Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je Schrijfdoelen voor Juli 2011

Over een kleine drie dagen is juni alweer voorbij. Hopelijk heeft iedereen deze maand flink wat schrijfmeters gemaakt. Zo niet, dan is er weer een maand: JULI :D Echter, dat is nog niet alles, want ook de vakantie komt er weer aan! Leg je de lat dan hoger of juist lager? Heb je dan alle tijd om je doelen te realiseren of leg je dan juist het werk even aan de kant om vakantie te vieren? Ik vind de vakantie altijd de fijnste tijd om te schrijven. Lekker laat opstaan en dan tot de late uurtjes doortikken op me laptop. :) Dus, wat heeft de vakantie voor invloed op jouw schrijfdoelen? En wat zijn jouw schrijfdoelen voor de maand juli?

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil graag meedoen aan wat schrijfwedstrijden; meestal omdat ik daar gewoon geen tijd voor heb. En ik wil graag weer wat meer gaan dichten.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben vastgelopen met mijn ms plot en nu de laatste opdracht van de fantasy cursus aan het doen (wordt eigenlijk ook wel tijd om hem af te ronden, ik ben nu ruim een jaar verder!). Wil dat verhaal aan het einde van de week af hebben en hoop dat ik dan weer met frisse blik aan mijn ms kan werken. Verder wil ik het boek 'Word Painting' deze week uitlezen.
Afgelopen week: - lekker opgeschoten met mijn verhaal - in 'Word Painting' gelezen, maar nog niet uit Komende week: - mijn verhaal afronden - 'Word Painting' uitlezen Hoe gaat het met de rest? Hoe ging het afgelopen week en hoe wil je de komende week verder?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doelen: * +4000 woorden ZZ ms. * flink doorschrijven
Ha, ik zit weer lekker in een "flow". De afgelopen twee dagen ongeveer 2500 woorden geschreven, verdeeld over twee manuscripten. Mijn maanddoelen heb ik veranderd, ik heb nl een begin gemaakt met mijn nieuwe ms. Ik kan niet goed aan één ding tegelijk werken, dan dwalen mijn gedachten alle kanten op... Het nieuwe verhaalidee sudderde al een poosje, research heb ik door omstandigheden door de jaren heen al gedaan en de vorm waarin ik het verhaal wil vertellen kwam na wat brainstormen met mijn lief ook boven borrelen. Het wordt weer een (serieus, heftig) jeugdverhaal. Gisteren en vandaag een begin gemaakt en vandaag de verhaallijn verder uitgewerkt. Leuk! Wat is schrijven toch geweldig! :) O ja, mijn nieuwe doelen: * +4000 woorden ZZ ms. * + 2000 woorden nw ms.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn eerste doel gehaald. Hoofdstuk 11 is nagekeken. Nu nog de wijzigingen in mijn Word document zetten. Dat zal een een dagje duren en dan ga ik beginnen met hoofdstuk 12. Ik had gisteren mijn nichtje op visite, 15 jaar jong, ze was erg geïnteresseerd in mijn roman. Dus heb ik haar hoofdstuk 1 laten lezen. Ze was enthousiast, leuk om te merken. Zelf heb ik hoofdstuk 1 ook op die dag gelezen. Pff, dat viel tegen. Dit hoofdstuk is nu een jaar oud en is duidelijk aan een revisie toe. Dat doe ik nog niet. Het kost wel enige moeite, maar ik wil het MS eerst af hebben voordat ik begin met het herschrijven.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*Tweede 10.000 woorden van mijn verhaal ingestuurd voor de cursus. Feedback inmiddels binnen (leuk: "intelligent writing", "consistently strong dialogue" en "very strong material") *Nu in Barnes & Nobles (met airco) aan het schrijven en boeken kijken terwijl het buiten boven de dertig graden is. :)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- PF-verhaal afwerken - Schrijven aan manuscript, toch wel een hoofdstukje of twee. Dat is het zowat :)
- Verhaal is af. -Het mauscript schiet goed op.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te zien dat het vlot voor jullie. Mijn PHP-verhaal is ingestuurd. Ik wil me nu eerst concentreren op het derde deel van mijn roman. Daar heb ik ook al regelmatig aan gewerkt, maar ik blijf maar kleine dingetjes veranderen op de eerste bladzijde(n) zonder tot het einde te geraken. Daarnaast aan het verhaal voor de workshop gewerkt, niets nieuws geschreven maar wel een eerder geschreven stuk overgetypt, herschreven en op het forum gepost. Een stuk geschreven aan één van de verhalen die ik wil afmaken. En gewerkt aan het plannen van de thriller (en daarvoor zelfs inspiratie gehaald uit een draad hier op SOL...)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net terug van een weekje Oostenrijk. Dat heeft me goed gedaan. Eindelijk rust in mijn hoofd. Mijn doelen voor deze maand: - Iedere week één gedicht schrijven - Een leuke schrijfwedstrijd uitzoeken en er echt voor gaan - Oude manuscripten weer eens stofvrij maken...

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels heb ik de lesstof voor het schrijven van sprookjes in mijn bezit. Het duurde ruim een week voor het geld overgemaakt was en ik eraan kon beginnen. Ik heb het diezelfde dag nog uitgeprint en het is best pittige stof, maar als ik gewoon de aangewezen stappen volg, moet het lukken. Gelukkig heb ik al een beetje een idee over hoe ik het wil hebben. Want een goed idee is het halve werk.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Schrijfwijf]
* +4000 woorden ZZ ms. * + 2000 woorden nw ms.
Doel 2 heb ik inmiddels dubbel en dwars gehaald, mijn nieuwe ms telt in amper een week tijd al bijna 5000 wrdn. Doel 1 schiet ook lekker op. Ik ben alleen inmiddels de tel kwijt, weet niet meer waar ik exact begonnen ben, deze maand. Maar de +4000 moet ik wel halen.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk topic! Ik stel meestal geen doelen per maand, eerder voor een half jaar. Mijn schrijfdoelen voor de komende periode zijn: 1. Lekker oefenen met schrijven door veel mee te doen aan schrijfwedstrijden, de eerste deadline is 15 september en ik moet nog beginnen. 2. Schrijven aan mijn ms voor de Zoute Zoen schrijfwedstrijd (oftewel, concurreren met Schrijfwijf - aan je website te zien ben je bepaald niet de minste concurrentie!). Daar ben ik sinds enkele dagen mee bezig en tot nu toe gaat het verrassend goed. Ik zit op ongeveer 2000 woorden en schrijf ontspannen verder. 3. Oriënteren op schrijfcursussen en misschien een cursus doen. Four Seasons, dat klinkt gaaf, die sprookjescursus!

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dille, wat leuk dat je ook mee gaat doen met de ZZ! Zo wordt de kans dat een SOLler gaat winnen alleen maar groter! :thumbsup: Je laat me wel blozen door te zeggen dat ik niet de minste concurrentie ben. :o Ik verwacht niet te winnen hoor, maar ik hoop wel heel erg dat mijn ms op zal vallen en misschien uitgegeven gaat worden. Met schrijven gaat het lekker hier. Gisteren mezelf een schrijfdagje kado gedaan. Gelukkig kwam vandaag de poetshulp. :lol: Flink bijgeschreven aan mijn nieuwe ms (werktitel houden we maar even op "levenslast") en vandaag flink opgeschoten met "Marein". :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Four Seasons, dat klinkt gaaf, die sprookjescursus!
Nou, ik ben net begonnen en het is best pittig. Gelukkig dat ik al een idee heb hoe ik het (ongeveer) wil hebben. Ik heb ook ooit bij de Online Academie een cursus korte verhalen schrijven gedaan en een klassikale cursus bij Margreet Schouwenaar, dit is een soort van combinatie van beide. Alleen had ik bij de eerste (nog) niet echt een goed idee hoe ik het wilde hebben en de tweede was een niet erg gerichte cursus, maar er werd wel gewerkt met dezelfde methode. Toch zou ik deze cursus voor geen goud willen missen omdat ik echt leer om na te denken over wat sprookjes zijn en hoe ze in elkaar (horen te) zitten (dus welke verschillende fases je hebt en zo)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klinkt interessant, FS. Ik heb vorige week niet zo veel tijd gehad om te schrijven. Maar ik heb wel het derde deel van mijn roman naar 2 proeflezers gestuurd en voor de workshop zit ik ook nog steeds perfect op schema. De rest kan ik vanaf nu beginnen inhalen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je cursus klinkt inderdaad interessant, FS. Ik denk dat sprookjes ook goed bij je passen.
Ik doe eigenlijk nooit aan plannen, maar nu ga ik het toch eens een keertje proberen. :) Ik wil het aantal woorden van het verhaal waarmee ik nu bezig ben verdubbelen, dus 54.456 woorden in het totaal hebben aan het einde van deze maand. Voor de rest ga ik lekker niets doen op het gebied van schrijven, want ik denk dat het bovenstaande al ambitieus genoeg is. :P
Mijn planning is compleet in de soep gelopen. Ik had het van tevoren kunnen weten, haha, maar ik vind het niet erg. Het verhaal waarmee ik nu bezig ben ligt tijdelijk stil, omdat ik ineens een idee kreeg voor een ander verhaal. Ik besloot dat idee even losjes op papier te zetten, maar ja, dat mondde natuurlijk meteen uit in een eerste hoofdstuk. :P Dus nu probeer ik twee verhalen naast elkaar te schrijven. Voor het einde van juli wil ik aan allebei de verhalen minstens twee hoofdstukken toevoegen, of vier aan het nieuwe verhaal, het is maar net hoe het loopt.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat even niet zo goed meer op schrijfvlak. Het MS wil niet meer vooruit. En ik ben begonnen aan een nieuw verhaal. :confused:

