Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het schrijven van een droom

Hallo allemaal, Ik zit met een volgend 'probleem': Mijn HP heeft een droom, die ik eigenlijk uitschrijf alsof het een gewone gebeurtenis zou kunnen zijn. Moet ik nu de droom in een cursief lettertype schrijven, of kan ik het gewoon in rechte letters laten staan? Cursief lijkt mij mooier, maar ik weet niet of er regels voor zijn. Heel erg bedankt.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het goed is, kun je prima met de woorden zelf duidelijk maken dat het een droom is, daar hoef je geen typografische trucjes voor te gebruiken. Net zoals bij een flashback, zeg maar.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sluit me volledig aan bij Micha. Je kunt de droom vertellen, zoals: Hij had een vreemde droom die nacht. Als kapitein bedwong hij met zijn schip hij de donkerste wateren en hoogste golven.... en dan als een flasback de scène beschrijven. Of zoiets. ;) Succes!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of gewoon de gebeurtenissen weergeven en de lezer op het verkeerde been zetten. In het verhaal kan iets zitten waar je hoofdpersoon van wakker wordt. 'Au' Door de klap van haar arm tegen de muur, schiet ze overeind. Groenige letters van de wekker lichten op in het donker, half drie.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als de gebeurtenissen in de droom heel erg afwijken van de realiteit, trekt de lezer zelf de conclusie dat het een droom is. En later bevestig je dat dan.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe het wel cursief, maar ik heb dan ook veel dromen/visioenen/flashbacks/gedachten in zitten en het leek me jammer om er in totaal een hele pagina aan woorden te hebben die aangeven dat iets (bijv.) een droom is geweest, zonder dat het een 'meerwaarde' heeft... Het verschil tussen: 'Het was een visioen geweest!' en '"Maar in het eerste visioen dat je had, zei ze..."' Snappie? XD