Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

herschrijven

Door alles wat ik hier leer kan ik in elk geval alles een of meermalen herschrijven. Met kleine correcties red ik het niet meer. Niet erg, maar hoe doe je dat handig?
Ik heb geen printer. :(

A) Typen in de bestaande tekst. Lijkt me rommelig worden.
B) Twee maal word opstarten en naast elkaar houden. Gaat wel, maar is nog niet alles.

Wie kan mij helpen aan 2)-3)-4) enz. :idea:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ha! Ik kende hem al :P Bij een vriendin gezien die hem had van familie uit Portugal of Amerika of zo... Ik blijf dat ding telkens minstens 5 minuten nog zien :P

Vreemd dat je doro een zwart-wit plaatje toch bruin haar kunt zien :P

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik dacht dat het Jezus was. Nog eens kijken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hij is echt geweldig! Voor mij ook Jezus haha.
Zal wel van je referentiekader afhangen wat je ziet. :roll:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja hoor ik zie ook Jezus.
En het beeld blijft nog al even voor je hangen. :o
Vraag me wel af hoe je zoiets bedenkt, en dat het nog werkt ook.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zonder groen dan, en met staart.

Zien we nu een kat?
IK wel iig.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja, zeer duidelijk een kat, Ju/strop-das, en de boom heeft gelijkenissen met een stier, zittend met de rug naar de kat.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben er uit! Aangezien ik alles opnieuw ga doen. Schrijf ik met een andere kleur tussen de alinea's de nieuwe tekst. Ik loop zo ongeveer gelijk, alleen de dingen die ik bv naar achter wil schuiven kan ik zo makkelijk terug vinden. Omdat de originele tekst er ook staat.
Het printen zal hierna pas komen. Hopelijk worden de verbeteringen steeds minimaler.

Dank voor alle tips en de leuke soap over de boom. Het is een oude wijze boom die met zijn enorme bladerdak een schattig watervalletje van schaduw voorziet. Lekker plekje om eens na te denken. Met mijn rug tegen de wijze boom en het klaterende zuiverende water om mij heen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt he :( wij lekker onder de paraplu voor de regen :cry:

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zag er een vrouw met brede heupen in, die haar armen uitgespreid houdt. Sexy vruchtbare foto wel, eigenlijk.

Wat het printen betreft: de lezer leest het verhaal toch van papier (neem ik aan?), daarom wil ik het - als het klaar is - zelf ook van papier lezen. Dan zie je beter hoe je tekst over komt. Een boek of een scherm zijn toch twee heel verschillende dingen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk in hoofdstukken, Ik maak in ''mijn documenten'' 3 mappen aan. 1. ''Titel van het verhaal (komt bij mij pas als mijn verhaal compleet af is), schets (Is het gewone geschreven verhaal, verdeeld in hoofdstukken. - Hoofdstuk 1. ''Titel hoofdstuk'' (komt ook maar pas alsk ik het hoofdstuk af heb) - Hoofdstuk 2. - ................. 2. ''Titel van het verhaal, gecorrigeerde versie (Is het verbeterde verhaal, dus verbeterd op schrijffouten, zinsbouw,...).'' 3. ''Titel van het verhaal, publicatie versie (3x Overlezen, veranderde zinnen en meer details ingevoegd op plaatsen waar het verhaal zich te rap afspeelt) Hopelijk helpt dit. x

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat was wel een hele oude topic :)
Inderdaad... En ik maar staren naar de avatar van DeEllis... :D Maargoed, ik was dus op zoek naar een topic over herschrijven (gevonden, joechei!), en dan voornamelijk geïnteresseerd in wat men zoal doet met oude versies. Ik schrijf namelijk doorgaans over mijn oude versies heen, maar ben er achter gekomen dat ik het toch wel erg jammer vind dat ik oudere versies van een stuk tekst niet meer terug kan lezen, zeker als ik zoveel heb veranderd dat ik me de eerste tekst nauwelijks kan herinneren :rolleyes: Nu doe ik eerst opslaan als, zet de datum en het versie nummer erbij en pas dan ga ik aanpassen. Ook print ik alles regelmatig uit als ik een grammatica controle uitvoer. Dat werkt toch het lekkerst met een pak papier en een rode pen. (Misschien had ik toch juf moeten worden :lol: )