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat even niet zo goed meer op schrijfvlak. Het MS wil niet meer vooruit. En ik ben begonnen aan een nieuw verhaal. :confused:
Dat gebeurt iedereen Metabull. Kwestie van even een pauze inlassen, iets anders gaan doen of stug doorzetten. Had hetzelfde een paar weken geleden, zat "vast" en het schrijven wilde niet lukken. Ik heb toen een pauze genomen en na ruim een week borrelde het vervolg van mijn roman, als vanzelf, naar boven. Deze week ben ik, zoals in de planning stond, begonnen met hoofdstuk twaalf. Het 11e hoofdstuk heb ik nagekeken, dat koste mij meer tijd dan verwacht. Kan gebeuren. ;) Genoeg foutjes ontdekt en gecorrigeerd, vervelend maar eigenlijk ook logisch aangezien dit versie één is van mijn roman.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat even niet zo goed meer op schrijfvlak. Het MS wil niet meer vooruit. En ik ben begonnen aan een nieuw verhaal. :confused:
Dat laatste is niet erg, nieuwe verhalen geven juist variatie. :D Met je oude verhaal komt het ook wel goed. Gewoon even laten rusten, zoals Richard al zei, en dan komt het vanzelf wel weer. Bedankt voor je advies, Dille. :) Succes met je Zoute Zoen verhaal, het lijkt mij een erg leuke wedstrijd!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo lang je maar niet telkens aan een nieuw verhaal begint en het vorige nooit afmaakt. En ja, ik spreek uit ervaring ;) Maar een verhaal waarmee het niet lukt even laten rusten kan nooit kwaad.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo lang je maar niet telkens aan een nieuw verhaal begint en het vorige nooit afmaakt. En ja, ik spreek uit ervaring ;) Maar een verhaal waarmee het niet lukt even laten rusten kan nooit kwaad.
Oh hou op :-) dat doe ik ook steeds... Als ik bezig ben met het ene idee lijkt opeens alles beter dan wat ik op dat moment uitwerk...

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo lang je maar niet telkens aan een nieuw verhaal begint en het vorige nooit afmaakt.
Goed punt!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om het vorig bericht een beetje teniet te doen. Nu is het omgekeerd, de schrijfdoelen voor het MS zijn af. Twee hoofdstukken geschreven, moet er nog eentje overzetten op PC. En het volgende dringt zich al op. *grijnst tevreden* Het verhaal zit niet 100% vast, ik weet wat ik wil schrijven, maar het komt er niet goed uit. gelukkig heb ik nog een maandje vakantie, dus tijd genoeg

