Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij Tab

Hoi Luitjes, Ik plaats dit niet als reclame, louter informatief. Kwam toevallig dit bericht tegen, misschien is het iets voor de zoekers naar een uitgeverij? Uitgeverij Tab belooft veel, vooral succes, maar in principe zijn ze nog niet eens open. Pas in 2008. SCHRIJVERS OPGELET! Wie wil publiceren, kan voortaan ook publiceren. Nooit meer dikke enveloppen rondsturen. Nooit meer wachten, wachten, wachten. Nooit meer een afwijzingsbrief in de bus. Wij van Uitgeverij TAB zetten alles op z’n kop. Wij willen uw werk niet per post ontvangen en geven het uitsluitend in digitaal formaat uit. Wij wijzen niet één schrijver af, schrappen in geen enkel manuscript, sturen niemand verplicht op een promotietoer en geven onze auteurs volledig inzicht in de verkoopcijfers van hun werk. Kom naar onze website voor meer informatie. Op de site van uitgeverij Tab staat nog meer informatie, dit kon ik helaas niet overzetten naar hier. Misschien wel omdat je je in moet schrijven. Bij informatie staat dat ze net als Free Musketeers en Boekschout niets nakijken op spelling of stijl, of dat wel doen tegen een kleine vergoeding. Je kunt ze mailen sturen waarna ze je meer informatie over henzelf sturen. Ik heb toch maar even contact met ze opgenomen. Wie weet is dit een leuke manier om je werk geplaatst te krijgen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, om nu juist FM aan te raden... Ik weet niet of dat zo’n goed idee is. Ik volg nu al een paar jaar de discussies over eigenbeheer uitgevers en FM is op zijn minst discutabel te noemen. Er zijn ook een aantal forumleden die hier niet zulke goede ervaringen mee hebben. Wanneer ik zou besluiten tot een eigenbeheer uitgave, zou ik kiezen voor Boekenbent. Dat is een bedrijf waar ik eigenlijk alleen maar goede dingen over gehoord en van gezien heb. In tegenstelling tot bijvoorbeeld FM of Gopher.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké. Maar ik ken Boekenbent weer niet. Ik had juist wel goede ervaringen bij FM. Maar zo zie je, ieder zijn keus!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, jij hebt dan, gelukkig, een goede ervaring met die musketiers, (wanneer was dat?), maar zoals Irene zei, er zijn overwegend s l e c h t e berichten op het forum.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij uitgeverij TAB betalen de lezers (wanneer de site operationeel is) slechts één cent per pagina...
Ik dacht dat het een cent per pagina kostte om het online te gooien. Maar ik heb niet erg zorgvuldig gelezen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op de Tab site staat: De opbrengst van elke verkoop wordt eerlijk verdeeld tussen uitgever en auteur. Eenmaal per jaar wordt het totaalbedrag uitgekeerd. De verkoop wordt online geregistreerd zodat de auteur op de hoogte is van het precieze bedrag. Moet een ingeleverd manuscript qua lettertype, indeling of formaat aangepast worden zullen ze daarvoor een geringe vergoeding vragen die op de royalty's gekort zal worden. voor meer informatie, raadpleeg de Tab site. Ik heb tot nu toe nog geen reactie op mijn mail ontvangen, misschien komt dat ook pas als ze operationeel te zijn. Over de Free Musketeers, Tot nu toe zijn ze naar mij toe altijd voorkomend en vriendelijk geweest en bereid op elke vraag antwoord te geven. Over de kwaliteit van mijn boek hoop ik snel antwoord te kunnen geven. In Maart zou het gedrukt worden, nou ja, een eerste exemplaar. Helemaal voor mijzelf. :o Ik kan alleen maar duimen dat er meer vraag naar zal zijn.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het nog steeds erg wazig. Ik zou er niet mee in zee gaan. Over Free Musketeers. Ik heb nooit gezegd dat ze niet vriendelijk zijn.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ros: in 2006. @Saralitse: ze zijn er erg aardig. Ik wist ook dat -als het niet rendabel genoeg zou zijn, ze me zouden vragen om het in eigen beheer uit te gaan geven. En dan zou het me wel meer gaan kosten. Het is alleen geen reguliere uitgever.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar verkoopcijfers. Om te vergelijken. Er wordt veel vergeleken (prijs, kwaliteit, etc) maar over verkoopcijfers van een individueel boek - dus niet een gezamenlijk project waarbij mensen sowieso een aantal afnemen - heb ik nog niets gelezen. Waar verkoopt je boek beter: via Boekenbent, FM, Boekscout, Gopher, noem ze maar op.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedoel jou niet hoor Saralitse, maar sommige anderen hebben niet veel met FM op. :( Ik heb van Tab de algemene voorwaarden ontvangen en dat is veel te uitgebreid om hier allemaal te plaatsen, Ik had wel mijn vragen maar heb ondertussen Ronald gesproken en hij kon me nog veel meer uitgebreide postitieve informatie geven. hij komt op mij als een vriendelijke jongeman met goede kennis van computerzaken en uitgeven. Ik heb Ronald uitgenodigd om op deze site persoonlijk jullie vragen te beantwoorden, hopelijk gaat hij dat nog doen. Ronald vertelde mij: Het is van Tab niet alleen de bedoeling om verhalen te plaatsen en daar aan te verdienen. Auteurs krijgen een eigen biografische pagina die ze uit kunnen breiden met geplaatste stukjes van hun werk en foto's. Zodat ze voor zichzelf en hun boeken reclame kunnen maken. Er zijn drie mogelijkheden. Mensen kunnen een eerste stukje van een verhaal downloaden om te kijken of ze het iets vinden, gratis. Daarna kun je de eerste tien pagina's downloaden en uiteindelijk het hele verhaal. Er komt de mogelijkheid om op het gedownloade verhaal te reagaren met opbouwende kritiek of een resencie. Ronald is begonnen met deze site omdat hij een goede vriend had die door uitgevers altijd opbouwende kritiek kreeg, maar toch nooit een contract kreeg omdat zijn werk teveel op een beroemde schijver leek. Samen met een groepje vrienden werken ze nu al ruim negen maanden om de site van uitgeverij Tab zo te maken dat iedereen er gemakkelijk mee om kan gaan. Ze willen schrijvers die atijd afgewezen worden de mogelijkheid bieden om hun werk openbaar te maken zodat ze toch nog de kans krijgen dat een passende uitgever hen uitkiest. Uitgeverijen krijgen gratis toegang tot Tab zodat ze op hun gemak de geplaatste werken kunnen bekijken. Mocht een auteur bij Tab door een uitgever uitgenodigd worden, dan vraagt Tab een klein bedrag per maand dat het werk bij hun geplaatst werd. Tab probeert zich te profileren als een internetuitgeverij totaal anders als de al bekende, als eerste vragen zij geen emailadressen of inschrijfgeld. Mocht een auteur geplaatst zijn en nooit gedownload dan zullen ze geen kosten in rekening brengen. Ook jonge auteurs krijgen de kans hun werk te plaatsen. hoop iedereen wat geruster te stellen. Voor meer informatie moeten jullie toch bij Tab zijn. :o

