15 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor december 2011?

30 november 2011 - 20:57
November zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic. Wat zijn je schrijfdoelen voor december, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt.' - Sylvia Plath Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

13 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 december 2011 - 20:42
De eerste week heb ik -manuscript opgestuurd naar proeflezer -begonnen met uitwerken van nieuw verhaalidee -eerste, verkennende scenes geschreven -kort verhaal afgerond Kortom: heel tevreden! Volgende week: doorgaan met mijn nieuwe idee. Wedstrijden in de gaten blijven houden. En wellicht al proeflezercommentaar gaan verwerken.

18 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 december 2011 - 20:52
Afgelopen week nagedacht over mijn ms. Mijn dochter heeft hem snel doorgelezen maar heeft geen opmerkingen. Ik heb 'De wil en de weg' gelezen en ben nu met 'Schrijfstijl' bezig en heb hier veel aan om straks te herschrijven. Heb hier op het forum een en ander gelezen over herschrijven. Als ik straks ga herschrijven weet ik beter hoe ik het aan wil pakken. Ik ga niet eerst op spelling letten, maar op sterke en zwakken stukken. Ik heb heel vluchtig over mijn kinderverhaal nagedacht maar ik denk dat ik zal moeten schrijven om daadwerkelijk een oplossing te vinden voor het probleem dat ik heb. Ik 'heb er nog niet zoveel zin in. Ik ga er later aan beginnen, denk ik.

16 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 december 2011 - 21:05
Ik ben begonnen met het lezen van mijn Nano-verhaal. Elke dag een hoofdstuk, dat is mijn doel. Ik voer meteen kleine veranderingen door en maak notities. Voor mijn gevoel was de National Novel Writing Month al weer lang geleden omdat ik me zo op andere dingen heb gestort daarna. Maar nu ik het verhaal weer heb geopend, voelt het heel vertrouwd en heb ik heel veel zin om het tot de laatste punt te herschrijven.

14 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 december 2011 - 22:16
Hoofdstuk 16 vordert gestaag. Ik ben dan ook tevreden met de voortgang. Met een beetje geluk is deze aan het einde van de maand klaar. Ik heb ook voor het eerst wat research moeten doen. Mijn hp's gaan terug naar de Aarde en ik moest het zonnestelsel accuraat omschrijven. Over de volgorde van de planeten en hun eigenschappen was ik niet helemaal zeker. Ik kwam er ook achter dat het de naam asteroïdengordel niet klopte. Ik had deze al gebruikt in mijn ms, het moet dus planetoïdegordel zijn. Deze gaat op het einde van mijn ms een belangrijke rol spelen, dus accuraat zijn is een pre. Nog meer feitjes van deze gordel tussen Jupiter en Mars heb ik opgeduikeld, waarvan ik sommige ga gebruiken in mijn ms. Het was leuk om dit alles te onderzoeken. - Doel voor de rest van de maand: hoofdstuk 16 voltooien.

13 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
12 december 2011 - 12:24
Ik heb weer een nieuw doel xDD... Sneeuwvlokmethode ongeveer afkrijgen, sowieso de helft. Vandaag stap 2 en 3 uitvoeren, hoeft niet af. Naam bedenken voor personage, twijfel tussen: Yuel, yuan, yuen en yuwen - is mannelijk personage

14 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
12 december 2011 - 20:02
Ik ben niet echt enorm opgeschoten de afgelopen week. - een verhaal insturen voor de themawedstrijd van PF, en één of twee voor de Unleash Award (te kiezen uit de in november geschreven NaNo verhalen) --> Het themaverhaal is zo goed als af, ik wil het alleen de dag voor de deadline nog eens nalezen voor ik het instuur Het UA verhaal vordert traag, omdat ik in de eerste versie een hele verhaallijn wat geminimaliseerd heb die ik nu wat meer naar voor wil brengen en daar is ook research voor nodig - verdergaan met het herschrijven van mijn manuscript --> vordert zeer traag; van zodra ik mijn UA-verhaal af heb, moet ik eens een week of enkele weken alleen aan mijn ms werken, want af en toe een half uurtje schiet niet op - mijn verhaal voor de PF-verhalenworkshop herschrijven --> het begin is herschreven, maar de rest is moeilijker; ik heb herlezen, commentaar bekeken en erover nagedacht, maar nog niks daadwerkelijk herschreven - nog een paar van de verhalen die ik voor NaNo wilde schrijven, schrijven (er zijn in totaal 5 verhalen die ik nog wilde schrijven, ik geef mezelf tot uiterlijk eind maart om dat te doen, zodat ik alsnog een voorraad heb voor wedstrijden in 2012) --> niet meer aan toegekomen vorige week

15 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
18 december 2011 - 22:32
Hee allemaal, hoe ging het afgelopen week? Winterslaap gehouden (soms ook broodnodig) of lekker gewerkt? Afgelopen week heb ik meer tijd besteed aan tekenen dan aan schrijven; heb 4 illustraties afgerond. Komende week wil ik: - ms doorlezen en voorzien van herschrijfaantekeningen - 1 illustratie afronden - 1 gedicht afronden - Word Painting uitlezen O ja, en wil nog rustig nadenken over welke richting ik komend jaar met mijn werk op wil. En jullie?

