Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ontvangstbevestiging

Hallo, Ik had mijn vraag bij een ouder topic geplaatst maar zie het niet terug komen. Snap er niets van?? Daarom toch maar ff een topic aangemaakt. Mijn vraag, en waarschijnlijk is het al honderd keer gevraagd is: Krijg je van een uitgever standaard een ontvangstbevestiging of niet? Ik heb op 5 april een manuscript naar Lemniscaat gestuurd. Nog geen ontvangstbevestiging gekregen, waardoor ik ook niet weet of ze hem hebben ontvangen. Maar misschien geldt voor deze uitgever wel dat ze dat helemaal niet doen. Wie weet er meer van? (sorry voor de dubbele topics!)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor zover ik er ervaring mee heb, is het zeker niet standaard dat je een ontvangstbevestiging krijgt. Op sommige websites staat zelfs dat ze het niet doen. Bij Lemniscaat zie ik er niets over vermeld, enkel dat je na ca. 8 weken reactie krijgt.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat dacht je ervan om deze vraag bij Lemniscaat te stellen? Ze hebben daar vast iemand aan de telefoon zitten ;)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat dacht je ervan om deze vraag bij Lemniscaat te stellen? Ze hebben daar vast iemand aan de telefoon zitten ;)
Ha ha, ja dat zou kunnen maar dat durf ik niet, ahum, ben bang dat ze me dan gelijk een zeur vinden en mijn manuscript gelijk door de .... trekken :o

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor zover ik er ervaring mee heb, is het zeker niet standaard dat je een ontvangstbevestiging krijgt. Op sommige websites staat zelfs dat ze het niet doen. Bij Lemniscaat zie ik er niets over vermeld, enkel dat je na ca. 8 weken reactie krijgt.
Dat had ik ook gelezen :D , maar misschien zetten ze het er gewoon niet bij. Of misschien ben ik gewoon ongeduldig ;)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van Lemiscaat weet ik het niet, maar ik heb nog een topic lopen met mijn ervaringen met versturen. De tussenstand na zo'n 2 maanden is als volgt: verstuurd: 8 manuscripten over de post verstuurd, 3 met email verstuurd en 1 vraag hoe ik het kan versturen (email). reacties: 1 afwijzing en twee ontvangstbevestigingen (dus 9 geen reactie)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij heb ik van Lemniscaat wel een ontvangstbevestiging gekregen. Ik vraag er altijd om in mijn brief.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb even mijn map met afwijzingen ( :crybaby: ) gecheckt en zie dat ik 2x iets naar Lemniscaat heb gestuurd en 2x geen ontvangstbevestiging heb ontvangen, wel na enige tijd een afwijzing dus ;)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@hallon, waar staat je topic? Dan kan ik er eens ff speuren. @anoukplant, dat ga ik de volgende keer denk ik ook maar doen. @favake, oke geen ontvangstbevestiging dus......mmmm jammer, dan moet ik dus geduldig op mijn afwijzing wachten ;) Bedankt, iedereen!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lemniscaat stuurt een ontvangs bevestiging, althans dat is mijn ervaring. Ik heb daar zelf een keer een manuscript naar toe gestuurd en na ongeveer TWEE WEKEN heb ik een kaartje ontvangen waarop stond dat ze het manuscript hadden ontvangen. Dat was zo'n kaartje met een tekst die aan alle schrijvers is gericht die een manuscript opsturen. Dus ik neem aan dat ze het altijd doen.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan het inderdaad niet vinden op de site. Wel zie ik bij contact staan, dat als je een vraag of opmerking hebt, je kan reageren door het reactieformulier op de site in te vullen en dat ze daar in principe altijd antwoord op geven. (Mits het opgegeven e-mailadres juist is natuurlijk). :)
Wil je reageren op de site, heb je een vraag of opmerking? Je kunt het kwijt op het onderstaande reactieformulier. Heb je na twee weken nog geen reactie van ons ontvangen? Stel je vraag dan nog eens, en let op dat je je e-mailadres goed invult en dat je inbox niet vol is. We geven namelijk altijd antwoord, maar krijgen helaas regelmatig e-mails onbestelbaar retour.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me ook herinneren van Lemniscaat een kaartje te hebben ontvangen. Of was dat Querido? Nee volgens mij Lemniscaat. En later (twee keer) een afwijzingsbrief met een persoonlijke reactie. Kort, maar wel gericht. Dat doen niet veel uitgevers.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ervaringen verschillen nogal zie ik. Best vreemd vind ik. Of Lemniscaat is niet consequent of de post doet zijn werk niet goed. ;) Nah ja, we wachten het dan maar rustig af :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naah, die ontvangstbevestigingen komen ook niet heel snel hoor. Je bent nu een kleine twee weken verder, t komt vast nog wel.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien sturen ze alleen een ontvangstbevestiging als ze er iets in zien (op basis van begeleidende brief en een blik op de schrijfstijl). De overige manuscripten komen op een grote hoop die om de zoveel maanden door de molen 'afwijzen met standaardbrief' wordt gehaald. Dit om zichzelf een hoop werk en geld te besparen. Het is maar een gedachte...