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie nog steeds niet goed wat het "uitgeverij" in hun naam doet. In principe is het een soort Monsterboard/verhalensite.com toch?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag me ernstig af of er reguliere uitgevers zijn die op de site van Tab 'op hun gemak de geplaatste werken gaan bekijken'. Denk het eigenlijk niet.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pehamo schrijft: "Mocht een auteur bij Tab door een uitgever uitgenodigd worden, dan vraagt Tab een klein bedrag per maand dat het werk bij hun geplaatst werd." Een klein bedrag per maand? Waar is dat aan gerelateerd? En waarom per maand? O nee, ik snap het al: stel, je staat drie maand bij Tab op de site, Prometheus kijkt of er nog werk voor hen te vinden is, daar, en ziet het meesterwerk van [... vul zelf een naam in...] en dan vraagt Tab voor die drie maand een klein bedrag. Waar halen ze dan de omzet vandaan? Toch niet van allemaal van die kleine bedragjes? Ik denk trouwens ook niet dat een uitgever daar gaat kijken. Ze krijgen de kopij geheel vanzelf binnen. Wat zou dan de (meer)waarde van Tab zijn? Zowel voor henzelf als voor anderen?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ideeën die andere schrijvers van jou stelen. Ja, dit klinkt negatief maar als alle teksten zomaar op het net te downloaden zijn kan iedereen er dus bij? Zou het allemaal wel goed beschermd zijn en zo?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, natuurlijk is het niet beschermd. Als je een euro betaalt kun je een boek van 100 pagina's downloaden. Je kiest een mooi thema uit, waar je brood in ziet. Je herschrijft het en pimpt het een beetje. Andere namen erin, andere plaats van handeling. Je gooit er een goede spellincontrole overheen en vraagt wat bevriende forummers om opbouwende kritiek. Nog even schaven en je werk kan naar een literaire uitgever. Twee weken werk, hooguit. De oorspronkelijke auteur heeft het nakijken, maar dat geeft niet, hij vond zijn werk toch niet goed genoeg voor een reguliere uitgever. Tjonge wat ben ik weer negatief bezig.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar dat kunnen we hier óók, Zjors en Mara! De ideeën vliegen hier soms over tafel. Sommigen zetten in alle vertrouwen veel fragmenten bij Proeflezen. En wat dacht je van ZZ? Je hoeft alleen maar 'lid' te worden en je hebt een oogst voor je liggen. Als je zo wilt werken, tenminste, op andermans ideeën. :thumbsdown:

