Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe schrijf je een erotisch verhaal?

12 november 2009 - 19:18
Ik ben gevraagd om voor een tijdschrift een erotisch verhaal (tussen mannen) te schrijven. Leuk! Alleen... hoe doe je dat? :D Ik heb nog nooit een erotisch verhaal geschreven (wel verhalen met erotica, wat een verschil is) dus nu zit ik een beetje. Het moet in ieder geval niet cliche worden, maar verder? Waar ligt de nadruk op? Moet er per se seks in zitten of mag de suggestie ook, of de spanning tussen personen, wordt dat ook al als erotisch ervaren? Ik weet eigenlijk niet eens hoe mannen erotische verhalen ervaren. Ik heb er weinig mee in ieder geval, doe mij maar gewoon porno. Iemand ervaring die z'n tips wil delen?

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 februari 2010 - 17:57
Het verhaal is inmiddels opgestuurd naar het tijdschrift, dus je tips zijn voor mij mosterd na de maaltijd, maar wellicht voor anderen (of voor mij later ;)) nog handig ;)

3 februari 2010 - 0:27
Er hebben alleen maar dames gereageerd. Niet verwonderlijk, want er zijn hier bijna geen mannen. De paar die er wel zijn, zijn ook niet allemaal homo, denk ik. Maar dit alles wist je toch al? Je hebt dus geen respons uit je doelgroep, zoals te verwachten was. Daarom lijkt het nu net een topic om der wille van een topic. Maar van mij mag het hoor.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 februari 2010 - 10:59
Mar, als ik hier een vraag stel over iets wat ik voor kinderen schrijf, krijg ik ook geen reacties uit de doelgroep. Wel goede tips. Heel waardevol. Waarom is dat als het homo's betreft ineens minder waardevol als je tips krijgt? Waarom die stekelige opmerking naar Micha dat hij topics opent om enkel een topic te openen? Denk je niet dat Micha serieus tips vroeg?

3 februari 2010 - 12:36
Ha Zjors, als je tips zoekt voor het schrijven van kinderboeken, denk ik dat je doelgroep bestaat uit andere kinderboekenschrijvers. Dat zijn er hier heel veel, plus nog anderen die zich met kinderboeken bezighouden. Dus dat zou ik heel logisch vinden. Maar als ik hier ga vragen over hoe ik moet gaan loodgieten, wetende dat het aantal loodgieters hier beneden het landelijke gemiddelde ligt, dan zou misschien iemand zich kunnen afvragen, waarom ik dat doe. En dat zou ik heus niet stekelig vinden hoor.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 februari 2010 - 13:07
Micha stelde geen vraag over loodgieten, ook niet over het reviseren van een moter, of het reparenen van een wasmachine. Hij stelde een vraag over hoe je een erotisch verhaal kunt schrijven en dat moest zich in dit geval dan ook nog eens afspelen tussen twee mannen. Dat lijkt me een heel legitieme en gewone vraag op een schrijfforum. :confused: Ik merkte ook al bij het onderwerp van het Lesbische Verhaal dat sommigen ineens iebel gaan doen. Alsof dit uit een andere wereld komt of zo. Als Waus een vraag stelt over hoe een huis in de fik kan worden gestoken schrijf je toch ook niet dat dat een topic om het topic is. Terwijl ik het percentage brandweermannen/vrouwen en pyromanen hier ook laag inschat. Waar het mij om gaat is dat zodra het om seks tussen mannen of tussen vrouwen aankomt mensen ineens iets hebben van: Ho, dat soort vraagstukken is voor een ander soort mensen. Homo's zijn een heel normaal deel van onze wereld. Denk ik. :confused:

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 februari 2010 - 13:21
Laatste zin van Zjors wellicht een aanvulling: seks is een heel normaal verschijnsel tussen mensen en dus deel van de wereld? Niet alleen tussen homo's. Zo niet, dan zou de wereld binnenkort bijna geen mensen meer hebben. :p

3 februari 2010 - 13:45
Maar Zjors, (het Lesbische Verhaal heb ik niet gelezen of gevolgd, dus ik weet niet wat je daar al of niet gestoord heeft.) Als ik een boek schrijf over loodgieters, kan ik tips vragen aan een groep mensen waarvan ik weet dat die geen loodgieter zijn, maar veel bruikbaars zal daar niet uitkomen, lijkt me. Als je tips vraag over liefde tussen twee mannen aan een groep mensen die voor bijna honderd procent bestaat uit vrouwen en een paar mannen die waarschijnlijk niet allemaal homo zijn, zal daar ook weinig uitkomen. Dat bleek ook wel uit de reacties - van alleen vrouwen - geloof ik. Maar ik merk dat ik dat niet mag zeggen. Soms lijkt het wel op tegengestelde van wat jij zegt, Zjors. Zodra je iets opmerkt over een geschrift van een homo, wordt je onmiddellijk berispt. Jammer, want dat praat minder ontspannen. Maar niet erg hoor, ieder haar of zijn mening.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 februari 2010 - 13:53
Maar ik merk dat ik dat niet mag zeggen.
Nee hoor, Mar, dat is het niet. Je mag alles zeggen. :nod: Maar ik hoef het er niet altijd mee eens te zijn, toch?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
16 februari 2010 - 21:09
ja heerlijk, er is weer vrede op aarde. Ik merk zo wie zo altijd dat vrouwen opener zijn in gesprekken over seks. Nee, echt. Mannen hebben vaak wel een grote mond hier over maar zijn vaak ook conservatiever als het over verschillende seksuele vormen. (merk ik)