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wegens privé-dingen (voornamelijk leuk) en allerhande culturele activiteiten in de zomer ziet het er inderdaad naar uit dat ik al blij ga mogen zijn als ik aan het eind van de maand de helft van mijn doelen haal. Maar goed, wat gedaan is, is gedaan en dat haal ik dan na de zomer nog wel in. Dit is de stand na driekwart van de maand: Mijn eerste prioriteit is mijn PHP-verhaal. --> ingestuurd * Het derde deel van mijn roman afwerken --> done * De drie laatste verhalen voor mijn verhalenbundel herschrijven en eventueel nog eens laten proeflezen + op zoek gaan naar een uitgeverij die mogelijk geïnteresseerd zou kunnen zijn --> nog niet aan toegekomen * Verhalenworkshop PF - ik moet in juli/augustus het middendeel schrijven en posten. Heb al ongeveer 1/3 af in eerste versie, het eerste stukje gepost. Ik sta ook bij met commentaar geven op anderen. --> nog redelijk op schema, maar ik moet wel doorschrijven als ik op schema wil blijven * Het vierde deel van mijn roman herschrijven --> Alle commentaar op de twee eerste delen nog eens grondig doorgenomen en genoteerd op welke dingen ik ook in deel 4 zeker moet blijven letten; deel 4 geprint, herlezen, fouten aangeduid en genoteerd wat beter kan, en een plan gemaakt voor herschrijven, maar aan dat herschrijven zelf moet ik nog beginnen * Tijdens mijn vakantie in Luxemburg heb ik twee ideeën uit mijn ideeënschriftje verder uitgedacht, de eerste twee stappen van de sneeuwvlokmethode uitgeschreven en een schema gemaakt. Daar wil ik deze maand ook de andere stappen van de sneeuwvlokmethode voor uitwerken. --> Ik heb nog wel een paar dingen opgeschreven, maar het plannen is toch vooral voortgegaan in mijn hoofd. * Twee verhalen waar ik al aan begonnen ben afwerken (tenminste de eerste versie) - voor Fantastels? --> Aan allebei verder geschreven, maar meer dan één zal ik er deze maand zeker niet afkrijgen (en waarschijnlijk allebei niet) * Een Engels verhaal dat ik een hele tijd geleden heb geschreven en al verschillende keren herschreven, maar waar ik nooit een bevredigend einde voor kon vinden, nog eens oppikken in de hoop dat het nu wel lukt. --> Nog niets voor gedaan Ik ga me niet forceren om deze week alles proberen af te werken, ik schrijf gewoon wanneer ik tijd heb en zie wel waar het strandt.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen zijn om mijn gedichten en illustratities af te krijgen en naar uitgevers te sturen. Heb nu al zo'n tachtig geschikte gedichten. Maarja ALS er al een uitgever interesse heeft dan bepaalt die utiendelijk welke stukken uitgegeven worden. Spannend! Mocht dit niet lukken ga ik een bundel uitgeven in eigen beheer zodra ik genoeg sponsors heb.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben inmiddels terug van de VS met een stapel boeken die ik wil gaan lezen, waarvan er één getiteld is "How to read literature like a professor". Barnes and Noble is geweldig, om boeken te kijken, maar ook gewoon om te schrijven. Met zoveel boeken om me heen komt de inspiratie vanzelf wel... :) De rest van de maand wil ik mijn vrije tijd wat beter besteden dan ik de afgelopen dagen heb gedaan (jetlag...) en niet te veel schrijf-ontwijkend gedrag vertonen. Voor mijn volgende cursusopdracht moet ik er nog 8000 woorden bijschrijven...

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed zo, MetaBull! Hekate, ik vind het al knap dat je al zoveel hebt afgewerkt. Ik ben benieuwd hoe ver je over een paar dagen bent. Succes, autipower! AndreaClimbing, dat kan ik me wel voorstellen, dat je inspiratie krijgt van al die boeken om je heen. Succes met die 8000 woorden! Zelf ben ik de tel kwijt. Ik geloof dat ik wel veel woorden heb geschreven, want het ene verhaal zit nu bijna op de 48.000 woorden en het andere op de 16.000. Het is wel leuk om twee verhalen naast elkaar te schrijven, vooral omdat het ene net begint en het andere de climax nadert. Het geeft wat afwisseling, ook omdat het totaal andere verhalen en personages zijn. Allebei nog een hoofdstukje erbij deze maand en dan ben ik tevreden. :) En ik denk niet dat ik ooit nog ga plannen, want ik ben er niet zo heel erg goed in. :P

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga ook maar schrijfdoelen per week stellen. Ik wil deze week in ieder geval 3000 goede woorden aan mijn ZZ manuscript toevoegen. Het liefst 5000 woorden, maar het stellen van realistische doelen is bepaald niet één van mijn kwaliteiten, dus ik doe mijn best niet toe te geven aan mijn eerste neiging. Ik vind het stimulerend om te lezen hoe jullie bezig zijn met jullie doelen!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes iedereen met verder schrijven. Ik heb de indruk dat dat wel lekker gaat. Hm, realistische doelen, daar moet ik misschien ook eens aan gaan denken ;) Mijn vriend, de reden van mijn weinig schrijven op dit moment (hij is zaterdag in België geland, daarvoor hadden we elkaar meer dan een jaar niet gezien), gaf me gisteren al onder mijn voeten omdat ik heel eventjes aan mijn roman gewerkt heb en daarna maar weer bij hem op de bank kroop, heb hem beloofd vanavond weer volle bak te gaan schrijven, dus dat komt misschien nog wel goed deze week...

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn, iemand die je stimuleert om te gaan schrijven. Ook wel herkenbaar. Mijn man vroeg zich gisteren hardop af wat de verhouding schrijversforum vs. daadwerkelijk schrijven bij mij op dit moment is. Terechte opmerking, dus ik ga nu weer offline! :)