Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juli 2012?

Het is alweer bijna juli, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Je kan hem gebruiken als je persoonlijke schrijfkompas, en hier je schrijfkoers bepalen, doelen in stapjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor juli, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoel(en) voor 2012 kun je hier kwijt. Sta ook eens rustig stil bij afgelopen maand: hoe vond je het gaan en hoe wil je nu verder? Veel inspiratie & schrijfplezier!

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
-schrijven aan mijn langere verhaal (ik weet nog niet zeker of het een manuscript gaat worden, hoop het wel) kijk wel hoeveel woorden. -meedoen aan één gedichtenwedstrijd (dit is een experiment) -meedoen aan iedergeval een verhalenwedstrijd, hopelijk wel meer. (-een stukje schrijven aan iets wat ik denk dat het een kinderverhaal gaat worden)
Hmm, erg ben ik niet opgeschoten. Heb wel een duizendtal woorden aan mijn langere verhaal kunnen toevoegen. Ik heb mijn gedicht ( :confused: ) klaar moet alleen nog even opsturen. En ben begonnen aan een wedstrijdverhaal. Moet wel opschieten om de deadline te halen. Aan dat kinderverhaal heb ik niks gedaan. De reden dat het niet echt opschiet is dat ik weer bezig ben met een nieuw verhaal. Best slecht. Ik moet eens leren om dingen af te maken. Maar het is echt heerlijk om met dit verhaal te schrijven. Dus ik verplicht me gewoon er elke ochtend en avond wat aan te schrijven.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor juli: - ontspannen aan mijn ms werken - blijven 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies)* - ms-en naar een uitgever sturen - gedicht naar wedstrijd sturen - evt. meedoen met ms-wedstrijd - met 5 gedichten meedoen aan nog een dichtwedstrijd Qua leesstudie & regeldingen: - rustig boek over Benedictijnse spiritualiteit uitlezen (voor schrijfwerk)* - 'Meisje van Mars' lezen - 'Ik en mijn broer' lezen - evt. 'Partials' uitlezen - evt. BS schrijfworkshops opzetten - factuur maken voor verkocht boek - vragen mailen over certificeringstraject 'Luisteren naar je pen' *mee bezig

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga als een trein deze week. Het staat niet op mijn todo lijst, maar ik zit op bijna 80.0000 woorden van De Oversteek, dus ik loop vrolijk 10.000 woorden VOOR op mijn planning! - makkelijk lezen ms 2e helft herschrijven en dan hele ms aanpassen - de oversteek 10.000 woorden - eerste 60.000 woorden van De oversteek herschrijven op papier doe ik de tweede helft van juli - aanwijzingen van laatste proeflezer integreren in de vertaling van Kate - laatste keer herschrijven makkelijk lezen ms - aanpassen Verdacht ivm omslag - bestuderen contract Verdacht en retourneren dit ga ik vanavond (echt)doen

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zo'n beetje 6000 woorden geschreven in twee weken... Niet echt veel, maar goed, beter dan niets en een beetje vakantie vieren en vooral uitrusten moet natuurlijk ook gebeuren. Ik probeer nu om op tijd op te staan en een schrijfroutine op te bouwen, want tot nu toe heb ik vaak ervaren dat ik in mijn vakanties niet meer en vaak zelfs minder schrijf dan wanneer ik aan het werk ben. Een ander probleem is denk ik dat ik op een punt in het verhaal gekomen ben dat er bepaalde "grote" vragen beantwoord moeten worden. Vandaag kwam ik een redelijk grote "plot hole" tegen, bijvoorbeeld. Dus... doorschrijven, met niet laten verleiden tot urenlang internetten (wat doe ik hier nog... ;) ) en vooral doorschrijven...

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste week van juli heb ik nog een tweede (oud) verhaal ingestuurd naar Storees, en gewerkt aan het herschrijven van een mogelijk Fantastelsverhaal en het PF verhalenworkshopverhaal. Deze week er even tussenuit geweest naar Luxemburg. Niet geschreven, maar wel een idee gekregen en plot bedacht voor de Azra wedstrijd.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn vorderingen: Morgen bij de uitgever de allerlaatste blik op de proef werpen (spannend!!), dan gaat 'Overstroomd' naar de drukker en ligt er na mijn vakantie een boek klaar. Ongelooflijk! Verder gewerkt aan mijn MS, bijna op de helft. Heel tevreden. Novelle 'Metamorfose' doorgenomen, ge-edit en opgestuurd naar redacteur. Verder veel getwitterd, een blogbericht geschreven en een boek gelezen, waarvan ik nog een recensie schrijven moet.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker spannend, Thule! Halverwege juli, stand van zaken:
Mijn schrijfdoelen voor juli: - ontspannen aan mijn ms werken - blijven 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies)* - ms-en naar een uitgever sturen - gedicht naar wedstrijd sturen - evt. meedoen met ms-wedstrijd - met 5 gedichten meedoen aan nog een dichtwedstrijd Qua leesstudie & regeldingen: - rustig boek over Benedictijnse spiritualiteit uitlezen (voor schrijfwerk) - 'Meisje van Mars' lezen - 'Ik en mijn broer' lezen - evt. 'Partials' uitlezen - evt. BS schrijfworkshops opzetten - factuur maken voor verkocht boek - vragen mailen over certificeringstraject 'Luisteren naar je pen' *mee bezig
Hoe gaat het met de rest?

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- wedstrijdinzending Azramagazine verbeteren en opsturen - Beyond manuscript verbeteren + aanvullen - Beyond manuscript laten proeflezen en weer verbeteren - nog 1 wedstrijd uitzoeken en er een verhaal voor schrijven
Yes! Het is me serieus gelukt! O.o Ik verwachtte eerst dat ik er nooit zou komen en dat het onbegonnen werk was, maar ik heb mijn belangrijkste doel bereikt. Namelijk van mijn manuscript dat 54.000 woorden telde toen het af was, 70.000+ woorden gemaakt! Heb er gewoon 16.000 woorden bij kunnen kalken terwijl het verhaal op zichzelf al af was :D :D Bijna klaar met de eerste herschrijving. Dan ga ik op zoek naar een paar proeflezers. Dus nog een doel voor juli: - proeflezers zoeken
Ik ben nu nog steeds bezig met het verbeteren en aanvullen van mijn manuscript van boek 1 van beyond en heb inmiddels proeflezers gevonden. ;) Daarna nog een keer redigeren/verbeteren (wanneer ik reacties terug heb) en dan opsturen. Wedstrijd inzending moet nog geschreven worden.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het lekker, ik lig voor op schema. In één week tijd twee hoofdstukken herschreven. Dat waren de nummers 9 en 10. Dat betekend, dat ik voor hoofdstuk 11 en 12 nog drie weken de tijd heb. :) Dus is het waarschijnlijk dat ik er deze maand nog een stuk of twee extra doe. Met een beetje geluk, en inzet, redt ik het tot en met hoofdstuk 14 deze maand.
Hoofdstuk 12 heb ik net afgerond, morgen een begin maken met nummertje 13. Zo te lezen aan de reacties boven mij gaat het gaan de meeste als een trein. Succes allemaal de komende twee weken.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaal voor Azra wedstrijd is opgestuurd, verhaal voor fantastels vordert goed, bijna 5000 woorden tot dusver, met een heel goed idee hoe het verder moet. Enkel over het einde twijfel ik nog altijd, twee mogelijkheden waartussen ik echt geen keuze kan maken. Het verschil is groot, een redelijke happy ending en ook een heel duister einde, misschien gewoon alletwee schrijven dan maar en zien welke uiteindelijk het beste lijkt.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag 2400 woorden geschreven en gisteren 1500... Er zit een stijgende lijn in. Morgen weer een fulltime schrijfdag :) Zulke maandagen vind ik prima. Op deze manier komt die eerste versie eindelijk eens een keer af.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zieveraar, dat lijkt me een goed idee om de twee eindes uit te schrijven. Over het algemeen hou ik het meest van duistere eindes, maar soms is een happy end gewoon gepaster. Bij één van mijn eerste gepubliceerde verhalen heb ik op aanraden van Jack Lance het oorspronkelijke einde waarin de slechteriken hun zin krijgen en de hp sterft omgeschreven naar een einde waarin de slechteriken gestraft worden en de hp weliswaar sterft maar haar ziel verderleeft, en dat werkte gewoon veel beter en verdiepte het hele verhaal. Maar een goed duister einde is ook niet te versmaden natuurlijk. Hangt helemaal van het verhaal af. Ik heb de afgelopen dagen gewerkt aan - het herschrijven van een oud verhaal dat ik mogelijk kan insturen voor Storees (het sluit in ieder geval aan bij het thema), maar nu begin ik te denken dat het misschien ook wel geschikt is als veteranenverhaal voor Fantastels - personagefiches, verhaalschema en een beetje herschrijven van mijn roman - verhaalschema verhaal voor Azra

