Start » Forum » Vaart

Vaart

9 reacties [Laatste bericht]
Waus
Laatst aanwezig: 3 weken 2 dagen geleden
Sinds: 13 Dec 2006

Vaart

Hoe vervelend is het als een verhaal veel vaart heeft? Ik merk het bij mijn 2e marathonverhaal, je schiet er doorheen met lezen lijkt het wel - ook al schiet je met het aantal pagina's niet zo hard op.

Reacties

Runaway
Laatst aanwezig: 7 jaren 28 weken geleden
Sinds: 30 Mrt 2008

Hee Waus, ik weet wat je bedoelt, en het was ook een van mijn opmerkingen. Het is leuk als een verhaal veel vaart heeft, maar af en toe heb je ook wel eens een adempauze nodig. Net als in het leven.

DeEllis
Laatst aanwezig: 6 jaren 20 weken geleden
Sinds: 9 Nov 2006

Als het inhoudelijk allemaal klopt vind ik het persoonlijk prettig lezen. Knap als je dit goed kunt.

Waus

Runaway, af en toe zitten er wel stukjes bij die langzamer gaan - maar die schreef ik pas nadat de marathon al afgelopen was.
Ik hoop dat het nu goedgaat maar zal de adempauzes van de wereld van S. en Z. wat meer toevoegen.

DeEllis, ja inhoudelijk klopt het uiteindelijk wel - daar zorgt het herschrijven wel voor smile
Dank je wel.

Carduelis
Laatst aanwezig: 7 jaren 13 weken geleden
Sinds: 11 Dec 2007

Op zich is vaart niet erg, zeker niet in zo'n marathonverhaal. Je kan maar beter snel van A naar B zijn, anders krijg je die 750 woorden per dag nooit af, lijkt me.

Zjors
Laatst aanwezig: 3 jaren 28 weken geleden
Sinds: 3 Jan 2005

Vaart wordt meestal als iets positiefs gezien nod

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

Waus

Cardu, mooi zo nod en neem jij 'marathon'verhaal niet wat te letterlijk? Het verhaal is geen marathon, alleen tijdens een schrijfmarathon geschreven stick out tongue

Zjors, je maakt me weer blij big grin

MichaM
Laatst aanwezig: 4 jaren 2 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2007

Had je niet eerder zoiets gevraagd? Ik meen me te herinneren dat ik erop gereageerd had namelijk, maar blijkbaar was dat niet dit topic.

Anyway, alleen vaart is niet zo fijn. De lezer moet ook mogelijkheid hebben om even op adem te komen.

Ik kan me herinneren dat de film Van Helsing ook een groot snelheidsfestijn was en dat vond ik dus echt niet prettig. Je hebt nergens de rust om even na te denken over wat er tot nu toe gebeurd is.

Ik moet eerlijk zeggen dat het tempo een van de redenen was dat ik ben afgehaakt met meelezen destijds.

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Quagmiron
Laatst aanwezig: 10 jaren 46 weken geleden
Sinds: 19 Jul 2008

Even geheel terzijde: marathon? Wat voor marathon?

Waus

Schrijfmarathon. 750 woorden per dag, 1 maand lang smile mag pas in de maand zelf, de 1e van de maand, beginnen met schrijven. Aan het eind van de maand, als het goed is, heb je het einde van je verhaal gehaald.
Niet hier op dit forum trouwens.

Lees Schrijven Magazine
  • Stephen King: schrijfadviezen van de thrillerkoning
  • Wanneer ben je klaar voor een uitgeverij?
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • Wat kun je doen tegen een schrijfdip?
  • Hoe voorkom je langdradige dialogen?

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór maandag 23 september 16:00 u. een abonnement!

Introductiekorting!
Word abonnee van Schrijven Magazine

Mis het komende nummer van Schrijven Magazine niet, word vóór maandag 16.00 u. abonnee!

Superaanbieding!