Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juni 2012?

1 juni 2012 - 12:55
Hij is er weer, het nieuwe schrijfdoelentopic! Je kan hem gebruiken als je persoonlijke schrijfkompas, en hier je schrijfkoers bepalen, doelen in stapjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor juni, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoelen voor 2012 kun je hier kwijt. Sta ook eens rustig stil bij afgelopen maand: hoe vond je het gaan en hoe wil je nu verder? Veel inspiratie & schrijfplezier!

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 10:28
Voor de laatste dagen van juni heb ik eigenlijk weer maar één doel: - Kortverhaal schrijven, herschrijven, laten proeflezen, herschrijven etc. Maar eerst research doen. Na in één dag de eerste versie van mijn FSB-verhaal te hebben geschreven, moet dat nog wel een keer lukken deze maand. 8) Als ik dat gedaan heb, ga ik alles wat ik nog heb liggen (en wat al dan niet met schrijven te maken heeft) afwerken.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 10:54
Deze week verwacht ik wel mijn verhaal voor de php af te werken, eventueel nog ietsje begin de week erna. Langer kan moeilijker natuurlijk :D Voor de rest mijn schrijfcursus deel 5 en ik ben begonnen aan een nieuw verhaal, geen idee op dit moment hoe lang dat zal worden.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 11:50
beetje laat in de maand, maar ik wilde toch wat doelen opstellen: - bureauredactie Overstroomd afronden zodat het naar de zetter kan - verder werken aan eerste versie MS. Ik stel geen woordenaantal, want er kan zo weer werk tussenkomen - 1/week bloggen - twitter bijhouden - iets voor mezelf schrijven? - Overstroomd is naar de zetter! Nu kan ik echt niets meer veranderen. - Toch nog zo'n 10.000 woorden toegevoegd aan MS. Tevreden. - Moet nodig weer een Blog-bericht schrijven: deze week? - Ik tweet te veel :D - Niets voor mezelf geschreven... Nog een kleine week waarin ik me vooral wil concentreren op het verder schrijven aan mijn eerste versie. Succes iedereen! (en goed te horen dat het voor de meesten zo lekker gaat.)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 12:00
- herschrijven 10-12-jarigen ms - laatste keer doorlezen 10-12- jarigen ms en dan naar de uitgever mailen - 7.000 woorden De Oversteek - 2 columns baby en kind - 1 column kerkblad - herschrijven 10-12-jarigen makkelijk lezen ms - research deel 2 van De Oversteek MEE BEZIG - controleren laatste dingen Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas - overleg promotie Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas. - schrijven achterplattekst voor 10-12 ms - schrijven biografie + uitzoeken foto's folder Verdacht -controleren eerste vier hoofdstukken vertaling Kate -verwerken correcties in de eerste vier vertaalde hoofdstukken van Kate -uitwerken verhaalidee prentenboek (ik heb het idee van de week gekregen en de synopsis opgeschreven) -zoeken proeflezers Engelse versie van Kate
En een nieuw doel, - nog 5000 woorden toevoegen aan De Oversteek

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 15:51
Ik heb een eerste versie geschreven voor de Tropische verhalenwedstrijd. opgestuurd Ik heb het FSB verhaal met bijlagen opgestuurd. Ik moet nog kijken wat ik had geschreven voor Azra. Nog een laatste keer Azra doorkijken en dan opsturen. Nog een verhaal geschreven voor essaywedstrijd. Nog doorkijken, herschrijven. Ik wil nog meedoen aan een gedichtenwedstrijd over discriminatie. Ik wil nadenken wat ik wil doen met mijn verhaal voor literair eten geschreven. Stuur ik hem ergens anders heen. Ik heb het begin van mijn manuscript doorlopen en wil er niets aan veranderen. Aan het einde wil ik herschrijven. Ik heb een ander manuscript helemaal doorgelezen toen iemand het wilde lezen, wist niet meer wat er stond. Ik sta achter de tekst en wil de bijlagen nog eens doornemen, daar staan verwijzingen die gedateerd zijn. Dan ga ik hem toch weer eens opsturen. Dus zoeken naar een geschikte uitgever. Begeleidende brief schrijven: dat is de uitdaging.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 juni 2012 - 0:09
Wow, wat gaat (bijna) iedereen hard :thumbsup: Richard, beterschap! Met mijn verhaal schiet het niet op. Ik denk dat het komt omdat ik mezelf heb vastgelegd, zo van het moet die plaats zijn, maar dan zoveel jaar geleden. Ik merk dat het plezier uit het verhaal aan het verdwijnen is, terwijl de reden van dit verhaal juist was om het plezier weer terug te krijgen. Tijd om eens wat overboord te gooien :)

