Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juni 2012?

1 juni 2012 - 12:55
Hij is er weer, het nieuwe schrijfdoelentopic! Je kan hem gebruiken als je persoonlijke schrijfkompas, en hier je schrijfkoers bepalen, doelen in stapjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor juni, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoelen voor 2012 kun je hier kwijt. Sta ook eens rustig stil bij afgelopen maand: hoe vond je het gaan en hoe wil je nu verder? Veel inspiratie & schrijfplezier!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 juni 2012 - 22:07
* Wedstrijdverhaal ingezonden. Pas in oktober de uitslag... *Volgende 10.000 woorden af in eerste versie. Komende dagen herlezen en waar nodig aanpassen. *Lezen gaat ook lekker. Goodbye, Columbus uit en nu The Woman in Black van Susan Hill, even een pauze wat betreft Amerikaanse literatuur. Daarnaast lees ik "The Rhetoric of Fiction" van Wayne C. Booth. Leest langzaam, maar wel erg interessant. Ook aanbevolen door mijn schrijfdocent, die zei dat dit zo´n beetje een standaardwerk is voor studenten Engelse literatuur die schrijfaspiraties hebben.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 juni 2012 - 17:35
beetje laat in de maand, maar ik wilde toch wat doelen opstellen: - bureauredactie Overstroomd afronden zodat het naar de zetter kan - verder werken aan eerste versie MS. Ik stel geen woordenaantal, want er kan zo weer werk tussenkomen - 1/week bloggen - twitter bijhouden - iets voor mezelf schrijven? Succes iedereen!

