Banaal
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Ben op zoek gegaan naar sites die niet alleen uitleg geven over schrijven, maar waar je ook van gedachten kan wisselen met anderen. Hopelijk heb ik dat hier gevonden.
Maar ik heb een 'probleem'. Ik schrijf al m'n hele leven, ik kan ook niet anders. Als ik niet schrijf, voel ik me onvolmaakt, heb ik zelfs de neiging om depressief te worden. Dus het is een soort therapie, een overlevingsstrategie. Tot zover het 'goede' nieuws. Het slechte is dat ik nooit tevreden ben met m'n schrijfsels. Ik vind ze altijd zo banaal, zo gewoon, nét dat speciale missend dat van een goede tekst een uitzonderlijke tekst maakt. Mensen rondom me zeggen dat ik te hoge eisen stel, dat ik té kritisch ben voor mezelf (én voor anderen, want ik heb bij het lezen van een boek regelmatig hetzelfde gevoel - en toch weer niet *verward*).
Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie dat ook? Dat je het niet goed genoeg vindt? Dat je denkt dat het het lezen niet waard is. Dat je zelfs na verloop van tijd het hele verhaal wist omdat het niet voldoet aan je normen?
Hoe voorkom je zoiets? Heeft het een reden? Is het misschien omdat je zelf aanvoelt dat het ook écht niet goed genoeg is?
Graag jullie reacties;
Kat
Welkom! Op je vraag: Ja en
Hallo! Ik moest even
Ik herken wel iets in jouw
Goh ja, waarom gooi ik iets
Ik herken het volledig. Ik
Als ik nu lees wat ik jaren
Ik merk bij mezelf dat ik ook
Ik denk dat je je op één
Zjaan schreef: Ik herken wel
Dingen wissen doe ik sowieso