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor juli: - ontspannen aan mijn ms werken - blijven 'innerlijk pelgrimeren' (kilometerschrijven, schrijfopdrachten, excursies)* - ms-en naar een uitgever sturen - gedicht naar wedstrijd sturen - evt. meedoen met ms-wedstrijd - met 5 gedichten meedoen aan nog een dichtwedstrijd Qua leesstudie & regeldingen: - rustig boek over Benedictijnse spiritualiteit uitlezen (voor schrijfwerk) - 'Meisje van Mars' lezen - 'Ik en mijn broer' lezen - evt. 'Partials' uitlezen - evt. BS schrijfworkshops opzetten - factuur maken voor verkocht boek - vragen mailen over certificeringstraject 'Luisteren naar je pen' *mee bezig

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nu verschillende ideeën voor kortere manuscripten die ik wil gaan uitwerken; met als belangrijkste een idee voor een schrijfwedstrijd. Het is pas voor september, maar het zou fijn zijn als ik de eerste versie in juli afkrijg.
Ik ga overmorgen op vakantie en dan is juli voor mij alweer voorbij, daarom nu al de tussenstand: op een paar mini-hoofdstukjes na, die ik hopelijk vandaag nog tevoorschijn weet te halen, heb ik de eerste versie van het manuscript voor de schrijfwedstrijd af. Ben er niet helemaal ontevreden over, maar ik heb al wel dikke plannen voor de herschrijving klaar liggen, dus dat wordt voor augustus mijn schrijfdoel :) Edit: inmiddels af, dus gehaald :)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn vorderingen: Overstroomd is zo goed als naar de drukker:) Brainstormen voor plot tweede helft MS Recensie geschreven Verder veel getwitterd en een blogbericht geschreven. Vanaf 20 juli op vakantie voor drie weken. Dus dan even geen agenda:) Schrijf ze iedereen!

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik MOET deze maand hoofdstuk 5 van mn ms afmaken. Dan ben ik op de helft en begint het te voelen alsof het wat wordt..

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 juli heb ik nog twee examens, daarna kan ik er weer vol tegenaan. - redactie kinderverhaal (Pica) --> bijna klaar - verhaal voor Pica uitschrijven --> eerste versie klaar, kan bijna naar proeflezers - structuur aanbrengen in manuscript thriller Juli met uitloop tot in augustus - kinderverhaal 1 vervlaamsen voor VF - kinderverhaal 2 afschrijven voor VF - verhaal schrijven voor plaatselijke schrijfwedstrijd (www.drechtstedenkijkt.nl) - 10.000 woorden toevoegen aan manuscript thriller
De rest nog niet aan toegekomen. Wel nog een verhaal voor de fantasy microwedstrijd geschreven en nieuwe doelen: - verhaal voor wedstrijd schrijven (die ik nu even niet terug kan vinden) - blogje schrijven over schrijfproces

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hekate, met Jack Lance heb ik vorige week een gesprek gehad op Fantastyval, ook onmiddellijk een paar boeken van hem gekocht. Wat het einde van mijn verhaal betreft, nu werk ik meer aan een ander einde. Een die me meer bevalt dan de vorige twee. Die meer lijkt te passen met wat er nu in het verhaal gebeurt. Nu zit ik aan een goeie 7000 woorden, de grens van 12000 woorden zal normaal gezien geen probleem mogen zijn, hoop ik!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het einde van mijn eerste versie komt eindelijk in zicht... Ik heb op 3000 woorden na twee afleveringen af van 10.000 woorden. Die moeten nog doorgelezen/gecorrigeerd worden voordat ik ze naar mijn schrijfdocent opstuur, en daarna gok ik dat ik nog 10.000 tot 20.000 woorden nodig heb om tot het einde te komen. :) Als dat nog deze maand lukt, is dat een bonus. Mochten mijn personages met nieuwe verrassingen komen, dan hoop ik dat ze daarvoor niet meer woorden nodig hebben...

