Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nachtwerk

Hooi ik vroeg me wat af en hier was nog geen topic over. Merendeels schrijf ik in de avond/nacht mijn verhalen. Dan heb ik de meeste inspiratie en leid ik mezelf niet af met allerlei andere dingen. Op zich is dat niet zo'n punt. Als ik rond tienen maar slaap. Nu heb ik het probleem dat door dit ritme ik niet meer kan slapen. Meestal lig ik rond tien plat maar de laatste tijd lig ik rond twaalf of later te woelen. In mijn hoofd breidde zich plannen uit, ideeën komen op en alles komt als een filmpje voor me ogen. Natuurlijk gaat niet alles over schrijven maar ik kan niet langer dan een kwartiertje slapen of ik word weer wakker. Ik vroeg me dus af of er meer mensen zijn die voorkeur hebben aan nachtwerk.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om tien uur naar bed? Dat noem ik geen nachtwerk :D Dat noem ik berevroeg! Ik schrijf meestal tussen tien uur 's avonds en drie uur 's nachts. Maar dan sta ik niet om 8 uur op :D

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik de volgende ochtend vroeg moet opstaan, dan schrijf ik tot ongeveer half elf en ga om half twaalf slapen. Meteen na het schrijven in bed kruipen is volgens mij niet zo'n goed idee, dan blijft het inderdaad door je hoofd malen. Mijn natuurlijke ritme neigt ook meer naar nachtwerk, maar tegelijkertijd heb ik ook wel 8 uur slaap nodig, dus dat gaat niet doordeweeks.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is dat ik nog thuis woon en dat ik mij altijd moet blijven houden aan het schema van mijn lichtelijk autistische pa, anders zou ik gewoon 's nachts schrijven. Ik hoef als student sowieso zelden vroeg op te staan (lekker!).

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors ik weet niet hoe oud jij bent maar ik ben 14 en nog redelijk wat slaap nodig :P Ik moet een half uur rijden naar mijn school en soms ook nog sport xD Als ik minder later dan elf uur ga slapen ben ik de volgende morgen net een zombie :P Daarbij schrijf ik meestal tot tien uur omdat ik vaak een uur of meer nodig heb om in slaap te kunnen vallen. D:

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zeg ook niet dat je later naar bed moet gaan :D Maar jij schrijft dat je je verhalen 's nachts en 's avonds schrijft. Voor mij begint om 10 uur de avond pas :D

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik echt niet kan slapen word het wel 's nachts :p Zoals gisteravond heb ik de hele avond niets anders gedaan dan woelen T_T Nu voel ik me net een levende zombie omdat ik bleek zie voor mijn doen :P Jammer genoeg vind ik het fijner om 's avonds te schrijven wanneer dat eigenlijk niet mag van m'n ouders xD

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Officieel start de avond om 18.00 en de nacht om 0.00 (tot 06.00). Mijn broertje van veertien krijgt ook een rare blik van me als hij doodleuk tot 01.00 blijft tikken (sinds ik hier woon, schrijft hij ineens ook soms, best cute :)). Dus ik vraag me af hoe vaak jij echt 's nachts mag werken van mijn ouders, want mijn broertje heeft aan vijf uur slaap al genoeg. In het verleden schreef ik het liefst 's nachts. Tegenwoordig maak ik nota's en werkstukken voor mijn studie het liefst 's nachts (kun je minder lang bij het geneuzel stilstaan als je nog wilt slapen voor je er weer uit moet om het in te leveren (moet om 6.15 eruit) en zo slecht blijkt dat geneuzel nooit te zijn :)). Het schrijfwerk is dus naar overdag verschoven, helaas (val voor mij de avond ook deels onder ;)). En aangezien ik overdag/'s avonds de gewone studieopdrachten, colleges, bijleskinderen, etc. heb, is er relatief weinig schrijftijd. Ik hoop van de zomer mijn nachtritme weer op te pakken. Overdag vind ik het dan veel te warm om te schrijven.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ik moet rond 9 op me bed liggen (ik weet het super vroeg..) dan blijf ik tot ongeveer 10 uur wakker. Rond half tien moet ik officieel stoppen van m'n ouders. Maar meestal maak ik dan in het laatste half uurtje wat dingen af. Kan een redelijke tijd zonder slaap maar ik heb wel gemerkt dat ik sneller afgeleid raak tijdens de lessen of dat ik nauwelijks meer energie heb voor sporten. Aangezien ik geen zin heb in extra gezeur over huiswerk en cijfers probeer ik zoveel mogelijk in de zevens te vallen xD En daarvoor moet ik opletten :P

