Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe in auto schrijven?

Ik ga in het weekend - lees morgenavond - op vakantie naar luxemburg, hiervoor zit ik welgeteld 4 uur in de auto. Nu vind ik het zo zonde om die 4uur uit mijn neus te eten en zo dus graag willen schrijven in die tijd. Ik dacht er zelf al aan om alle papieren in een map te stoppen dat ik toch een harde ondergrond heb. Maar nu weet ik uit ervaring dat schrijven in de auto lastig is. Weet iemand misschien een makkelijke oplossing om toch gewoon te kunnen schrijven? Ps: laptop/mobiel/pda is geen oplossing, omdat de stroom te snel leeg is en/of het beeldschermpje is te klein om 4uur lang te typen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou maar gewoon op de weg letten.
Ik vind dat ook vrij onnuttig met mijn 17 jaar :P

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Notitieboekje met harde kaft? Zo'n hardcover schrijfschrift :P Ik kan ook niet zo goed in de auto schrijven :S Ik lees meer, speel een spelletje op de PSP en luister muziek. Verder kijk ik ook veel naar buiten :P De omgeving kan inspirerend zijn XD

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo een harde kaft met een ijzeren clîp bovenaan, dat is er speciaal voor gemaakt. Zo heb ik het al gedaan. En een simpele bic, geen potlood of vulpen ofzo. Niet aantrekken dat het er allemaal wat rommelig uitziet. (Je moet wel nog uit je eigen schrift wijsraken )

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo een harde kaft met een ijzeren clîp bovenaan, dat is er speciaal voor gemaakt. Zo heb ik het al gedaan. En een simpele bic, geen potlood of vulpen ofzo. Niet aantrekken dat het er allemaal wat rommelig uitziet. (Je moet wel nog uit je eigen schrift wijsraken )
Ik snap die harde keft met ijzeren clip niet helemaal :o. Weet je daar misschien een naam van?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Notitieboekje met harde kaft? Zo'n hardcover schrijfschrift :P Ik kan ook niet zo goed in de auto schrijven :S Ik lees meer, speel een spelletje op de PSP en luister muziek. Verder kijk ik ook veel naar buiten :P De omgeving kan inspirerend zijn XD
Dan zou je dus beter gewoon een map kunnen hebben, neem ik aan. Dat is ook een harde kaft.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geef even een link, maar deze is een luxeversie en erg duur. Je kan ze ook vinden in kunststof: die zijn even stevig, gaan jaren mee en kosten veel minder (tien euro ofzo)? http://www.gillio.be/NL/productdetail/291/309/112…
wow, die prijs had ik niet zien aankomen. Ik dacht bij erg duur aan 50 euro ofzo xD. Nou één van 10 euro vind ik duur genoeg.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat prentje dat ik toonde is er één voor snobschrijvers :p Nee serieus even, zo een schrijfmap met klem werkt beter dan welke andere map ook: het is steenhard. Wat jij hierboven toont gaat normaal zo hard niet zijn van ondergrond. Schrijven onderweg is leuk :D

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Universele Lap-Top/Notebook voeding speciaal voor gebruik in de auto. Geschikt voor bijna elk model Euro 39,99, http://www.gsmgigant.nl/c437.html Dan nog even een 17" laptop vinden en je bent het mannetje. Een beetje kort dag mischien, maar voor de volgende keer.........