18 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
18 december 2011 - 23:05
Ik heb deze week rustig nagedacht over mijn ms. Ik denk dat ik vooral het einde herschrijven wil. Ik denk eraan iemand te zoeken die wil ruilen. Ik lees haar / zijn ms en andersom. Ik wil graag herschrijven op basis van commentaar van iemand anders. Ik ben deze week vooral met het huishouden bezig geweest. Dat geeft veel tijd om na te denken. Ik kreeg een idee voor een nieuw verhaal. Ik heb hiervan een notitie gemaakt.

14 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
18 december 2011 - 23:05
Klinkt goed Judy... kon ik maar tekenen. :) Ik heb al een idee voor mijn cover, helaas geen tekentalenten. Het ging lekker afgelopen week. Beter dan verwacht eigenlijk. :) Ik heb hoofdstuk 16 klaar, en zelfs al geredigeerd. Het hoofdstuk vloog, bijna als vanzelf, van mijn vingers naar het toetsenbord en op het scherm. ;) Vanavond een begin gemaakt met hoofdstuk 17, ik lig dus ruim één week voor op schema. Het is schema is wel onderhevig aan veranderingen, dat heb ik wel gemerkt de afgelopen 1,5 jaar. Een voordeel heb ik wel, ik hoef mij niet schuldig te voelen als ik de kerst wat uitbundig vier en niet aan schrijven toekom. Succes allemaal in de laatste dagen van december.

13 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
19 december 2011 - 10:36
Ja, ik wil ook gaan nadenken over volgend jaar. Eén doel heb ik al: mijn YA manuscript opsturen naar uitgevers. En een heel goeie begeleidende brief schrijven. Afgelopen week heb ik proefleescommentaar verwerkt en een verhaal opgestuurd voor een wedstrijd en ben ik begonnen met mijn nieuwe verhaal. Het gaat dus lekker. Ja, ik zou ook wel willen tekenen, maar dat is ook echt niets voor mij! Succes iedereen :)

13 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
19 december 2011 - 10:57
Ik weet wel dat ik volgende maand mijn doelen serieus vast moet houden. Deze maand niet veel van gekomen. Ben vooral veel aan het lezen en weinig met schrijven bezig :0.

14 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
19 december 2011 - 13:11
Mijn doelen voor december: - een verhaal insturen voor de themawedstrijd van PF, en één of twee voor de Unleash Award (te kiezen uit de in november geschreven NaNo verhalen) - verdergaan met het herschrijven van mijn manuscript - mijn verhaal voor de PF-verhalenworkshop herschrijven - nog een paar van de verhalen die ik voor NaNo wilde schrijven, schrijven (er zijn in totaal 5 verhalen die ik nog wilde schrijven, ik geef mezelf tot uiterlijk eind maart om dat te doen, zodat ik alsnog een voorraad heb voor wedstrijden in 2012)
Het themaverhaal is ingestuurd (en ik ben er zeer tevreden mee, al vrees ik dat het niet meteen iets voor PF is). Aan al mijn andere doelen heb ik gewerkt, maar had niet meteen veel schrijftijd de afgelopen week, dus ben nergens ver mee gevorderd. Het UA verhaal had ik vorige week proefleesklaar willen hebben, maar is nog niet gelukt. Mijn ms is wat verder gevorderd, maar toch ook nog minstens een paar dagen werk aan voor ik het durf te laten proeflezen. Het workshopverhaal vordert zeer traag. En voor het eerste NaNo-overschot-verhaal heb ik nog meer voorbereidend werk gedaan, en dan overgestapt naar een tweede verhaal waar ik wel meteen aan kon beginnen schrijven, omdat ik deze maand toch minstens één nieuw verhaal geschreven zou willen hebben, en aangezien we al ruim over de helft zitten...