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vandaag toch Lemniscaat gebeld en gevraagd of ze ontvangstbevestigingen sturen. Dit doen ze. Ik zei dat ik op 5 april een manuscript had ingestuurd en geen ontvangstbevestiging had gehad. (vreemd, zei ze...die had je dan toch al moeten hebben)Ze ging dit voor me nakijken, vroeg de naam van het manuscript en mijn telefoonnummer en zou me terugbellen. Inmiddels heeft ze me gebeld. Mijn manuscript is binnen, en ligt op het bureau van diegene die over de manuscripten gaat. Ze had geen idee wat diegene er nu eigenlijk van plan mee was. Ze verwachtte wel dat ik binnen een maand wat te horen zou krijgen. Positief of negatief?? Wat denken jullie?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me ook herinneren van Lemniscaat een kaartje te hebben ontvangen. Of was dat Querido? Nee volgens mij Lemniscaat. En later (twee keer) een afwijzingsbrief met een persoonlijke reactie. Kort, maar wel gericht. Dat doen niet veel uitgevers.
Ik kreeg inderdaad ook een kaart, dus je zat goed, Janneman!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal, Ik had Lemniscaat aan de lijn, de eerste redacteur heeft het voor een second opinion doorgestuurd aan zijn collega.... WAUW....dat vind ik al heel wat!!!!!!! Gaat dan toch mijn wens in vervulling???......

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Succes!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hai Ninah, Ik heb zelf gebeld omdat de post hier heel slecht bezorgt wordt en ik nog niets had gehoord. Ik kreeg de redacteur aan de lijn die vertelde dat hij het gelezen had en het voor een second opinion had doorgestuurd naar een collega redacteur. Jippie dacht ik, niet gelijk afgewezen, ha ha!!! Zij verwachtte dat ik volgende week wel bericht had!......ik vind het zo spannend...

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat altijd moeilijk om in te schatten. Wanneer ga je er zelf nog een keer extra achter aan? Ik wil natuurlijk ook niet dat ze me zeurderig of pusherig gaan vinden. Mijn probleem: Ik stuurde een prentenboek-manuscript op naar een uitgever. Op hun site staat dat het 8-10 weken kan duren eerdat je iets hoort. Na twee dagen kreeg ik de vraag om meer info over mezelf te geven. De vorige keer dat ik een ms naar hen stuurde, kreeg ik ook al na twee dagen een afwijzing. Ik heb hen dus meteen een mailtje gestuurd met meer informatie en dat is ondertussen vijf weken geleden. Vorige week heb ik hen een mailtje gestuurd met een vraag voor ontvangstbevestiging, maar daar heb ik niets op gehoord. Nu zit ik in dubio wat ik nu ga doen. Voorlopig lijkt afwachten me het beste. Om dan eind juni misschien weer eens te mailen. Weet niet of ik durf te bellen (owv dat pusherige) Wat zouden jullie doen?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ninah, ik zou toch echt die 8 tot 10 weken afwachten als dat er voor staat bij die uitgever. Als die termijn verstreken is en het duurt nog langer, kun je er eens achteraan gaan. Eerder zou ik dat niet doen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bevestigt wat ik ook dacht. Maar die snelle reactie van de uitgever wekte natuurlijk verwachtingen op. ***tikt zichzelf op de vingers en zet Outlook uit*** :D