Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverijen van thrillers?

Hoi, Afgelopen maand ben ik met een spannend verhaal bij de beste twintig geeindigd van de Libelle Ambo-Anthos spannende verhalenwedstrijd. Helaas heeft Libelle mijn verhaal niet doorgestuurd naar de uitgeverij omdat het niet paste bij de Libelle doelgroep. Dat klopt inderdaad en ze raadden me aan het alsnog in te sturen naar Ambo-Anthos. Dat heb ik zojuist gedaan. En nu begint het (lange) wachten. Ondertussen ben ik een lijstje aan het maken van uitgeverijen waar ik het ook naar toe wil sturen. Het betreft een 'kantoorthriller', ik heb nog twee thrillers in de maak die in een andere omgeving spelen (bergen en apotheek). Hebben jullie tips van uitgeverijen waar ik een poging zou kunnen wagen? 't Is mijn eerste schrijven en ik was al blij verrast dat ik bij de beste twintig zat, nu heb ik het gevoel dat ik maar eens door moet pakken dus ik wil binnenkort een aantal manuscripten gaan versturen. Of loop ik juist te hard van stapel?

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi mawe, Je zou het naar Verbum Crime kunnen sturen. Zij geven mijn thriller ook uit en zijn op zoek naar Nederlands thrillertalent. Overigens heb ik ook ooit iets ingestuurd naar Ambo-Anthos. Binnen tien dagen had ik al een afwijzing omdat het niet in hun fonds paste! :(

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi debutant, Tien dagen? Dat is in elk geval wel snel. Alleen niet het antwoord waar je op zit te wachten natuurlijk. Ik had bedacht na zo'n drie weken het manuscript naar een aantal andere uitgeverijen te sturen, maar in dit tempo zou dat dus wel wat sneller kunnen gaan. Bedankt voor je tip, deze uitgever kende ik niet. En het belangrijkste: gefeliciteerd! Geweldig dat je thriller wordt uitgegeven: wanneer? Ik ben nieuw hier dus waarschijnlijk heb je dat al eerder ergens gemeld...

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij wordt in augustus uitgegeven. Als je op de site van Verbum Crime kijkt en de voorjaarsaanbieding downloadt, kom je hem op de laatste pagina tegen. Inmiddels sta ik volgens mij ook bij de boeken, alleen ben ik nog: auteur onbekend. Er zijn hier overigens al eerder discussies geweest of het verstandig is je manuscript naar meerdere uitgeverijen tegelijk te sturen of eerst de reacties af te wachten. Misschien heb je er wat aan om die door te lezen. Succes!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mawe, de beste tip als je op zoek bent naar uitgevers blijft toch altijd: ga in een boekwinkel of bibliotheek zitten, bekijk welke boeken ze hebben, hoe ze eruitzien, wat de thema's zijn enzovoort. Zo zie je het snelste welke uitgever bij jouw verhaal zou passen. Succes!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie tips! Mijn plan is: eerst alleen naar Ambo-Anthos sturen omdat zij die spannende verhalenwedstrijd met Libelle organiseerden. Daardoor had ik een naam en dat verhoogt denk ik de kans dat het gelezen wordt. Dan (na een week of 3 of zoveel eerder als een afwijzing volgt): opsturen naar een aantal uitgeverijen tegelijk. Dat lijstje ben ik dus nu aan het opstellen: Verbum Crime staat daar nu ook bij. De site ziet er veelbelovend uit! Maar debutant; ik kan niet goed zien welk boek van jou is? Ben wel erg benieuwd. Wordt het niets, dan zal ik waarschijnlijk weer met een wedstrijd mee gaan doen, ik kreeg bij de genoemde wedstrijd in elk geval wel specifiek commentaar en was daar heel blij mee. Hoe groot is eigenlijk de kans dat een uitgeverij specifiek commentaar geeft ipv een standaardbrief? Ik vermoed klein, maar ben toch wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, jeanne thamar, dat is niet mijn eigen keuze. Ik zag het gisteren en dacht zelf ook: huh? Volgens mij komt het omdat er nog geen informatie over mij op de site staat (en geen foto :ninja:) Op de andere auteurs kun je klikken. Het zal dus nog wel komen. Ik mail wel even of ze wel alvast mijn naam neer kunnen zetten.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi debutant, Ziet er prachtig uit en ik word heel nieuwsgierig van de 'flaptekst'! Overigens zie ik wel een naam staan! Nu nog wachten tot augustus...

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn heus wel uitgeverijen die feedback geven. Het ligt eraan of ze daar tijd voor hebben. En heb ik een gouden tip voor jou: Als ze dat wel hebben en je krijgt feedback terug, herschrijven en opnieuw naar hen toesturen, niet naar een andere. Daar hebben ze op het moment namelijk een redacteur die tijd voor ingekomen manu's heeft! En dat moet je hebben, iemand met veel tijd.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stuur het niet naar alle 29 uitgeverijen tegelijk. 3 per keer lijkt mij meer dan voldoende, anders raak je de tel kwijt. en als je goede tips krijgt van een uitgever om iets aan te passen, hoef je geen spijt te hebben dat je je ms naar zoveel anderen hebt gestuurd. Of misschien krijg je opeens een bevlieging en verander je je ms weer. Het kan lang duren voordat je iets hoort, schrijf dan gewoon lekker verder aan een volgend boek. Dan kijk je ook weer fris tegen je ms aan als je het na een negatieve reactie nog een keer gaat bekijken. succes met wachten en schrijven. Heb je de wedstrijd van House of Books gezien? Misschien past je ms daar wel in....

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Griseo, Handig lijstje, daar was ik naar op zoek! Josje, grappig dat je die wedstijd noemt: had ik het net vanmorgen met iemand over: waarschijnlijk niet voor het ms waar ik nu aan werk (ik ben het nog aan het uitbreiden en verwacht dat het over een maand af is). Wel voor een ander idee waar ik mee bezig ben. Maar het schrijven zelf moet niet door elkaar gaan lopen (bij mij dan) dus ik ga bekijken of het gaat lukken; ik kan vrijwel alleen in de avond en deels in het weekend schrijven. Krijg ik het niet af, dan stuur ik 'gewoon' het ms waar ik nu mee aan de slag ben. Doe jij ook mee? En drie uitgeverijen tegelijk klinkt goed. Zowel als ze reageren met commentaar (kun je het nog aanpassen) als met een afwijzing (29 tegelijk motiveert ook niet echt).

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet nog niet of ik met de wedstrijd mee doe. Ik heb zo nog geen ms liggen, moet er dan even voor gaan zitten. Ik lees graag boeken van Esther Verhoef en Saskia Noord, Tess Gerritsen enz. Om je daar mee te kunnen meten....