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 juni 2012 - 19:27
Oei Waus, wel het plezier terugkrijgen, hoor. Kun je niet "gewoon" proberen een kort verhaal te schrijven en jezelf helemaal vrij te laten. Niets van tevoren verzinnen, maar gewoon schrijven? Dan moet je niet zo veel. Ik zal trouwens morgen of overmorgen proberen te reageren op je mailtje van al veel te lang geleden. Ik heb het wordbestand al klaar, maar het komt er steeds niet van een mailtje te schrijven en te versturen. Sorry! :o Terug naar mijn doelen: - Kortverhaal schrijven, herschrijven, laten proeflezen, herschrijven etc. Maar eerst research doen. Nou, het is niet helemaal geworden wat de bedoeling was, maar ik heb een ehh... kortverhaal (of iets wat daar op lijkt) ingestuurd voor de tropische schrijfwedstrijd van SOL. Inderdaad eerst research gedaan, maar geen tijd gehad om het verhaal waarvoor dat bedoeld was ook daadwerkelijk uit te werken. Uiteindelijk dus een uur voor de deadline een 43-woorden-verhaaltje geschreven en dat ingezonden (zonder het vooraf te laten proeflezen; ik heb wel één zin herschreven voordat ik mijn tweede, definitieve versie af had). Ik heb geen verwachtingen. Het zal wel niets worden. Ik hoop alleen dat ze me in de toekomst nog wel serieus nemen na deze inzending. :P Voor de laatste dagen van juni geen doelen meer. Ik zie wel wat ik ga doen. Na de druk van twee deadlines in één week, ben ik kapot. Eigenlijk was ik dat al na de FSB, getuige het resultaat van mijn poging-tot-verhaal voor de tropische verhalenwedstrijd.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 juni 2012 - 19:45
Ik herschrijf nu, dat is ook heerlijk, niet al dat verzinnen :) Alleen heeft dat herschrijven nu een ander doel dan eerst. Wat wil ik er zelf in of uit hebben? Heerlijk omdat zelf te beslissen, zonder al die nodige research. Haha, ik wou bij het zien dat jij hier gereageerd had net wat zeggen over dat mailtje :D 43 woorden is wel heel kort, te zien aan je gemiddelde forumposts :P Is dat voor die tropische schrijfwedstrijd?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 juni 2012 - 19:54
@ Waus: Herschrijven is inderdaad in zo'n geval ook heerlijk. Even wat anders. :nod: Het begint hier een beetje erg te worden met mailtjes. Ik moet nog een mailtje van die-en-die beantwoorden, en ik moet nog naar die persoon mailen. Ik begin maar bij mijn aardrijkskundeleraar, want ik moet iets vragen over het SE dat ik wil herkansen. En ik ga NU mailen. In ieder geval kun je binnenkort iets terug verwachten. Beloofd. :) Ja, meestal ben ik nogal lang van stof. Wat kan ik zeggen. Door die tropische temperaturen kwam ik niet meer aan schrijven toe. 8) Het was dus inderdaad voor de tropische schrijfwedstrijd. Maar ik weet niet of mijn inzending nog beoordeeld wordt, want ik was maar net op tijd met inzenden, en het gaat om de tijd van ontvangst. Ach, ik verwacht er toch niets van. Als ik win, lach ik me dood. :lol: Gelukkig win ik niet... Het aantal pagina's was voor 42-woorden-en-de-titel nog bewonderswaardig: twee kantjes. :p

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
28 juni 2012 - 14:48
[quote=EileenO]
- herschrijven 10-12-jarigen ms - laatste keer doorlezen 10-12- jarigen ms en dan naar de uitgever mailen - 7.000 woorden De Oversteek - 2 columns baby en kind - 1 column kerkblad - herschrijven 10-12-jarigen makkelijk lezen ms MEE BEZIG - research deel 2 van De Oversteek BIJNA KLAAR, HAAL IK WEL VOOR ZONDAG - controleren laatste dingen Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas - overleg promotie Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas. - schrijven achterplattekst voor 10-12 ms - schrijven biografie + uitzoeken foto's folder Verdacht -controleren eerste vier hoofdstukken vertaling Kate -verwerken correcties in de eerste vier vertaalde hoofdstukken van Kate -uitwerken verhaalidee prentenboek (ik heb het idee van de week gekregen en de synopsis opgeschreven) WORDT AUGUSTUS -zoeken proeflezers Engelse versie van Kate - nog 5000 woorden toevoegen aan De Oversteek
En ja hoor, nog twee dagen, dus nog een nieuw doel -aanpassen vertaling aan de hand van reacties proeflezers en na overleg met de vertaler

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 juni 2012 - 20:01
Herschrijf is af. Over der est moet ik nu goed nadenken, anders kanik niet verder. Eindelijk 2e versie af :D

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 juni 2012 - 20:28
Feedback binnen van de 10.000 woorden en nu weer verder... Ik heb nu vrij tot september, dus die eerste versie zou af moeten kunnen in zijn geheel. Maar eerst even bijkomen van een heftig schooljaar, dus tijd om te lezen :)

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 juni 2012 - 23:46
Eerste versie van mijn nieuwe manuscript voltooid! :D Ruwe versie nog, maar het verhaal is klaar. 56.740 woorden. Ik ga de volgende weken gelijk bezig met aandikken. Meer zijlijnen in het verhaal verwerken, details uitbreiden en alles verbeteren. Überhaupt de relaties aanvullen. Denk dat ik ongeveer uitkom op zo'n 70.000 als het eenmaal klaar en volledig is. Mooie doelstelling voor juli. Maar ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik het zo snel gedaan heb ^^ 3 maanden in totaal.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 juni 2012 - 7:46
@Scarlet, ik wacht wel af :) Niet zo pessimistisch! Wie weet wordt het nog wat. Je zal niet de eerste zijn die met een heel snel geschreven stuk een prijs wint... @Earthlady, gefeliciteerd :D Dat is een prachtig aantal. Meer dan dubbel zoveel als mijn ms, haha. Veel succes met het aandikken.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 juni 2012 - 10:02
Het kortverhaal bijgeschaafd en aangepast, zeer interessante opmerkingen gekregen van proeflezers, maar nu komt het einde toch in zicht. Na een heel aantal weken, nog nooit zolang aan een kortverhaal gewerkt, hopelijk is dat dan ook te zien aan het eindresultaat. Nog een laatste keer opgestuurd naar een proeflezer om zeker te zijn dat er geen schrijffouten meer in staan, veel veranderen zal ik niet meer doen, de deadline voor de Paul Harland prijs is te dichtbij en ik begin door het bos de bomen niet meer te zien in het verhaal.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 juni 2012 - 13:09
Essay voor de Essaywedstrijd opgestuurd. Gezocht naar geschikte uitgever voor mijn non-fictie, maar het is steeds net geen match. Of het zijn zelfhulpboeken, of het is een betoog. Welke uitgever publiceert een combinatie van beide? Nog niet aan mijn andere manuscript gekomen en dan met name het einde...

