Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijven

hallo, ik wil graag een boek schrijven over wat ik heb meegemaakt, maar ik weet niet waar ik moet beginnen, ik heb wel alle informatie en kennis onthouden, en dat is heel veel. Hoe begin je met schrijven moet je eerst alles opschrijven, en dan in hoofdstukken plaatsen of kan het ook makkelijker? Als ik eenmaal een begin heb of op weg kan worden geholpen dan word het denk ik een waterval die niet meer te stoppen is, maar eerst een begin. Deze site zag ik toevallig op googel en ik weet dat toeval niet bestaat. wie zou mij verder willen helpen met mijn pad. groetjes 1965

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo marriejeanne, met water en vuur bedoel ik dat als de omwentelling begint de aarde om z'n as draait en daardoor er enorme tsoenamies ontstaan, het vuur onstaat doordat de vulkanen door elkaar worden geschud door de omwenteling. Dit gebeurt al zo lang de aarde bestaat, ongeveer elke 26000 jaar gebeurt dit , nu komt ook atlantis weer boven en verdwijnen er anderen landen, maar dat is niets bijzonders de natuur doet gewoon z'n werk. daarom zijn er nu miljoenen kinderen die als het dadelijk zo ver is kunnen helpen omdat zij weten wat er is gebeurt. groetjes 1965

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
beste 1965, je zegt nogal wat en het is zeer interessant. Maar welke waarde mag ik er aan hechten? Je schrijft: 'Maar sindsdien zijn de rollen een goedbewaard geheim gebleven, er zijn er nog enkele waarvan er één zeker in het vaticaan is.' Hoe weet je dat?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jawel, 1965, je schrijft: "met water en vuur bedoel ik dat als de omwentelling begint de aarde om z'n as draait en daardoor er enorme tsoenamies ontstaan, het vuur onstaat doordat de vulkanen door elkaar worden geschud door de omwenteling." Maar hoe zit het met die ijsvorming dan? Want je zei immers dit: "Zodat er later op een nieuwe plek weer IJS komt, dit gaat natuurlijk GEPAARD MET VEEL WATER EN VUUR." Die link kan ik niet krijgen bij wat je schrijft. Daarom is het zo belangrijk dat wanneer je iets bijzonders te vertellen hebt, je dat logisch en helder doet. Anders snap ik het niet, ook al ben ik geïnteresseerd.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iets met een klok en een klepel komen heel erg prominent in mijn geest naar voren nu. Mijn tip: Minder Discovery channel, Dan Brown, The secret en celestijnse belofte, en iets meer Stephen Hawking.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gesproken. Mario noemde ook twee fijne films. Collegae, De tekst van casus 1965 doet me na de eerste regels denken aan De zahir van Coelho. Ik wilde hem aanraden dat boek te lezen, ware het niet dat het vervolg van 's mans betoog me deed grimlachen. Een wrange lach dus, dezelfde lach waarmee ik iedereen met esoterische ervaringen en dito interesses bekijk. Ja, het verwaaide type dat op de gepaste afdeling bladert in boeken met titels als 'Alles wat lunaliefhebbers willen weten' of 'De zieneres van Prevorst'. Vaak mistroostige veertigers of vijftigers, die plots beseffen dat hun leven, dat doorgaans op werk en gezin stoelt, een zinloos apparaat is waarvan de batterijen stilaan opgebruikt zijn. Daar is verder weinig mis mee, enkel het heil dat men zoekt in de spiritualiteit, de mystiek en het occultisme doet vermoeden dat deze mensen zichzelf meer dan kwijt zijn. Ze verdwalen in zichzelf. Een goed gesprek met een psycholoog, geen co-verwaaide kwakzalver, maar een man met een heldere kijk is aan de orde. Dat boek kan wachten, dat boek wil niet geschreven worden, dat boek is een ongeboren kind in Ethiopië. Besluit ik met de woorden: zoek hulp in de werkelijkheid, en ontvlucht ze niet.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij mag het van mij uitleggen. Waarom niet? Maar dan heb ik het liefst dat hij dat consistent doet en in begrijpelijke bewoordingen en navenate samenhang. En is het leven met een volle batterij zoveel dieper, zelfbevestigender of zelfs - om het woord maar te gebruiken'- 'leuker'?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee gij, maar het is niet onbegrijpelijk dat wanneer je ouder wordt, je plots tegen een muur aankijkt. Je tijd op dit stuk schroot raakt stilaan op en dat kan beangstigend zijn. Ik zie veel mensen vluchten in de kitsch; religie, homeopathie, mystiek, enfin, de hele zwik prietpraat en non-wetenschap. Ik vind dat zo'n mensen een goed gesprek met een psycholoog moeten aanknopen om weer houvast te krijgen, in plaats van zich ledig te houden met allerlei middeleeuwse nonsens.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi 1965, ik weet niet of je ondertussen een uitgeverij hebt gevonden voor je mooie rijke ervaring, uitgeverij Charish houd zich hier veel mee bezig, vraag hen eens of ze interesse hebben? Veel succes,

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha 1965, je bedoelt de 'ompoling' van de aarde volgens onder meer de oude Maya-kalender. Probleem, wat mij betreft, is dat je nogal stellig bent over jouw waarheden. Atlantis, om maar eens iets te noemen. De aanname dat het trillingsgetal verantwoordelijk is voor wat jij waarneemt. Het probleem met veel van dit soort waarheden is dat men, door ze als rotsvast te beschouwen, sceptici tegen zich in het harnas jaagt. Ik hoop dat je dat in je boek niet doet, want het is zeker de moeite waard om een tolerant geluid met betrekking tot esoterische waarnemingen te brengen. @Fré: Ik heb al heel wat mensen van de pillen af geholpen die inderdaad het etiket 'schizofrenie' hadden gekregen, vanwege vermeende wanen en hallucinaties. Vaak is het geen schizofrenie, maar een fijngevoeligheid voor waarnemingen. Daar hoef je geen pillen voor in te nemen, het enige dat je moet leren is een dikke huid ontwikkelen ;-)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1965, Ik lees nu pas dit topic. Ik weet waar je op doelt, en waar je over wilt schrijven. Toch zet ik er kanttekeningen bij. 1 Hier is al heel veel over geschreven. Toegankelijk voor iedereen die vinden wil. 2 Het duurt jaren voor een boek daadwerkelijk in de boekenwinkel ligt. Het lijkt mij wat laat voor je. 3 Kijk nog eens goed naar je beweegredenen.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je niet té stellig een standpunt inneemt en ruimte overlaat voor andere denkbeelden zal het best een mooi boek zijn. Ik weet ook dat we hier met een missie zijn. Ik wil dus perse niet doemdenken. Ik ben die enige optimist. Als het klimaatcontract er is, dat van Kyoto, als alle landen werkelijk begrijpen hoe het fout gaat door al die slechte invloeden van CO2-gassen, benzinedampen, luchtvervuiling e.d. zijn we op de goede weg. Ik blijf me daarvoor inzetten door mijn positieve energie. En ik hoop toch dat ik niet alleen ben in deze. Maar succes ermee, 1965.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Pehamo, nee ik ben nog niet bezig met een uitgever, ik wil eerst alles opschrijven en dat duurt nog een tijdje , maar toch bedankt voor je moeite. Beste Jessi, ik ga inderdaad gewoon op mijn gevoel af en schrijf op wat ik heb gezien, dat dit geheel mijn waarheid is dat is vanzelfsprekend, ik probeer zo zuiver mogelijk te blijven, en wat je ook schrijft je zal altijd mensen tegenkomen die je tegenspreken, ook dit is hun waarheid op dat moment, ik zal het dan ook niet tegenspreken als mensen een andere mening hebben dan ik, gelukkig maar dat het zo is en ik ben dan ook heel blij dat iedereen anders is, ten minste nog wel, als we niet oppassen worden wij allen robots van onze eigen systemen. de mensheid gaat zich steeds meer richten op de buitenkant van zichzelf, en vergeten daardoor wie ze werkelijk zijn. als je niet accepteert wie je bent dan word je nooit gellukig, je gaat dan steeds meer problemen krijgen en of je jezelf nu volspuit met botox of andere middelen om zo aan het ideaal plaatje te kunnen voldoen, het houd toch nooit op. perfectie bestaat niet en je moet ook niet proberen dat na te jagen. maar je zegt eigenlijk tegen mij dat ik rekening moet houden met wat ik ga schrijven, omdat ik anders heel veel mensen tegen mij in het harnas jaag, ik heb mijn hele leven rekkening gehouden met andere, en gedaan wat ze van mij vroegen, en dat houd je niet vol omdat je dan niet jezelf kunt zijn. ik ga schrijven wie ik werkelijk ben, ik laat ze zien wei ik werkelijk ben en wil zijn, ongeacht de uitkomst want angst is de slechtste raadgever die er is en liefde de mooiste. En als ik fouten maak met schrijven dan zal ik de volgende keer dat ik weer schrijf erop letten en dan heb ik toch weer wat geleerd. daarom is het zo fijn om op de aarde te mogen zijn je hoeft en moet helemaal niets. je hoeft allen maar jezelf te zijn en te leren en te ervaren wie je werkelijk bent, heerlijk is dat. hallo Ellis, ik probeer toch mijn beleving die ik heb meegemaakt met betrekking het ,wakker worden gemaakt, op te schrijven zodat mensen die dit lezen herkening vinden of ook begrijpen waarom we hier op de aarde zijn. maar mischien word het geen boek maar ga ik een soort van site opzetten waar mensen gewoon kunnen lezen en ervaringen kunnen delen, dat vind ik ook heel mooi. groetjes en allen een heel mooi en liefdevol 2008 1965 xxx

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel ik pas sinds vandaag lid ben, struin ik al wat langer op deze site rond. Ik wil graag reageren op de topic van 1965. Het klinkt alsof je het boek wilt schrijven omdat dit een roeping is. Je komt erg gretig over. Er bestaat toch een gezegde in de trant van 'Geen fanatieker gelovige dan een pas bekeerde'? Volgens mij is het handig ordening te scheppen in de waterval (die je zelf ook al noemt) die er in je loskomt. Het komt nu zo warrig op mij over, dat ik denk: het zal allemaal wel. Er is nu nog niet iets dat mij triggert. Er is al zo veel over dit onderwerp geschreven. Wat voor nieuws breng jij? Wat is het belangrijkste dat je te vertellen hebt? Ik denk dat als je de boel structureert je beter overzicht krijgt. Dat lijkt mij een goed begin. Wees enthousiast, maar behoud ook een zekere afstand. Verdrink niet onder de waterval.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha 1965, ik begrijp dat jij zuiver wilt zijn in de dingen en uitlatingen die jij doet. Jij stelt dat dit met liefde te maken heeft. Ik schrijf in hetzelfde genre als jij, maar wil juist uit diezelfde liefde wél rekening houden met mijn sceptici (waaronder ik zelf ;-)). Beschouw het als een noodzaak om een taal te spreken die kan worden begrepen door diegenen, van wie jij wilt dat zij jou verstaan. Wat heeft het anders voor zin?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo Jessi, heb je al wat uitgegeven of iets geschreven dat ik zou mogen lezen? Hallo Spiegel, Ik weet dat ik af en toe onduidelijk over kom, maar dat komt ook doordat ik maar hele kleine stukjes vertel, terwijl ik het hele verhaal ken, dus ik begrijp de reacties wel. ik zie mezelf niet als een geroepenen of dat ik mensen moet bekeren, nee dat is totaal niet mijn bedoeling. ik heb mijn zwemdiploma's dus ik blijf wel drijven onder de waterval. maar toch bedankt voor je reactie's maar feit blijft wel Spiegel dat iedereen die reageert wel is getriggert. Positief of negatief dat is aan de persoon zelf, van jou zie ik het positief net zo als van iedereen die reageert. groetjes 1965

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn reactie is zeker positief bedoeld. Ik bedoelde niet dat het onderwerp mij niet interesseert, maar daar is al veel over geschreven. Als ik echt iets nieuws zou horen, zou mij dat triggeren om te lezen. Niet 'meer van hetzelfde'. Maar goed, daar ging je vraag niet over. Je wilde weten hoe je moest beginnen. Als je zoveel informatie te vertellen hebt, lijkt het me prettig een overzicht te hebben en aan de hand van dat overzicht te kijken waar welke informatie komt te staan. Heb je al veel opgeschreven? Of zit het nog voornamelijk in je hoofd?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1965, ik denk dat een website waar dialoog kan ontstaan wel een gat in de markt is. Ik weet niet wat er in die hoek allemaal al is. Zet iets interactiefs op en schrijf gewoon in de tussentijd aan je boek. De site kan je helpen te ontdekken waar behoefte aan is en misschien zelfs je eigen ervaring te ordenen en relativeren. Komt er toch een boek dan heb je zelf een eerste klantenkring opgebouwd. Er is maar een regel en dat is: Blijf weg van oordelen. Trek geen conclusies. In het wereldje wat jij wenst te bereiken keren ze zich direct van je af als je dat doet. Er zijn er al te veel geweest die dit deden met alle gevolgen van dien. Niets is immers zeker, alles is afhankelijk van vele factoren. Zijn die niet allemaal op het juiste moment daar, dan gaat de voorziene gebeurtenis niet door. Je kan dus gezien hebben wat je gezien hebt maar het blijft een mogelijkheid en geen zekerheid. Sterkte.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ellis, heel erg bedankt voor je advies ik vind het erg leuk als mensen meedenken of je verder willen helpen op je pad. Ik wil graag in het kort terug komen op het wakker maken, als je eenmaal wakker word gemaakt door boven en ze je alles laten zien dan, geloof je nooit meer, maar dan weet je gewoon weer wie je bent . Maar het is heel moeilijk om dat te omschrijven want je kan ineens voelen en kijken op een manier die we eigenlijk allemaal kunnen maar niet weten hoe we daar bij moeten komen. ik heb wel eens uitgelegd aan mensen wat ik heb meegemaakt , maar ze kunnen er totaal niet bij omdat ze het nooit mee hebben gemaakt en omdat ze het niet herrineren in dit leven. als je voor een klas staat en je moet uitleggen aan 500 mensen die nog nooit koffie hebben gedronken hoe dat smaakt, hoe ga je dat dan uitleggen, want je hebt verschillende soorten koffie, je kan hem zwart drinken of met suiker, of met melk, het kan bitter zijn maar voor de een smaakt hij zoet, maar pas als alle 500 mensen van dezelfde koffie hebben gedronken als waar ik van drink, dan pas hebben ze zelf ervaren hoe hij smaakt, maar dan blijft toch staan dat ze alleen een eigen ervaring en mening erover hebben, maar ze kunnen wel meepraten over koffie. maar als je nooit hebt ervaren wie boven is (het Licht) of God genaamd, dan kan je alleen maar luisteren, maar niet delen. daarom is het moeilijk om uit te leggen maar ik ga het wel doen ook al moet ik mijn nek uitsteken en hakken ze mijn hoofd eraf , ik heb het dan tenminste wel geprobeerd. groetjes 1965

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ham vraag is: Waarom voel je die behoefte dan om het uit te leggen? Je weet zelf dat dit toch niet gaat. Geniet van je nieuwe inzichten en leef ernaar. Dan bereik je genoeg mensen zonder het van de daken te schreeuwen. Iedereen zijn moment en dat gaat echt niet sneller als je er een boek over leest. Maar goed we dwalen af.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Om deze dingen te beschrijven, 1965, moet je over een groot talent beschikken of... om in je eigen bewoordingen te blijven: je moet 'erbij' kunnen, zodat je je de informatie kan pakken en doorgeven. Maar je zult in dat proces ongetwijfeld op allerlei weerstanden stuiten en is dan alles wat zo mooi is, nog steeds mooi? Voor jezelf moet je daarvoor oppassen. Euforie en geluk zijn prachtig, houd ze heel. Schrijven is hiervoor geen garantie, tenzij je precies de goede bewoordingen weet te vinden. Ik denk dat het dan mogelijk is, je geluk en inzichten te delen. Je schrijft: "als je nooit hebt ervaren wie boven is (het Licht) of God genaamd, dan kan je alleen maar luisteren, maar niet delen." Hoe kunnen mensen die nooit hebben ervaren wie boven is, er naar luisteren? Willen ze dat wel? Ook ben ik benieuwd hoe jij Licht of God zou beschrijven?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo ellis en marriejeanne, ik heb van kleins af aan altijd gezocht naar antwoorden altijd geluisterd naar mensen die mij meer konden vertellen over het spirituele. al met al was het natuurlijk een lange zoektocht . ik kreg nooit antwoorden op de vraag kan iemand mij uitleggen hoe de ziel werkt en wat nou presies het bewuste is en waarom wij hier zijn en hoe de mens is geschapen, waar is er nog meer leven, en waar gaan de overleden mensen heen, zo had ik duizende vragen, en zij werden allen beantwoord nadat ik wakker ben gemaakt. maar waarom ik eigenlijk wil schrijven is dat de mens dan kan lezen wat er eigenlijk gebeurt en hoe alles in elkaar zit zodat de mensen ook weten wie ze werkelijk zijn, met wie ze leven. ik kan heel veel vragen beantwoorden, maar alleen als mensen dat ook graag willen. alles moet gebeuren uit vrije wil en de mensen mogen zelf kiezen en voelen of het goed is voor hen. Ik zie heel veel mensen om mij heen die met maskertjes rondlopen mensen die zichzelf niet zijn, ik herken dit allemaal omdat ik ook zo heb geleefd. Onze kinderen krijgen vaak een stempel op hun hoofd gedrukt, terwijl wij als ouders niet eens weten wat de kern is van deze problemen. daarom wil ik graag schrijven en mensen helpen en een klein stapje meelopen in de goede richting die ze zelf kiezen. als ik het licht zou moeten omschrijven of god genaamd dan is dat een gevoel van zon grote liefde die door alles heen gaat en die in alles zit dat je ziet. als je oerbron begint te stromen dan weet je wat werkelijke liefde is. maar dat gaan we straks allemaal meemaken als we naar de vierde en vijfde bewustzijn toegaan. we zitten nu in de derde dimmensie, en als ik eerlijk mag zijn voelt dat hetzelfde als het neanderthalertijdperk, want we hebben vanaf die tijd nog steeds niets geleerd. Al denken we natuurlijk met z'n allen van wel, maar we hebben het dan over materialisme en dat is niet het eigenlijke doel van de ziel. maar daar ga ik over meer over schrijven. voor vanavond alvast een heel mooi en liefdevol uiteinde. groetjes 1965

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag ik er op ingaan, 1965? Je wilt een boek schrijven over dit onderwerp. Daar gebruik je verschillende begrippen voor. Ik heb ze in het onderstaande stukje in hoofdletters gezet. (Het is om je te helpen, aangezien je zei dat je niet wist waar je moest beginnen). "als ik het LICHT zou moeten omschrijven of GOD genaamd dan is dat een gevoel van zon grote LIEFDE die door alles heen gaat en die in ALLES zit dat je ZIET. als je OERBRON begint te stromen dan weet je wat WERKELIJKE LIEFDE is. maar dat gaan we straks allemaal meemaken als we naar de VIERDE EN VIJFDE BEWUSTZIJN toegaan. we zitten nu in de DERDE DIMENSIE, en als ik eerlijk mag zijn voelt dat hetzelfde als het NEANDERTHALERTIJDPERK, want we hebben vanaf die TIJD steeds niets geleerd. Al DENKEN we natuurlijk met z'n allen van wel, maar we hebben het dan over MATERIALISME en dat is niet HET EIGENLIJKE DOEL VAN DE ZIEL. maar daar ga ik over meer over schrijven." Omschrijf die begrippen eens, zodat je een raamwerk krijgt voor je boekwerk. Dat is een manier om te beginnen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"heb je al wat uitgegeven of iets geschreven dat ik zou mogen lezen?" Nog niet uitgegeven 1965 (maar dat gaat binnenkort gebeuren) en al heel wat geschreven. Ik laat zulke dingen pas lezen als mijn proeflezers er heel kritisch meermalen hun licht over hebben laten schijnen, dus je zult nog even geduld moeten hebben. Aan mijn eerste ms, dat nu bij de uitgever ligt, heb ik meer dan tien jaar gewerkt. Aan een ander, dat erna zal verschijnen, meer dan twintig jaar. En het is nog niet zo 'af' dat ik ermee naar buiten wil treden. Het vordert allemaal op zijn eigen tijd. Ik vind zulke dingen pas lezenswaardig als mijn eigen scepsis erdoor geroerd wordt, én mijn proeflezers. Mijn eerste ms heb ik denk ik wel tien keer herschreven, gewoon zo vaak als nodig was om er niet meer gillend van wakker te worden ;-) Ik vind het wel heel leuk om hier iemand te ontmoeten die in hetzelfde genre schrijft, al werken we het waarschijnlijk heel anders uit. Al jouw zekerheden zijn voor mij mogelijkheden, niet meer dan dat. Geinig vind ik dat en ik ben dan ook reuze benieuwd naar jouw werk!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat mij bij dat geraaskal over de dimensies altijd opvalt is dat degene die met dit soort 'wetenswaardigheden' om zich heen gooit, altijd benadrukt hoe bekrompen toch iedereen is, in de dimensie waar we ons nu bevinden. Als ze zo zeker ervan zijn dat ze zoveel beter weten hoe hun belachelijk trillingsniveau in elkaar zit en hoeveel meer ze weten dan de normale mens die bij de super in de rij bij de kassa staat, dan vraag ik me af waarom ze zich dan niet gewoon een kogel door hun harses knallen of ergens vanaf springen en vertrekken naar de betere dimensies. Ik zou er niet één van missen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mario, Elk mens is anders, en sommige verdiepen zich ook in anderen en willen kennis delen maar ook uit liefde voor elkaar. Die vind je ook in de supermarkt, maar dan wel liefst ongewapend. ik mis ook niemand want ik weet waar ze heen gaan, en dan word ik weer blij. wij komen elkaar zeker eens tegen en dan schudden we elkaar de hand. wees voorzichtig met vuurwerk mario groetjes 1965

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jessi en marriejeanne. ik vind het heerlijk dat er zo'n mensen zijn zoals jullie. leef en geniet van elke seconde en doe alles vanuit rust. liefs 1965