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 juni 2012 - 0:07
- Beyond hoofdstuk 4 afschrijven - Beyond hoofdstuk 5 & 6 schrijven hoofdstuk 5 af - Beyond nog meer schrijven (indien de rest af is) - 1 kort verhaal schrijven voor nog een wedstrijd - andere kort verhalen (die al af zijn) corrigeren en opsturen
Heb nu al hoofdstuk 4 en 5 af. Ga nu bezig met hoofdstuk 6. Heb ondertussen al meer dan 15.000 voor mijn nieuwe manuscript en dit is boek 1 van hopelijk 3 :P Ben al een eind op weg voor mijn doelen deze maand.
- Beyond hoofdstuk 4 afschrijven - Beyond hoofdstuk 5 & 6 schrijven [/s]- Beyond nog meer schrijven (indien de rest af is)[/s] - 1 kort verhaal schrijven voor nog een wedstrijd - andere kort verhalen (die al af zijn) corrigeren en opsturen ik ga echt als een speer XD Heb d'r zin in! 19.000 + woorden alweer.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
15 juni 2012 - 16:44
- herschrijven 10-12-jarigen ms - laatste keer doorlezen 10-12- jarigen ms en dan naar de uitgever mailen - 7.000 woorden De Oversteek 2000 WOORDEN - 2 columns baby en kind 1 1 AF - 1 column kerkblad - herschrijven 10-12-jarigen makkelijk lezen ms - research deel 2 van De Oversteek MEE BEZIG - controleren laatste dingen Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas - overleg promotie Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas. En zijn nog nieuwe doelenl bijgekomen - schrijven achterplattekst voor 10-12 ms - schrijven biografie + uitzoeken foto's folder Verdacht -controleren eerste vier hoofdstukken vertaling Kate -
Ik werk gestaag door (laatste drie dagen niet ivm ziekte), maar het is echt een beetje (te) veel deze maand. Het liefste zou ik me nu alleen richten op De Oversteek, maar dat gaat niet. Ik kom tot de ontdekking dat 4 boeken in iets meer dan een half jaar toch wel erg veel is. Tegelijkertijd ben ik er natuurlijk superblij mee.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
15 juni 2012 - 21:14
Dank je, Odile, dat kan ik wel even gebruiken. Mijn lijf is volledig in staking en dat is heel frustrerend als je nog zo veel in je hoofd hebt zitten en op je to do lijst hebt staan.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
17 juni 2012 - 19:17
Tweede week van juni zit erop. Hoe gaat het met iedereen? Afgelopen week:
- kortverhaal afronden aan gewerkt - verder met ms - meedoen met dichtwedstrijd gedaan - schrijfschool mailen en informeren naar (jeugd)roman-opleiding gedaan - budget opstellen, me verder oriënteren (opleidingen, coaches) gedaan - Goldberg uitlezen gedaan - aan nieuw schrijfboek beginnen 'Dagboek als spiegel' doorgenomen - 'Partials' (SF) uitlezen
Komende week: - kortverhaal afronden en naar proeflezer(s) - laatste correcties doorvoeren, laten proeflezen en inzenden voor wedstrijd - meedoen met verhalenwedstrijd - meedoen met manuscriptenwedstrijd - lijst opstellen met 10 uitgevers - brief opstellen voor uitgever - aantal manuscripten verzenden (in elk geval naar 1 tot 3 uitgevers) - rekening BS schrijftraject maken/versturen - minimaal 2 BS schrijfworkshops opzetten voor augustus en september - 'Dagboek als spiegel' lezen - 'Partials' (SF) uitlezen Dan kan ik de week erna rustig verder met mijn ms, en/of een plot opzetten en eerste versie schrijven voor een nieuw kort verhaal. En jullie?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
17 juni 2012 - 19:30
Wauw, Judy, wat heb je veel gedaan en wat heb je al weer veel op de planning staan. Ik vind het knap dat jij (en anderen) zo veel doen met schrijfwedstrijden. Ik snap echt niet waar je de tijd vandaan haalt om dat naast een manuscript te doen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
17 juni 2012 - 21:54
Wedstrijden leiden idd af van manuscript-werk. Ik doe normaal ook niet vaak mee en kies ze zorgvuldig. Toevallig was ik afgelopen weken veel met één kortverhaalwedstrijd bezig (en dus weinig met mijn ms). En waren er een paar wedstrijden waar ik al werk voor had liggen, anders had ik er niet aan meegedaan. Volgens mij zijn hier trouwens ook mensen die niet aan manuscripten werken, en echt alleen voor de poëzie- en/of kortverhaalwedstrijden gaan.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
17 juni 2012 - 22:29
Volgende deel van 10.000 woorden ingestuurd en weer verder... Nu 120.000 in totaal en nog niet af. Wordt waarschijnlijk een duologie. Of hele kleine lettertjes... :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 juni 2012 - 15:15
Het verhaal voor de PH prijs is bijna af, maar het einde moet nog bijgeschaafd worden. Nog enkele weken tijd daarvoor, dus het zou wel in orde moeten komen. Ik had het plan om ook een reeds grotendeels geschreven verhaal er voor te gebruiken, maar daar zal ik geen tijd voor vinden voor 8 juli. En na een maand of zo te laten rusten, merk ik ook wel dat het eigenlijk niet een geslaagd verhaal is. Het lowlands verhaal heb ik ook gedeeltelijk veranderd, net op tijd :) Dus deze week het verhaal voor PH verder afwerken en deel vijf van de schrijfcursus doen. De laatste weken bijna geen tijd gevonden helaas om te schrijven, daar moet ik verandering in brengen!