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
29 juni 2012 - 15:07
Ik ben best tevreden over de maand juni. Ik heb een heleboel gedaan. Verdacht (10-12-jarigen), verschijnt tweede helft van september Herschreven, is goedgekeurd door de uitgever Alles eromheen voor de zomerfolder gedaan Contract bestudeerd en ondertekend Lukas gaat naar de kerk en eet smakelijk Lukas, verschijnen eind augustus, begin september veel laatste controledingetjes gedaan veel overleg oa mbt presentatie De Oversteek, moet voorjaar 2013 verschijnen Boven verwachting veel aan geschreven. Ik denk zo'n 12.000 woorden deze maand en veel research gedaan, eind oktober moet de eerste versie klaar zijn. Kate overleg mbt de promotie, leuke acties gehad (je kon Kate winnen bij Margriet en je kan nog steeds een verblijf in Ierland winnen) verder druk bezig geweest met de vertaling (controleren, proeflezers zoeken, reacties van proeflezers bespreken met de vertaler etc.) En verder: Drie columns geschreven 2 voor babyenkind.nl een voor het kerkblad AVI e4-verhaal proloog en eerste hoofdstuk aangepast prentenboek leuk idee gekregen en synopsis geschreven Al met al een behoorlijk productieve maand. De kinderen hebben vakantie gekregen, dus voor juli zal ik niet al te veel doelen stellen.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 juni 2012 - 21:08
@Earthlady, gefeliciteerd :D Dat is een prachtig aantal. Meer dan dubbel zoveel als mijn ms, haha. Veel succes met het aandikken.
Dankjewel! Gaat lukken hoor, :D ik heb namelijk nu al ±60.000 woorden en heb pas een paar dingen van mijn lijstje kunnen strepen. XD EileenO wauw :eek: jij hebt echt veel ondernomen deze maand! Wat is iedereen goed bezig deze zomer!! Ga zo door :D

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 juni 2012 - 0:49
Afgelopen maand... - aan mijn kortverhaal gewerkt & opgestuurd naar FSB wedstrijd - aan mijn ms 'DD' gewerkt - naar open dag van schrijfschool ScriptPlus geweest & proefles 'Verhalend Proza' gevolgd - me georiënteerd op schrijf(docenten)opleidingen, -cursussen & -coaching - twee schrijfboeken herlezen ('Schrijven vanuit je hart' & 'Dagboek als spiegel') - meegedaan met dichtwedstrijd Buitenleven - bijna dagelijks 'kilometergeschreven' en schrijfopdrachten gedaan (in het kader van het schrijftraject 'Innerlijk pelgrimeren' dat ik van april t/m augustus loop) - factuur gemaakt/verzonden voor mijn BS zomerschrijftraject (eindelijk!) Ik ontdek nu dat ik dus eigenlijk best tevreden mag zijn! Voor de komende maand ga ik nog even rustig nadenken. Ga ook voor werk naar het buitenland, dus wil mijn doelen bescheiden houden. Hoe kijken jullie terug op afgelopen maand?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
30 juni 2012 - 7:15
@ Judy, indrukwekkend. Ik ben ook heel tevreden over deze maand en net als jij ga ik mijn doelen heel bescheiden houden. Met een 2 en een 5 jarige om me heen, zal er niet veel van schrijven komen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 juni 2012 - 7:46
@Judy, ontdek je nu pas dat je tevreden mag zijn? :) @Eileen en Judy, een 'wauw' vind ik wel op zijn plaats.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 juni 2012 - 10:29
Haha, Waus, ja, erg hè? Dat zag ik pas toen ik de dingen op een rijtje zette. Ik ben altijd zo veeleisend dat ik al gauw het gevoel heb dat het allemaal niet (goed en veel) genoeg is... Ik probeer daar tegenwoordig milder in te zijn en er meer van te genieten, maar het blijft soms lastig.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 juni 2012 - 10:36
Gelukkig is er een nieuwe maand. Dan heb ik de kans om bescheiden, realistische doelen te stellen (of misschien zelfs nog minder...) en heel gauw tevreden te zijn :lol: Doel juli: - 1 woord aan mijn manuscript schrijven

