiteit uitlezen (voor schrijfwerk) - 'Meisje van Mars' lezen - 'Ik en mijn broer' lezen - evt. 'Partials' uitlezen - evt. BS schrijfworkshops opzetten - factuur maken voor verkocht boek - vragen mailen over certificeringstraject 'Luisteren naar je pen' - zoeken naar en mailen over cursus 'Luisteren naar je pen' in de buurt
Ik ben heel tevreden!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu augustus alweer een week bezig is, is het tijd om - halverwege de tijd die ik voor mijn vakantiedoelen gereserveerd heb - de balans op te maken. Mijn juli-augustusdoelen: - Verder werken aan (nog uit te kiezen) kortverhalen Netjes op schema. Een aantal fragmenten geschreven, een oud verhaal afgemaakt, herschreven en naar de Azra-wedstrijd ingestuurd, en de eerste versie van een nieuw verhaal op papier gezet. - Research doen voor kortverhaal over WO I Ik ben begonnen met het kijken van researchfilmpjes. Heb inmiddels een DVD helemaal bekeken: ruim twee uur filmmateriaal, en niets over het specifieke onderwerp waar ik informatie over zoek. Wel een halve minuut materiaal gevonden met een detail dat misschien in mijn verhaal past. De andere DVD heb ik nog niet helemaal bekeken. - Kortverhaal over WO I schrijven Omdat ik toch niets nuttigs kon vinden in mijn DVD-research heb ik mijn internetresearch er maar weer bijgepakt en ben ik gewoon begonnen. - Fantasyverhaal van maximaal 2000 woorden schrijven als oefening Nog niet aan toegekomen. Blijft staan als doel voor augustus. - Research doen naar taalgebruik in het Fin de Siècle - Kortverhaal schrijven in de 'stijl' van het Fin de Siècle Nog niets aan gedaan. Vervalt voorlopig, omdat ik misschien een ander onderwerp voor mijn essay over het Fin de Siècle ga kiezen en dit dan niet nuttig is. - Naast de hierboven genoemde kortverhalen aan minimaal 1 nieuw kortverhaal beginnen en er eventueel aan verder werken Een nieuw kortverhaal geschreven. Volgende maand aan verder werken. - Eventueel verder werken aan een ander verhaal; precieze verhaallijn uitdenken, verhaalopbouwschema maken, personages uitwerken en verder schrijven aan de eerste versie Blijft staan voor augustus. Helaas heb ik de afgelopen anderhalve week wat problemen met mijn computer gehad, dus herschrijven zat er in die tien dagen niet in.