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 juni 2012 - 23:27
Vorige maand heb ik meegedaan aan vijf wedstrijden. Nu heb ik even geen inspiratie. Ik wil meedoen aan een aantal wedstrijden, waaronder de Tropische verhalenwedstrijd en Azra. Ik neem mij voor mijn manuscript geheel te doorlopen en verbeteren. Maar aangezien dit een drukke maand wordt met de kinderen doe ik rustig aan.
Ik heb een eerste versie geschreven voor de Tropische verhalenwedstrijd. Ik heb het FSB verhaal met bijlagen opgestuurd. Ik moet nog kijken wat ik had geschreven voor Azra. Ik heb het begin van mijn manuscript doorlopen en wil er niets aan veranderen. Aan het einde wil ik herschrijven. Ik heb een ander manuscript helemaal doorgelezen toen iemand het wilde lezen, wist niet meer wat er stond. Ik sta achter de tekst en wil de bijlagen nog eens doornemen, daar staan verwijzingen die gedateerd zijn. Dan ga ik hem toch weer eens opsturen. Dus zoeken naar een geschikte uitgever. Begeleidende brief schrijven: dat is de uitdaging.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juni 2012 - 9:48
Ik heb een ander manuscript helemaal doorgelezen toen iemand het wilde lezen, wist niet meer wat er stond.
:D Mijn doel voor deze maand: eindelijk de tweede versie van mijn ms afschrijven. Er staan nog 10.000 woorden in versie 1, dus dat moet te doen zijn :nod: Daarna zit er een bult research aan te komen (het is een historisch verhaal). Ik denk dat ik daar tegenop zie of tegen op zie of tegen opzie(?). Maar misschien duurt een groot deel van de research maar 1 of 2 ochtenden, aangezien de tijd waarin het speelt vooral het decor is.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juni 2012 - 15:31
Ik heb vorige week 2 verhalen aan mijn 100x100 project toegevoegd, en verder gewerkt aan het herschrijven van het PHP/Fantastels-verhaal. Was dus goed bezig, maar toen werden eerst ik en daarna mijn dochter ziek. Een virale infectie die zich bij volwassenen en oudere kinderen uit als een flinke snotvalling, maar voor baby's meer een zware griep. Van donderdag tot vandaag met mijn dochter in ziekenhuis geweest. Daar heb ik niet geschreven, maar wel een basis (wereld, plot, personages, verhaalstructuur) uitgedacht voor een nieuw lang verhaal, misschien iets voor NaNoWriMo dit jaar. Nu eerst maar verder met mijn FSB verhaal.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juni 2012 - 9:33
Er staan nog 7.000 woorden in de eerste versie. Wat een tempo heb ik weer :\\ @Odile, dat denk ik wel :) @Hekate, 100x100? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Beterschap!

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juni 2012 - 10:17
- herschrijven 10-12-jarigen ms - laatste keer doorlezen 10-12- jarigen ms en dan naar de uitgever mailen - 7.000 woorden De Oversteek - 2 columns baby en kind - 1 column kerkblad - herschrijven 10-12-jarigen makkelijk lezen ms - research deel 2 van De Oversteek MEE BEZIG - controleren laatste dingen Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas - overleg promotie Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas. - schrijven achterplattekst voor 10-12 ms - schrijven biografie + uitzoeken foto's folder Verdacht -controleren eerste vier hoofdstukken vertaling Kate -
En een nieuw doel: -verwerken correcties in de eerste vier vertaalde hoofdstukken van Kate -uitwerken verhaalidee prentenboek (ik heb het idee van de week gekregen en de synopsis opgeschreven) -zoeken proeflezers Engelse versie van Kate Ik denk dat ik dat makkelijk lezen manuscript en dat prentenboek niet ga doen deze maand, maar dat ik me richt op de vertaling van Kate en De Oversteek, want aan beide hangt een deadline en aan het prentenboek en het makkelijk lezen manuscript niet. Gewoon even vertellen, hoewel het niet bij de doelen hoort. De vertaalster heeft een zoontje van net twee dat Sean heet. Hoofdstuk vier van mijn boek gaat over de dood van een te vroeg geboren baby'tje dat ook Sean heet. Ze vertelde dat ze al vertalend, tranen met tuiten heeft gehuild.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juni 2012 - 10:57
- Beyond hoofdstuk 4 afschrijven - Beyond hoofdstuk 5 & 6 schrijven - Beyond nog meer schrijven (indien de rest af is) - 1 kort verhaal schrijven voor nog een wedstrijd - andere kort verhalen (die al af zijn) corrigeren en opsturen ik ga echt als een speer XD Heb d'r zin in! 19.000 + woorden alweer.
- Beyond hoofdstuk 4 afschrijven - Beyond hoofdstuk 5 & 6 schrijven - Beyond nog meer schrijven (indien de rest af is) - 1 kort verhaal schrijven voor nog een wedstrijd - andere kort verhalen (die al af zijn) corrigeren en opsturen Nu alweer 32.000+ woorden in mijn manuscript, hij gaat prima zo!