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een kwestie van even zelf uitproberen of en hoe je dit kan doen? Dit lijkt me niet echt iets om nou weer een nieuw forumonderwerp over te beginnen. Of wellicht kan dit soort dingen per pb (of msn of wat dan ook) met schrijvers die je (hier?) inmiddels hebt leren kennen?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een kwestie van even zelf uitproberen of en hoe je dit kan doen? Dit lijkt me niet echt iets om nou weer een nieuw forumonderwerp over te beginnen.
Niemand die je dwingt om aan dit forumonderwerp deel te nemen. Vrijheid van meningsuiting. Toch?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Niemand die je dwingt om aan dit forumonderwerp deel te nemen. Vrijheid van meningsuiting. Toch?
Theo... Het zijn maar kinderen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een kwestie van even zelf uitproberen of en hoe je dit kan doen? Dit lijkt me niet echt iets om nou weer een nieuw forumonderwerp over te beginnen. Of wellicht kan dit soort dingen per pb (of msn of wat dan ook) met schrijvers die je (hier?) inmiddels hebt leren kennen?
Pfffft Jamie, dat heet spirit 8) Wat is dat toch met die bende zeurders hier, zeg ik dat goed, zo op zijn Hollands? Wat is het probleem van sommigen, ik snap het echt echt niet. Dit topic is gewoon schrijven-gerelateerd. Waarom post je zoiets Jamie? Vind je dat leuk om mensen een slecht gevoel te geven over zichzelf? Als je al niet kan verdragen dat sommige mensen hartelijk zijn dan is er met jou iets mis, niet met die anderen. En dit geldt voor veel van die onhebbelijke stukken venijn die hier rondwaren.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pff dat zijn wel heel veel aannames, vooroordelen en beledigingen in één post. Als je een serieus antwoord wilt op de vraag waarom ik dat postte, kun je me pb'en, maar dan wel graag met enig respect. Ik zal dat ook naar jou toe in acht nemen. Mijn laatste opmerking was overigens bedoeld als serieuze suggestie, niet als sneer, Tusdar. Wat betreft dit topic: ik laat het volgen ervan inderdaad over aan de mensen die over dit onderwerp door willen praten.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jamie, ik ga je geen pb sturen en zeker niet nu ik je reactie lees: ik heb geen zin in pedant gezeur. Die opmerking over vind je dat leuk mensen een slecht gevoel geven over zichzelf is geen aanname of vooroordeel, noch een belediging: ik weet gewoon hoe dit kan aankomen, dus ik laat je alleen weten dat je anderen hiermee een slecht gevoel geeft. Mij, onder andere. En als dit echt bedoeld was als een serieuze suggestie: het komt erg betuttelend over, alsof je tegen een kleuterje praat of iemand die je heel wat lager dan jezelf in de rangorde acht. Ik heb hier ook al van die (rot)opmerkingen gehad en ik weet toevallig wel hoe dat voelt - en anderen ook. En respect: respect begint wel met iets heel anders dan simpelweg nette woorden gebruiken.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jongens, dit hoort per PB. Tusdar heeft hier toch niets aan? :ontopic: Tusdar, ik denk dat je ook aan een lichtje zult moeten denken als je vanavond op vakantie gaat ;) Achterin de auto heb je meestal geen toch weinig mogelijkheid te schrijven als het buiten donker is. Heb je daar aan gedacht? Ik zie dat soort dingen altijd over het hoofd :o Fijne vakantie in ieder geval, Luxemburg is een mooi land ;) Het clipboard is inderdaad een goed idee :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de auto naar buiten starend vind ik altijd veel inspiratie. Niet je handen aan het werk zetten, maar je hersens. Ik zou er trouwens kotsmisselijk van worden om te gaan zitten schrijven in de auto, zeker als ik achterin zou zitten.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik altijd fijn vind, is een harde ondergrond waar mijn schrijfhand ook op kan steunen. Ik ben links, dus als er een lege linkerpagina is, draai ik het boekje om en schrijf ik op zijn kop :D

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Bobcat: Hahaha leuk wat humor op de vroege ochtend! ;) ontopic: Neem gewoon een schriftje en pen mee en klaar! (al lukt het mij persoonlijk niet om in de auto iets meer dan staren en muziek luisteren te doen.... )

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik altijd fijn vind, is een harde ondergrond waar mijn schrijfhand ook op kan steunen. Ik ben links, dus als er een lege linkerpagina is, draai ik het boekje om en schrijf ik op zijn kop :D
Wat een geniaal idee. Dat geldt natuurlijk voor rechts ook. Ga ik onthouden!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de auto naar buiten starend vind ik altijd veel inspiratie. Niet je handen aan het werk zetten, maar je hersens. Ik zou er trouwens kotsmisselijk van worden om te gaan zitten schrijven in de auto, zeker als ik achterin zou zitten.
Schrijven in de auto lukt mij ook niet. Wel af en toe iets in een aantekenboekje schrijven. Alle langsrijdende auto's bevatten verhalen:)

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meestal bevatten langsrijdende auto's inzittenden Mathilde. Of is het bij jullie anders?.... })

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laten we het afsluiten. Tusbar zit al in de auto. Schriftje en pen, harde ondergrond of niet, laptop met 12 volt voeding, hardcover, softcover, ijzeren clips. Hij heeft zijn keus gemaakt. Tillenbeestje en Jamie. Gewoon vriendjes zijn. Het is het allemaal niet waard.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat dacht je van een dictafoon ? Oké, het is geen schrijven (duh ;-)), maar je kunt wel je gedachten/inspiratie inspreken (stuk veiliger dan al rijdend schrijven) en die later uitwerken. Ik doe het altijd op die manier (als ik de dictafoon op zak heb, op de dictafoon, anders middels mijn mobiele telefoon). Misschien heb je er iets aan. Succes in ieder geval!