18 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
19 december 2011 - 13:26
Twee doelen heb ik al gehaald: - een derde Pica verhaal schrijven - een samenvatting gemaakt van alle boeken die ik had gelezen als onderzoek voor een volgend manuscript, en die op de computer gezet Nu moet ik nog minstens tien bladzijden schrijven van dat nieuwe manuscript, dat was eigenlijk mijn doel voor december. Ik wilde met dat manuscript meedoen aan de Zoute Zoen, maar of dat gaat lukken, geen idee. Mijn website die ik niet heb laat ik maar even zitten, dat heeft nu geen prioriteit. En dan moet ik ook nog een info-stuk schrijven over mezelf en mijn boek, voor een school die ik volgend jaar bezoek. (In maart, maar ze zijn nu al aan het voorbereiden). Nog twaalf dagen te gaan, dus ik moet mezelf maar een schop geven denk ik. Prioriteit: kerstboom kopen

13 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
26 december 2011 - 13:56
- Unleash Award inzending nog is goed nalezen en insturen. Dat is alles voor december. In januari volgt er meer.
Gisteren gedaan, tijd voor nieuwe doelen. - De eerste twee hoofdstukken van Zaal 66 schematisch uitwerken. - Kortverhalen schrijven voor schoolwedstrijd. Deze gaan verder in januari.

14 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
26 december 2011 - 16:32
Door de kerstdrukte niet veel meer geschreven de afgelopen week. Mijn UA-verhaal gaat niet meer op tijd afraken, dus dat schuif ik door naar de PHP van volgend jaar. Ik heb wel dit weekend al een schrijfplanning gemaakt voor 2012, maar dat is meer iets voor de januari-doelen-draad. Ik wil deze week eerst nog proberen of ik een erg kort verhaal kan herschrijven voor de UA zodat ik toch nog iets kan inzenden. Daarna wil ik al mijn tijd gebruiken voor mijn workshop-verhaal zodat dat dit jaar nog herschreven geraakt.

Hay

20 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
26 december 2011 - 17:36
Dat laatste heeft bij mij juist weer meer tijd nodig. Ik wil het nu voor de PHP gaan gebruiken. Mijn UA-verhaal (ook al een oud workshopverhaal) gaat denkelijk wel lukken, maar dan moet ik vanavond wel het einde herschreven krijgen. De huidige versie klopt vanwege de veranderingen in het begin- en middenstuk gewoon niet meer. Die schrijfplanning voor januari (en de rest van 2012) heb ik ook al vast gemaakt. Afwachten weer hoe realistisch die is.

14 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
26 december 2011 - 18:22
Ik heb de afgelopen dagen een boek gelezen van Jan Brokken: De wil en de weg. Een echte aanrader voor de beginnende en gevorderde schrijver. Hij heeft mij op een "fout" gewezen in mijn dialogen, die kunnen dus beter en anders. Ik ben sinds drie dagen mijn ms aan het doorspitten op de "fouten" die ik heb gemaakt. Ben nu op 20% van mijn ms aanbeland, hopelijk ben ik eind van de week klaar met de correcties. In januari ga ik verder met hoofdstuk 17. De beste wensen alvast voor 2012.

15 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
26 december 2011 - 19:01
Afgelopen week heb ik gewerkt aan mijn gedichten. Daar wil ik de komende week mee verder. En nadenken over hoe ik het komende jaar verder wil. Zal daar meteen even een topic voor iedereen voor openen. Jullie ook nog allemaal de beste wensen! Dat iedereen maar lekker uitgerust en met nieuwe inspiratie het nieuwe jaar in mag! Hoe gaat het met de rest?

14 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
27 december 2011 - 14:27
Mission accomplished! Sterker nog, ik ben nog verder gekomen dan gepland. Nog even laten proeflezen en herschrijven en dan kunnen mijn stukjes verspreid over januari, februari en maart in mijn blog worden gezet. Ik ben tevreden. En iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

13 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
28 december 2011 - 18:56
Zo, het jaar zit er bijna op. Denken jullie ook terug over wat je dit jaar hebt geschreven/bereikt? Mijn tweede versie ligt nu bij verschillende proeflezers. Volgens jaar hoop ik het naar uitgevers te kunnen gaan sturen. De laatste dagen van het jaar zie ik wel wat ik doe. Al heb ik zo'n vermoeden dat ik geen dag zonder schrijven kan... Ook iedereen de beste wensen!

14 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
1 januari 2012 - 13:55
Ik heb een verhaal ingestuurd naar de UA, en verder gewerkt aan het workshopverhaal, maar dat is helaas niet helemaal af geraakt. Dus dat schuif ik door naar januari 2012. Hopelijk lukt het volgende week.

16 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
4 januari 2012 - 20:36
Zo, nog even terugblikken op mijn doelen van december. Inmiddels ben ik lekker op gang met de herschrijf van mijn Nanoverhaal. De rest van mijn doelen heb ik daarvoor aan de kant geschoven omdat ik anders in weinig tijd met te veel verschillende dingen bezig zou zijn. :-)