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juni 2012 - 23:58
Vorige maand heb ik meegedaan aan vijf wedstrijden. Nu heb ik even geen inspiratie. Ik wil meedoen aan een aantal wedstrijden, waaronder de Tropische verhalenwedstrijd en Azra. Ik neem mij voor mijn manuscript geheel te doorlopen en verbeteren. Maar aangezien dit een drukke maand wordt met de kinderen doe ik rustig aan.
Ik heb een eerste versie geschreven voor de Tropische verhalenwedstrijd. Ik heb het FSB verhaal met bijlagen opgestuurd. Ik moet nog kijken wat ik had geschreven voor Azra. Nog een laatste keer Azra doorkijken en dan opsturen. Nog een verhaal geschreven voor essaywedstrijd. Nog doorkijken, herschrijven. Ik wil nog meedoen aan een gedichtenwedstrijd over discriminatie. Ik wil nadenken wat ik wil doen met mijn verhaal voor literair eten geschreven. Stuur ik hem ergens anders heen. Ik heb het begin van mijn manuscript doorlopen en wil er niets aan veranderen. Aan het einde wil ik herschrijven. Ik heb een ander manuscript helemaal doorgelezen toen iemand het wilde lezen, wist niet meer wat er stond. Ik sta achter de tekst en wil de bijlagen nog eens doornemen, daar staan verwijzingen die gedateerd zijn. Dan ga ik hem toch weer eens opsturen. Dus zoeken naar een geschikte uitgever. Begeleidende brief schrijven: dat is de uitdaging.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 9:40
- kortverhaal afronden en naar proeflezer(s) gedaan - laatste correcties doorvoeren, laten proeflezen en inzenden voor wedstrijd gedaan (behalve extra laten proeflezen, helaas geen tijd meer voor) - meedoen met verhalenwedstrijd - meedoen met manuscriptenwedstrijd - lijst opstellen met 10 uitgevers - brief opstellen voor uitgever - aantal manuscripten verzenden (in elk geval naar 1 tot 3 uitgevers) - rekening BS schrijftraject maken/versturen - minimaal 2 BS schrijfworkshops opzetten voor augustus en september - 'Dagboek als spiegel' lezen mee bezig, ook enkele schrijfoefeningen uit gedaan - 'Partials' (SF) uitlezen
Komende week: Nog even rustig over nadenken. Waarschijnlijk een paar dingen uit mijn vorige lijstje. Hoe gaat het met de rest?

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 juni 2012 - 22:01
Jeezes, wauw, jongens! :thumbsup:
Hehe dankje, maar ik heb nu alweer 41.353 woorden in mijn manuscript, dus ben alweer een stuk verder dan gisteren. :P Het gaat echt super snel, meer dan een paar duizend woorden per dag. Sodeknetters, ontdek net dat ik gisterochtend plaatste dat ik 32.000+ woorden had, dus dat komt neer op ongeveer 8000+ woorden voor één dag. :O

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 juni 2012 - 22:43
Deze week is er weinig terecht gekomen van mijn doel om hoofdstuk 7 en 8 te herschrijven. Begin van de week kreeg ik een zere keel die overging in een longontsteking. Heb net hoofdstuk 7 gecorrigeerd op paper en als ik morgen de fut heb ga ik die verwerken in mijn Word document. Hopelijk deze week hoofdstuk 8 ook nog zien te herschrijven.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 0:20
- Kortverhaal voor de FSB afmaken, laten proeflezen en herschrijven etc. Mijn verhaal voor de FSB heb ik uiteindelijk in vier dagen geschreven. Dankzij mijn proeflezer nog het een en ander veranderd en (delen van) het verhaal herschreven. Natuurlijk heb ik ook nog even een CV en een totstandkoming in elkaar geflanst (hoewel, voor "in elkaar geflanst" heb ik er nog lang over gedaan). Inmiddels is het verhaal verstuurd en volgens mijn ontvangstbevestiging veilig aangekomen. :D Nu ga ik nadenken over nieuwe doelen. Ik weet niet of het nog zin heeft voor juni nog doelen op te stellen, want ik moet ook nog het een en ander doen voor school (ja, ook nadat het vakantie is), maar ik wil toch ook tijd reserveren om te schrijven.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 0:21
Zo, wat is iedereen goed bezig. @ Earthlady: 8000 woorden in één dag? Dat is meer dan netjes. 8)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juni 2012 - 2:33
@ Waus, als ik me goed herinner wilde Hekate 100 verhaaltjes van 100 woorden schrijven.
Klopt. Mijn FSB-verhaal is ingezonden. Daarnaast ben ik deze week nog bezig geweest met het herschrijven van de verhalen voor PHP of Fantastels en voor de Tropische Schrijfwedstrijd en mijn PF workshopverhaal, en heb ik verder gewerkt aan het schema en personagefiches voor mijn manuscript.