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Manuscript herschrijven -Dark Romance verhaal herschrijven aan de hand van jurycommentaar -Les één van de cursus fantasy verhalen schrijven afmaken -Voor Fantastels 2012 ideeën op doen - gedaan Die eerste twee wil ik zeker doen, de laatste twee zou mooi meegenomen zijn. Er moet een wonder gebeuren wil ik dat lijstje nog afkrijgen, dus dit wordt de nieuwe lijst. - Manuscript zoveel mogelijk herschreven hebben - fantasy microschrijfwedstrijd

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De afgelopen week heb ik een derde verhaal voor de Storees-wedstrijd gepost, begonnen met herschrijven van het Wonderwaan-verhaal, verhaalschema's genoteerd voor Azra en Schrijven over schrijven en ongeveer een kwart van het nieuwe verhaal voor Fantastels geschreven.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met nog ongeveer een week juli te gaan: - Een eerste versie voor Fantastels met de hand schrijven en eventueel al overzetten op PC. - Rustig verder schrijven aan mijn nieuw MS. Hoofdstuk twee al eens uitdenken en schrijven.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik MOET deze maand hoofdstuk 5 van mn ms afmaken. Dan ben ik op de helft en begint het te voelen alsof het wat wordt..
Done. Blij. Zelfs al stukje in 6 bezig, erg tevreden dus..

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- makkelijk lezen ms 2e helft herschrijven en dan hele ms aanpassen - de oversteek 10.000 woorden - eerste 60.000 woorden van De oversteek herschrijven op papier , zijn zelfs de eerste 80.000 woorden geworden - aanwijzingen van laatste proeflezer integreren in de vertaling van Kate - laatste keer herschrijven makkelijk lezen ms - aanpassen Verdacht ivm omslag - bestuderen contract Verdacht en retourneren Alle doelen gehaald en zelfs meer dan dat. Ik ben tevreden!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb op 3000 woorden na twee afleveringen af van 10.000 woorden. Die moeten nog doorgelezen/gecorrigeerd worden voordat ik ze naar mijn schrijfdocent opstuur.
Eén aflevering af en al feedback op gekregen. De andere is af maar moet nog gecorrigeerd worden.
Daarna gok ik dat ik nog 10.000 tot 20.000 woorden nodig heb om tot het einde te komen. :) Als dat nog deze maand lukt, is dat een bonus.
Deze maand gaat dat denk ik niet lukken, dus ik neem de eerste week van augustus erbij. @Eileen: wow, indrukwekkend! :eek:

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het lekker, ik lig voor op schema. In één week tijd twee hoofdstukken herschreven. Dat waren de nummers 9 en 10. Dat betekend, dat ik voor hoofdstuk 11 en 12 nog drie weken de tijd heb. :) Dus is het waarschijnlijk dat ik er deze maand nog een stuk of twee extra doe. Met een beetje geluk, en inzet, redt ik het tot en met hoofdstuk 14 deze maand.
Dat is me dus gelukt! :) Afgelopen week ook nog een artikel geschreven voor de gamewebsite waarvan ik redacteur ben. Deze maand is tot nu toe een productieve.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- wedstrijdinzending Azramagazine verbeteren en opsturen - Beyond manuscript verbeteren + aanvullen - Beyond manuscript laten proeflezen en weer verbeteren - nog 1 wedstrijd uitzoeken en er een verhaal voor schrijven - proeflezers zoeken
Alles is weer gelukt voor deze maand, ben nog steeds bezig aanpassingen te maken aan mijn manuscript aan de hand van de commentaren van de proeflezers.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eileen, Lugs, Richard, Earthlady en alle anderen die hun doelen gehaald hebben: proficiat! Voor de rest (inclusief mezelf): de maand is nog niet gedaan, nog twee dagen om naarstig verder te werken ;) De afgelopen week heb ik amper tijd gehad om te schrijven. Ik heb iets meer dan de helft van de eerste versie van het Azra-verhaal geschreven, ik vrees dat de deadline halen er toch niet meer in zit, maar dan zal ik het wel eens ergens anders voor kunnen gebruiken, dus ik schrijf toch verder.