Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

idee voor mijn boek

Ik heb een ideetje voor mijn boek, namelijk: fantasy en science fiction te mixen. hoe kan je dit het best doen en zijn er schrijvers die het al zo gedaan hebben

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou 60 gram fantasy doen en daar 300 gram sciene (wat is dat) fiction bij, een snufje zout en wat peper. Fenegriekzaad doet het er ook goed bij. Even roeren en hoppa over je toetsenbord strooien. Nee, zonder gekheid, youris, je vraag is zo algemeen dat er niet op te antwoorden is. Mijn advies: schrijf je eerste 500 woorden op de manier die je voor ogen hebt en plaats die bij proeflezen zodat mensen je gericht tips kunnen geven. Met een algemene vraag kom je in een algemeen woud van antwoorden terecht. Of er schrijvers zijn die het al zo gedaan hebben zoals jij het wilt doen weet je zelf waarschijnlijk het best, want jij weet wat je wilt. En ik neem aan dat je een boekenplank met boeken hebt of de bibliotheek al hebt doorgeworsteld? Daar vind je je voorbeelden. Ga er eens kijken.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom doe je zo ingewikkeld over een genre? Gewoon beginnen, zou ik ook zeggen. Als er dan toch iets is waar je van het begin af aan over na moet denken, is dat wie je hoofdpersoon is, hoe hij/zij in elkaar zit, wat hem of haar drijft, welk probleem hij/zij moet overwinnen enz. Dat etiket is wat mij betreft volstrekte bijzaak en kan er voor de mensen die dat belangrijk vinden achteraf ook nog wel op. Ik schrijf veel fantasy, gewoon omdat ik dat leuk vind, maar ik zal zelden of nooit bewust een fantasyplot gaan bedenken. Ik begin gewoon aan een verhaal en als tegen het eind het etiket fantasy (of SF zo je wilt) er op geplakt zou kunnen worden, vind ik dat best, maar als het een 'gewoon' verhaal blijkt te worden is het ook prima. Daar vind ik dan wel een andere bestemming voor.

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Precies, gewoon een eind wegschrijven. Zeker als je nog niet zo lang schrijft. Daarna kun je je druk gaan maken hoe 'het hoort' en of iets wel mag. Hoewel je je ook daar nooit al teveel van aan moet trekken.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik had een fantasyboek voor ogen. uiteindelijk is het een mix tussen fantasy, SF en filosofie... het gaat niet om het etiketje, het gaat er om dat je jouw verhaal verteld.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantasy en science fiction mixen perfect samen. Science fiction is eigenlijk al fantasy. Het zijn vaak verhalen die zich afspelen in een toekomst, maar niemand weet hoe die eruit zien. Daar kun je mooi je fantasie op los laten. Voor ideeën, kijk maar eens naar een aantal science fiction films. Dan kom je vast in de stemming. Succes :)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het idee is dus nu uitgewerkt. Mis alleen nodige sciencefiction kennis. Ben dat nog even aan het opbouwen.