Via

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 juni 2012 - 11:03
Gelukkig is er een nieuwe maand. Dan heb ik de kans om bescheiden, realistische doelen te stellen (of misschien zelfs nog minder...) en heel gauw tevreden te zijn :lol: Doel juli: - 1 woord aan mijn manuscript schrijven
Dat mag dan wel een heel bijzonder woord zijn! :D In juni heb ik zoals verwacht (ivm komende examens) niet veel aan mijn manuscript kunnen werken. Wel veel ingevingen gehad om het verhaal logischer te kunnen maken. Verder een verhaal voor de Tropische Schrijfwedstrijd geschreven. En iets ingezonden voor de Lowlands-wedstrijd, maar dat was al een bestaand verhaal dat ik alleen nog een laatste keer herschreven heb.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 juni 2012 - 11:05
Ik had deze maand 4 hoofdstukken willen herschrijven, dat is helaas niet gelukt. Een longontsteking gooide roet in het eten. Helaas kaas, zoals men zegt. :) Met de twee hoofdstukken die zijn herschreven ben ik wel tevreden. Volgende maand hoofdstuk 9 tm 12 herschrijven.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juli 2012 - 0:28
Ik heb deze maand aan verschillende wedstrijden meegedaan. Ik heb mijn manuscript non-fictie aan iemand laten lezen en zelf herlezen. Ik heb gezocht naar een uitgever waarnaar ik het zou kunnen sturen. Ik heb deze nog niet gevonden. Ik heb veel op facebook rondgehangen... dit wil ik volgende maand gaan inperken. Ik wil weer aan mijn fictiemanuscript werken. Ik zou hem herschrijven en dan opsturen naar een beoordelaar omdat ik ervan denk te leren. Dit wil ik komende maand gaan doen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juli 2012 - 2:58
Ik ben blij met dit topic, want ik dacht dat ik deze maand weer niet zo veel gedaan had, maar nu ik mijn doelen nog eens overloop, zie ik dat ik toch wel de meeste gehaald heb. En dat motiveert voor de volgende maand(en). - Eén van mijn NaNoWriMo-kortverhalen van vorig jaar herschrijven voor de PHP (deadline 08/07) of Fantastels (deadline 31/10). Ik had eigenlijk al besloten dit jaar niet aan de PHP mee te doen, maar met het wegvallen van de UA denk ik daar nog eens over na. Gedaan, al is er denk ik in de volgende herschrijfronde nog te veel werk aan om de deadline voor de PHP te halen. - Beginnen aan de 3° herschrijfronde van mijn manuscript Gedaan (dat beginnen dan hé). - Mijn verhaal voor de FSB herschrijven, eventueel nog laten proeflezen, en insturen (deadline 25/06) Gedaan - Mijn PF verhalenworkshopverhaal verder herschrijven Aan verdergewerkt, maar nog steeds niet af - Verder gaan met herschrijven verhaal voor LiteratuurPrijs Zeist (deadline 15/08) Gedaan - Eventueel nog andere oude verhalen herschrijven Is er niet van gekomen - Eerste versie nieuw verhaal afmaken, misschien ook voor Fantastels Gedaan - Ik zou ook graag nog verhalen schrijven voor de Tropische Schrijfwedstrijd (deadline 27/06), Wonderwaan 23 (deadline 31/07) en Azra Magazine Schrijfwedstrijd (deadline 01/08), maar vrees dat dat er niet meer van komt Een verhaal ingestuurd voor de Tropische Schrijfwedstrijd, voor de andere twee nog niets gedaan - 100 x 100 project, wanneer de inspiratie toeslaat Ik zit op 7 x 100 Daarnaast ook een idee gekregen voor een nieuw lang verhaal (voor NaNoWriMo dit jaar?), en wat dingen genoteerd over de wereld, plot en personages.