16 februari 2010 - 21:22
ja heerlijk, er is weer vrede op aarde. Ik merk zo wie zo altijd dat vrouwen opener zijn in gesprekken over seks. Nee, echt. Mannen hebben vaak wel een grote mond hier over maar zijn vaak ook conservatiever als het over verschillende seksuele vormen. (merk ik)
Adnilocje, je hebt gelijk, vrouwen zijn vaker opener in seksgesprekken, denk ik. Wat mijn punt was, onder de noemer van dit topic, is het onwaarschijnlijke uitgangspunt. Iemand vraagt aan (bijna) uitsluitend vrouwen naar informatie over liefde tussen twee mannen! Dit lijkt me net zo handig als een dominé of pastoor in Teheran aan de ayatolla's gaat vragen hoe hij het beste het christendom kan preken.

Ing

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 februari 2010 - 22:46
Met dit soort topics richt je je niet zozeer op de doelgroep, maar op ervaringen en meningen van schrijvers. Ik zie het meer als bijvoorbeeld mijn vraag een keer (laat ik het bij mezelf houden :D ) over `schrijfwijze opzettelijk vreemd in kinderboeken`. Hier zijn geen doelgroepkinderen lid, dus in dat opzicht hoef je zo´n topic niet op SO te plaatsen, maar de meningen en ervaringen van medeauteurs kunnen wel verhelderend zijn. Zo beschouw ik dit topic ook, meer de technische/vakinhoudelijke kant dus.

16 februari 2010 - 22:56
Ik vind het ook meer dan prima. Maar zie de i n h o u d e l ij k e reacties. Helemaal niets. Logisch. Volgens mij gaat het daar ook niet om.

Ing

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 februari 2010 - 23:01
Inhoudelijk komt er -ongeacht het researchonderwerp- vaak inderdaad weinig, dat is jammer. Maar geen reden om dit soort onderwerpen niet meer te posten, je weet maar nooit welke grandioze reactie er komt natuurlijk.

Lid sinds

20 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
19 februari 2010 - 21:42
Mar er wordt in research-onderwerpen vaak ook gezocht naar links en andere info op internet. Goede startplaatsen voor achtergrondinfo op het onderwerp. Het hoeft niet allemaal uit de aanwezige schrijvers te komen.
Je hebt dus geen respons uit je doelgroep, zoals te verwachten was. Daarom lijkt het nu net een topic om der wille van een topic. Maar van mij mag het hoor.
En je mag wel iets aardiger doen hoor. Dit komt een beetje bot over. Alsof je vindt dat je de wijsheid in pacht hebt.

20 februari 2010 - 0:08
Dries, sorry als het zo overkwam. Dat was niet de bedoeling. En de wijsheid heb ik zeker niet in pacht. Daarom ben ik ook hier. Om iets te leren. En ik ben er zeker van dat ik al best het een en ander heb opgestoken. Ondanks mijn onbekommerdheid zal ik wel degelijk proberen beter te nuanceren. Wel las ik dat iemand het woord 'bagger' gebruikt als commentaar op andermans mening. Dat zou ik nooit doen. Als schrijver/ster mag, moet je een mening hebben, mag je van mening verschillen, mag je puntjes op de yota zetten, maar voor zover ik weet, heb ik hier nog nimmer een onbetamelijk woord gezegd. Toch zal ik nog beter opletten.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 februari 2010 - 0:26
Als ik een boek schrijf over loodgieters, kan ik tips vragen aan een groep mensen waarvan ik weet dat die geen loodgieter zijn, maar veel bruikbaars zal daar niet uitkomen, lijkt me.
Soms kunnen daar, volgens mij, de meest verrassende wendingen voor verhalen uitkomen: we hebben bv. misschien wel eens een loodgieter nodig gehad. :D

20 februari 2010 - 8:10
Sabarinde, oké. (Onze loodgieter kwam op kerstavond, geloof het of niet. De verwarming viel uit, en we haddden veel visite gevraagd.)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 maart 2010 - 9:03
Micha, ik ben misschien wat laat, maar ik ben als schrijver begonnen met schrijven in dit genre. Mocht je nog behoefte hebben aan een second (of third) opinion, laat maar even horen dan. Ik wil je verhaal graag lezen.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 maart 2010 - 19:29
Beetje laat ja, maar ik onthoud het wel voor de vorige keer ;) Olijfje, nee, kweenie, misschien in juni. De hoofdredacteur vond het wel een goed verhaal, maar er moest nog iemand anders naar kijken en die had het druk :P

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 mei 2010 - 18:49
Het heeft even geduurd, maar het verhaal wordt volgende maand geplaatst in de ZiZO :) Da's een vlaams homoblad. Ik kreeg de geredigeerde versie terug en na lezen was ik er nog steeds best tevreden over. Het is een Arthur-verhaal, dat zich afspeelt VOOR Dubbel Leven en NA Cadans, voor de liefhebbers.