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sla het ook op onder een nieuwe naam, maar dan of onder een extra map ('Herschreven' ofzoiets heet die dan) onder dezelfde titel of onder een andere naam: 'Waus 2' ofzo. Op een moment had ik 'Waus 2', 'Waus 2a', 'Waus 2b', 'Waus 3', 'Waus 3a', enz. t/m 'Waus 6a'... da's alleen wat minder :D

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op een moment had ik 'Waus 2', 'Waus 2a', 'Waus 2b', 'Waus 3', 'Waus 3a', enz. t/m 'Waus 6a'... da's alleen wat minder :D
Heel herkenbaar! Bij mij groeit er inmiddels ook een woud van mappen en versies onder de hoofdmap schrijfsels... :lol:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee :D jouw map heet ook Schrijfsels! Wat leuk :D Het is wel handig met teruglezen. Weet je zeker dat jij dat hebt geschreven xD

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Op een moment had ik 'Waus 2', 'Waus 2a', 'Waus 2b', 'Waus 3', 'Waus 3a', enz. t/m 'Waus 6a'... da's alleen wat minder :D
Heel herkenbaar! Bij mij groeit er inmiddels ook een woud van mappen en versies onder de hoofdmap schrijfsels... :lol:
Bij mij ook :lol: . Het is echt even zoeken naar een goede manier van archiveren. Ik ben ook ontzettend blij dat wij sinds vorige week de printer weer hebben aan kunnen sluiten op ons draadloos netwerk. Het uitprinten van mijn teksten geeft me meer overzicht, het voelt "echter" aan en ik kan er ook veel beter de fouten uithalen.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Whaha mijn map heet ook Schrijfsels :P Daarin submappen met grote verhaalideeen, korte verhalen, wedstrijden en oefeningen. En die mappen zijn dan weer gesplitst met een eigen map voor een verhaal als die groter is en meer versies heeft en die versies hebben dan de naam van het verhaal met v1 of v2 erachter. Ze zitten in hun eigen map, dus makkelijk terug te vinden :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Goh, wat grappig zeg, dat er zoveel mensen hun map met hersenspinsels Schrijfsels hebben genoemd, hahaha. Ik ben bezig geweest met het invoeren van wat structuur in de chaos die Mijn documenten heet. Daaronder hangt natuurlijk mijn map schrijfsels, daaronder hangen nu per verhaal waar ik mee bezig ben (of ooit ben geweest, of waar wel ideetjes voor zijn maar geen tijd voor is) ook een map, en daaronder hangen dan de word documenten, per hoofdtuk. En dan voor elke herschreven versie een nieuw document voorzien van datum en versienummer. EDIT: Oh ja, en dan heb ik ook nog een aantal fysiek aanwezige mappen, waar al mijn geprinte, gecorrigeerde versies in gaan (sinds mijn nieuwe werkwijze).

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf regelmatig mijn hele map weg naar een cd. De map krijgt dan een andere datum achter de naam, kan ik gelijk zien wanneer ik het voor het laatst gedaan heb. Zo heb ik gelijk alle oude versies.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha! Hier nog een map 'schrijfsels.' Hiermee is het officieel een cliché geworden. :\\

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@DeEllis, ja dat is ook wel een slim plan, ga ik ook invoeren. Ook makkelijk als er eens wat mis gaat met je computer, heb je altijd nog wat oude versies beschikbaar.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DeEllis... Over jouw avatar, ik zit met mijn neus op het scherm maar ik zie.... een geit! Boom? Waar? Nou moet ik hier steeds aan denken!!! :eek:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet nog niet hoe ik het herschrijven ga aanpakken. Met kleurtjes is een goed idee, maar een nieuw document open ook. Gelukkig heb ik nog lang de tijd om daarover na te denken, aangezien ik nog niet aan de fase van herschrijven toe ben!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DeEllis... Over jouw avatar, ik zit met mijn neus op het scherm maar ik zie.... een geit! Boom? Waar? Nou moet ik hier steeds aan denken!!! :eek:
Kijk eens naar de datum van die post. :D Later is de kattige boom in een geit getransformeerd om alle verwarring de wereld uit te helpen. Nu je het naar voren brengt, het is weer eens tijd voor een nieuw plaatje.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfffff gelukkig. Ik dacht echt al dat ik kippig was. Jezus had ik ook al niet gezien..... :( En pluis: jij hebt helemaal geen plaatje!!! Niet visueel ingesteld, meer verbaal zeker? :D

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DeEllis, pas op met veranderen. Je krijgt Pluisebol over je heen :paranoid: