Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn boek is af! - MarcT12

Beste lezers van dit forum, Mijn boek is af! Ik ben een beginnent schrijver van 13 jaar en mijn eerste boek is af! Ik ben nu bezig met m'n tweede boek. Ik heb veel plezier in het schrijven. Kijk voor meer informatie over mij en m'n boek op www.marctilstra.tk Groeten, Marc

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi dat je boek af is. Gefeliciteerd! Misschien wil je er wat meer over vertellen. Hoelang heb je er over gedaan en waarom heb je het geschreven. Gewoon wat leuke achtergrond info. Je hebt wel een geweldig leuke oplossing op je website om e-mailadressen te verzamelen. Petje af.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjonge... je laatste zinnen getypt en meteen naar de uitgever gestuurd... Ben benieuwd wat daar uitkomt, maar helemaal de juiste manier lijkt me dat niet. Als je wat meer op deze site rondkijkt, zul je zien dat schrijvers eerst hun boek nog doorlezen en herschrijven, en vaak ook eerst aan anderen laten lezen voor tips voor ze het naar een uitgever sturen. Ben bang dat je een beetje te ongeduldig bent geweest...

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marc, om te beginnen is het fantastisch dat een 13-jarige al zo ver is, dat hij een heel manuscript afrondt. Daar heb je heel wat zitvlees en geduld voor nodig. Gefeliciteerd dat je dat gelukt is! :thumbsup: Maar, Micha heeft een punt: schrijvers herlezen, herschrijven en doen dat vaak vele malen, voordat ze een verhaal opsturen naar een uitgever. En ik heb je site bekeken en wellicht is het handig dat er iemand (een volwassene?) naar kijkt die verstand heeft van spellen, want ik zie in bijna elke zin een typ- of spelfout staan. Het komt beter over als je Nederlands op je site goed is, je wilt per slot van rekening dat je boek, als het wordt uitgegeven, ook verkocht wordt!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marc, Welkom op deze site en veel succes met je boek. Als er nog aan verbeterd moet worden... gewoon er voor gaan zitten. De volhouder wint!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd met je affe boek! :) De laatste zinnen getypt, zeg je. Hebben er ook mensen naar gekeken, het proefgelezen, eventuele spelfouten eruit gehaald? Daar staan er op je site best wat van. Niet om je prestatie naar beneden te halen (op je 13e een boek schrijven doen niet veel mensen je na), maar aangezien je daar niks over zegt, ook niet op je site.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is fouten maken op je dertiende beter dan op je 33e ;) Hij leert zo al een hoop toch? Ik vind het wel leuk dat iemand zo jong al iets naar een uitgever stuurt. Of de uitgever blij is met het oud papier, is iets anders.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik denk dat wanneer je als dertienjarige het presteert om een boek te schrijven, het er bij een evaluatie in eerste instantie niet om gaat dat er geen spelfouten of enigszins kromme zinnen in het manuscript te vinden zijn, maar dat het belangrijkste is of hij een consistent verhaal heeft weten op te bouwen. Dat is de basis. Spellen en formuleren zijn - op deze leeftijd - van ondergeschikt belang ten opzichte van de verhaalkunst. Dus ik ben wel benieuwd naar het resultaat. Misschien kan / wil Marc een stukje tekst en inhoud prijsgeven in een boekpresentatie.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd met het afronden van je boek. Heel knap voor iemand van 13 en ook al ben je misschien een beetje snel geweest door het gelijk naar een uitgever te sturen, je hebt denk ik wel veel geleerd dat je kan gebruiken bij het schrijven van je volgende boek.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marc! Weet je, als de verhaallijn logisch in elkaar zit dan ben je heel ver! Ik geloof ook dat het daarom gaat bij de uitgever.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marc, welkom op dit forum. Waarom vertel je niet iets over jezelf? En hoe je boek tot stand is gekomen en waar het over gaat (dat kan in het topic 'Boekpresentatie')? We zijn erg benieuwd.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
marc laat weten dat zijn boek bij boekscout ligt. en dat hij vandaag aan zijn tweede boek is begonnen. rond het middaguur had hij al 23 pagina's af... natuurtalentje, blijkbaar

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat bijzonder dit. Voor zover ik weet is MarcT12 één van de jongste schrijvers die ik hier tegen ben gekomen. Vraag me af hoe hij dit forum ontdekt heeft. Kan je daar wat meer over vertellen, MarcT12?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
marc laat weten dat zijn boek bij boekscout ligt. en dat hij vandaag aan zijn tweede boek is begonnen. rond het middaguur had hij al 23 pagina's af... natuurtalentje, blijkbaar
:?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb marc een mailtje gestuurd. hij mag mijn emailadres aan zijn pod-uitgever geven (zoals ik in principe iedereen daarin tegemoet wil komen), maar dan wil ik eerst wel even wat meer weten over het boek. over de inhoud liet hij zich echter niet uit, wel over de naam van de uitgever, en dat hij al aardig op weg was met z'n tweede boek. 23 pagina's in een paar uurtjes...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb marc een mailtje gestuurd. hij mag mijn emailadres aan zijn pod-uitgever geven (zoals ik in principe iedereen daarin tegemoet wil komen), maar dan wil ik eerst wel even wat meer weten over het boek. over de inhoud liet hij zich echter niet uit, wel over de naam van de uitgever, en dat hij al aardig op weg was met z'n tweede boek. 23 pagina's in een paar uurtjes...
O? En dat ga jij hier vertellen? Kan hij dat zelf niet soms? Mag je dat van hem hier wel neerkwakken? Ik vind dit een rare gang van zaken.