Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

weg

weg

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me niet moeilijk. Het lijkt me wel dat je een leuke bom duiten op voorraad moet hebben die je eventueel bij een misser in een beginstadium mag verspelen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me wel moeilijk om het echt goed te doen. Het lijkt me niet wenselijk. er zijn toch uitgeverijen genoeg? De markt wordt overspoeld met booken in allerlei soorten. Ik denk niet dat er iemand zit te wachten op nog meer.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk idd dat er al vrij veel uitgeverijen zijn. Ook dnek ik dat het zeker in het begin erg lastig is om naam te maken, je moet maar net een goede auteur tegenkomen en herkennen, en daarbij ook nog eens voldoende reclame kunnen maken om boeken goed te verkopen. Ik houd het zelf toch liever gewoon op schrijven :D

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
weg

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uitgeverijen hebben het momenteel erg moeilijk. De reclamemaker zit bij ze op schoot. Ik bedoel maar...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Rudolf, Oprichten van een uitgeverij is makkelijk en met minimale kosten en is zonder vak diploma's. (volgens de KvK) Na mijn mening kun het beste zelf een eigen boek schrijven en onder eigen beheer uit brengen, dan weet je wat je te wachten staat en welke struikel blokken je voor je voeten krijgt. Met een eigen boek, ben je nauwer betrokken bij het procees en zie je elk facet van het process en sta je meer open voor de zaken, dan als je alleen maar een boek uitbrengt voor een ander. Een geschikte doelgoep vinden en via hun naams bekendheid creeren en zo een je naam/bedrijf in de markt drukken. Verder is het een kwestie van promoten, promoten en reclame maken. En dat kan met een minimale investering. Bedenk je wel: ondernemen is risico nemen en investeren. Geld, maar vooral tijd en energie. Geen inspiratie, maar transpiratie. Het is erg makkelijk als je geld heb, maar is voor een uitgever niet de grootste zorg, je moet een afzet market hebben en deze moet je zelf creeren. Als nieuwe uitgever moet je wel iets op de markt brengen wat zich onderscheid van anderen. Dus geen dieet boek of thiller ala S. King, maar iets nieuws waardoor je vraag uit de markt krijgt en je naam/uitgeverij aan een bepaald onderwerp of markt segment kan verbinden.. Ik ben zelf ook bezig met een boek (begin fase) maar heb nu ook al het idee en planing om het onder eigen beheer, via een kvk geregistreerde uitgeverij te gaan uitgeven. In mijn research na het opzetten van een uitgeverij kwam ik geen problemen tegen die dat konden bemoeilijken, zoals een vak diploma of een dikke investering. Natuurlijk is geld nodig en makkelijk om te hebben, maar met € 1500 kom je al een heel eind. Helemaal als je de huidige structuur aan houd, waarbij je toekomstige auteurs zelf de kosten laat voorschieten en je zelf de winsten krijgt en vandaar uit de royalties betaald. Een heel verhaal en ik hoop dat mijn reactie je verder helpt. Groet, BORUTO

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Reken op het uitbrengen van één boek (met alles erop en eraan) op zo'n 15.000 à 20.000 euro. Hoe sta je daar tegenover, Rudolf Paul?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En bedenk Boruto en Rudolf Paul dat je met het concept waarbij je mensen zelf laat betalen om hun boek te laten maken nooit een echt grote markt treft. Die boeken worden gezien als eigen beheeruitgave en dus genegeerd in de media en veel boekhandels. Zelfs als ze kwalitatief goed zijn. Als ze erg goed zijn komt zo'n manuscript sowieso niet op jullie bureau. Die schrijvers gaan naar iemand die er geen geld voor vraagt.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bedrijf oprichten is een geen enkel geval erg lastig en maakt dat alle kanalen voor je open staan. Maar voor succesvol marketen heb je contacten nodig, mensen die je graag een plezier doen vanwege voorgaande ervaringen. Een grote bestaande uitgever heeft die zaken allemaal. Een stem waar mensen naar luisteren. Als die een mail verstuurd dat hij zijn handen op een goed manuscript heeft kunnen leggen komt daar reactie op. Als en nieuwe speler op de markt dit doet zal dat andere reacties geven en dat is denk ik toch waarom iedereen graag onderdak vind bij de grote jongens. Dan eerder voor eigen beheer gaan en daar veel marketing geld instoppen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het er gisteren nog over gehad met mijn vader,, Een regulaire uitgeverij weet ik niet...of je ertussen komt kdacht zelf meer aan een POD..maar ik denk zelf dat ik dat niet zou doen..