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is echt zo naief gedacht. Schrijvers zijn ook druk en de manu's vliegen bij hen over de tafel. Die gaan echt niet op een site kijken naar stukken die door andere uitgevers zijn afgewezen. Als je internet bekendheid wilt, kan je ook een blog openen of je verhalen op bestaande sites posten. Verschil hier is dat het om grove ideeen gaat of kleine fragementen. Er staan hier geen hele boeken op de site. En waarom zouden lezers die boeken downloaden en daarvoor betalen? Ik heb er weinig vertrouwen in...

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar dat kunnen we hier óók, Zjors en Mara! De ideeën vliegen hier soms over tafel. Sommigen zetten in alle vertrouwen veel fragmenten bij Proeflezen. En wat dacht je van ZZ? Je hoeft alleen maar 'lid' te worden en je hebt een oogst voor je liggen. Als je zo wilt werken, tenminste, op andermans ideeën. :thumbsdown:
Dat hoop ik toch niet dat mensen hier verhalen gaan stelen. Ze beseffen niet hoeveel tijd en onderzoek in een verhaal zit en allerlei andere zaken die bij het schrijven voorkomen, zoals een writersblock, twijfel, inspiratie..etc. Ik heb echt geen goed woord over voor dat soort mensen. :thumbsdown:

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
q Saralitse: misschien beseffen ze dat juist wel: daarom jatten ze het om tijd te sparen ;)
Ik moet het niet merken. :mad: Ik ben meestal meegaand, maar als dit soort dingen gebeuren en ik weet de dader te vinden. Ik denk dat ze er dan beter aan doen om te emigreren naar de maan ofzo.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar er zijn al mensen hier die ontdekt hebben dat er weinig tegen te doen is.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar er zijn al mensen hier die ontdekt hebben dat er weinig tegen te doen is.
Je hebt gelijk, marriejeanne, maar ik kan niet goed tegen onrecht, vandaar mijn opmerking.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk eerlijk gezegd dat de site niet lang online zal zijn omdat het financieel niet aantrekkelijk is. Over het algemeen koopt 1 op de 10 bezoekers iets. Stel, ze doen het heel erg goed en hebben 50.000 bezoekers per maand. Dat is 5000 aankopen. Dat is 5000 euro per maand als men gemiddeld 100 pagina's download wat veel is. Dat klinkt nog veel, maar 1/3 gaat naar de belasting. Je bent wat geld kwijt aan advertenties. (hosting en domeinnaam kosten niet zoveel). Zeg 10%. Dan heb je nog rond de 60% over= 3000. Leuk voor één persoon, maar daar kan je geen bedrijf op bouwen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik een heel optimistische benadering! 50000 bezoekers? Hoe moeten ze die werven? Waarom zouden zoveel mensn afgewezen boeken kopen?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals ik al zei, ik heb Ronald uitgenodigd om zelf eens wat over uitgeverij Tab te vertellen, blijkbaar durft hij dat niet, want ik heb verteld dat sommigen hier flink ongezouten kritiek kunnen geven. Daarnaast had hij goede reclame voor Tab kunnen maken, nou ja, misschien trekt hij nog de stoute schoenen aan. Wat een gek gezegde eigenlijk, bestaan er ook gezegdes met lieve schoenen? :lol:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik een heel optimistische benadering! 50000 bezoekers? Hoe moeten ze die werven? Waarom zouden zoveel mensn afgewezen boeken kopen?
Ik ben in een optimistische bui ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ideeën die andere schrijvers van jou stelen. Ja, dit klinkt negatief maar als alle teksten zomaar op het net te downloaden zijn kan iedereen er dus bij? Zou het allemaal wel goed beschermd zijn en zo?
Mara, kijk eens even na jouw boek. Dat beantwoord je vraag, denk ik :D http://books.google.nl/books?q=monster+van+mama&b… of deze hier: http://books.google.nl/books?id=iIj4qu950ycC&prin…