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is balen dat een schrijver zoveel slaap nodig heeft, Elianne. :P Ik schrijf het liefste na twaalf uur 's nachts, omdat ik dan geconcentreerd door kan werken. Overdag en 's avonds maak ik huiswerk, heb ik vrienden die aan de telefoon hangen, voor de deur staan of mijn msn stalken, verwacht mijn familie wat aandacht, etc. Ik kan wel schrijven, maar dan moet ik minimaal om het uur een pauze nemen om sociaal te gaan doen en dat schiet voor mij niet zo op (qua schrijfwerk). Als ik niet schrijf, lig ik in bed na te denken en komen er allerlei ideeën naar boven, die ik vervolgens toch weer op moet schrijven. Vooral op dat ogenblik dat ik bijna in slaap val, maar nog half wakker ben, dat moment waarop je hersenen fantasie en werkelijkheid door elkaar gaan halen. Dan schiet me altijd wel iets te binnen, verschrikkelijk. Soms heb ik de pech dat ik met horror bezig ben en dan... tja, dan komt er van slapen al helemaal niets, want ik zie alles wat ik schrijf of bedenk meteen voor me. :P

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spirit ik heb precies hetzelfde :D Vrienden, huiswerk, familie. Ik doe ook nog twee sporten en ik heb dus elke avond wel wat waardoor ik bijvoorbeeld met mijn huidige verhaal nog niet verder ben dan 310 woorden T_T Terwijl ik alles behalve het begin al in mijn hoofd heb zitten D: Maar soms ben ik zo moe dat ik gewoon lig en slaap xD

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees her en der op internet al enkele malen 'hooi' als groet. Is dat de nieuwe versie van hoi of een typfout? Geen nachtwerk hier. Dat verstoort mijn bio ritme meer dan ik prettig vind. En idd kan ik ook gaan liggen malen als ik tot laat schrijf en ik heb graag rust in mijn hoofd, wat mijn schrijfwerk ten goede komt.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt nachtwerk doe ik ook niet wel schrijf ik pas na een uur of zes, jawel dankzij school en ook omdat ik de pc nog moet delen met andere mensen hier in huis.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Persoonlijk schrijf ik 's ochtends, meteen nadat ik opsta het beste. Dan zit ik meestal vol ideeen. Ik heb echt mijn slaap nodig en moet me aan mijn slaapritme houden anders ben ik niets waard de volgende dag.i

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor.... Bij mij ook nachtwerk. Als ik in een inspiratie-explosie zit ga ik niet slapen voor 2 uur 's nachts en kom ik er niet uit voor 10 uur 's ochtends. Maar ik kan me voorstellen dat jij je slaap wat beter kunt gebruiken inderdaad, in verband met school. Boekje langs je bed, zodat je een idee kunt opschrijven en door kunt slapen??

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm.. Dat boekje is nog wel een goed idee, bedankt :D Ik heb een Ipod dus misschien is dat ook handig ^^ Komende week veel nachtwerk voor mij ;D Ik heb toetsweek dus 1ste uur standaard vrij (vrijdag waarschijnlijk tot het 3de uur) en rond 12 uur uit :3 Schiet het schrijven tenminste weer een beetje op ^^

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Komende week veel nachtwerk voor mij ;D Ik heb toetsweek dus 1ste uur standaard vrij (vrijdag waarschijnlijk tot het 3de uur) en rond 12 uur uit :3
Hetzelfde hier. Wel heb ik zeven uur les iedere dag.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij hangt het af van wat ik schrijf. Een horrorverhaal schrijf ik s'avonds, aan mijn manuscript werk ik het liefst op een zonnige dag in de tuin. Offtopic: Elianne, ik zie nu pas dat je Gaara op je plaatje hebt staan (y)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf geen horror, maar ik moet echt geen enge dingen lezen of kijken noch schrijven in de nacht. (Toen ik klein was en ik keek Harry Potter 2 en ging slapen zagen ik een basilisk op me kamer xD) @Mho: Jammer dat Nederland zelfs in de lente regen heeft xD En ja Gaara <3 In chibi-style (mocht je dat kennen) kijk je anime?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De avond en nacht geeft de meeste inspiratie. Ga maar na...als de stroom uitvalt, geen computer, tv, misschien een radio op batterijen. De mensen steken een kaarsje aan, men pakt een boek of gaan een ouderwets bordspel spelen. Of misschien wel een verhaal schrijven. De duisternis heeft altijd toch iets spannends. Alleen de de dag daarna...dikke ogen van de slapeloze nacht. Ik ben echt een avond mens. 8)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slapen doe ik wel als ik behoefte krijg aan geraniums enzo. Nu doe ik het met vier uur en da's maar net hoe het uitkomt. Mijn lichaam vertelt me wel wanneer het zover is, maar de nachten zijn het mooiste wat er is, hoe zou ik overdag kunnen schrijven als ik al door dat rumoer heen moet in mijn hoofd?