Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij Marmer

28 augustus 2009 - 16:09
Een nieuwe uitgeverij. Ik vind dat ze zich op goede doelgroepen richten. We hebben al eerder zoiets aan de hand gehad. Ik denk dat het niet verzand in een POD/uitgeverij als ze niet enkel boeken van debutanten uitgeven. Want wat moet je daarna, als er zich toevallig een hele tijd geen debuten aandienen? Wat vinden jullie?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 augustus 2009 - 16:17
ik vind het zeker een goed begin. doordat ze enkele bekende schrijvers meenemen hebben ze een gegarandeerd aantal verkopende boeken waardoor ze zich daarnaast gerust op onbekend talent kunnen richten.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 augustus 2009 - 16:17
ik vind het zeker een goed begin. doordat ze enkele bekende schrijvers meenemen hebben ze een gegarandeerd aantal verkopende boeken waardoor ze zich daarnaast gerust op onbekend talent kunnen richten.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 augustus 2009 - 16:21
Ik lees op hun site dat je als debutant je manuscript vergezeld dient te gaan van een manuscriptbeoordeling en aanbeveling van een ervaren schrijfcoach / redacteur. Toch een kleine drempel. Ik ben benieuwd welke 'bekende' schrijvers zich bij de uitgeverij aansluiten.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 augustus 2009 - 16:35
waarschijnlijk hebben ze geen zin om hun tijd te verdoen met een manuscript waarin volgens hun weinig kwaliteit in zit. als er een manuscriptberoordelin bij zit weten ze meteen of er enige protentie in zit. ik dnek tenminste dat dat een achterliggende gedachte kan zijn maar ik kan het ook volkomen verkeerd zien. voor mij zou dat inderdaad een drempel zijn om hun niet als eerste uitgever te kiezen.

Tja

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
28 augustus 2009 - 17:05
Ja, als je eerst een flink bedrag aan een beoordelingsbureau moet betalen kun je net zo goed de eerste twintig boeken zelf afnemen. Wat als de boordeling niet al te florissant is? Weg geld, weg uitgever. Voorlopig lijkt het me nog niets. We kunnen natuurlijk ook elkaars ms beoordelen en er een geweldig rapport bij schrijven.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 augustus 2009 - 17:15
ik vind die manuscriptbeoordeling wel een slimme drempel, voor hun minder leeswerk en voor de manuscriptbeoordelaar meer geld. :p Ik ga ze in de gaten houden

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 augustus 2009 - 17:26
voor hun vind ik het ook wel slim maar voor een beginnende debutant lijkt het me dat je sneller naar een uitgeverij stuurt die dit niet vraagt. inderdaad elkaars werk beoordelen is altijd welkom. is leuk toch? elkaars werk lezen en daarover zinvolle feedback verschaffen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 augustus 2009 - 1:18
Er zitten natuurlijk wel een hoop redacteurs op deze site! ;) Zullen zij de beginners willen helpen? Ik denk van wel.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 augustus 2009 - 22:17
Ik lees op hun site dat je als debutant je manuscript vergezeld dient te gaan van een manuscriptbeoordeling en aanbeveling van een ervaren schrijfcoach / redacteur. Toch een kleine drempel. Ik ben benieuwd welke 'bekende' schrijvers zich bij de uitgeverij aansluiten.
n.a.v. dit verhaal heb ik de volgende mail gestuurd: Redactie, Uit uw gegevens begrijp ik dat ik als debutant, én een manuscriptbeoordeling moet hebben én een coach. Hoe denkt u dat je dat als debutant kunt fincieren en, ben je dan nog wel een debutant? In mijn beleving komt dit op hetzelfde neer als in een personeelsadvertentie staat: hoog opgeleid, WO, jong en ervaring van minstens tien jaar. Waarom vraag ik dit? met daar onder waarom ik dit vraag en dat is voor een ms dat zo goed als klaar ligt. Het volgende antwoord kwam dezelfde dag binnen: Dank je wel voor je reactie, ik ben benieuwd naar je manuscript en voorzie het graag van commentaar. met vriendelijke groet, enz. Toch heel attent. Natuurlijk heb ik vandaag mijn ms gestuurd. Dus dat wordt weer vier weken wachten.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 September 2009 - 13:39
goed van je. Suma, ik vroeg me af of een schrijven online snelscan ook gewaardeerd wordt. Nu ga ik ze ook maar eens schrijven.

1 September 2009 - 14:53
MIJ lieten ze weten dat ze liever geen manuscripten krijgen die niet via een schrijfcoach/redacteur zijn gegaan omdat dat huns inziens altijd manuscripten oplevert waar nog heel veel aan moet gebeuren. Wel stuurden ze me drie e-mailadressen van schrijfcoaches naar wie ik mijn werk op zou kunnen sturen. IK ben het met Suma eens. Eerst zoveel geld uitgeven voor beoordelingen om dan alsnog te horen te krijgen dat ze je niet uitgeven - wat tot negen van de tien keer het geval zal zijn - vind ik ook wat te cru. Geen uitgeverij voor mij dus.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 September 2009 - 17:21
Ja, Asdale dat vind ik ook en daarom heb ik, in een opwelling, een mailreactie gestuurd. Dit met het verrassende antwoord war ik uiteraard gebruik van maak. Nu maar afwachten. Las ik niet dat ze vier weken de tijd nemen om te reageren? Daar wacht ik dan op (lees mijn blog hier op SOL) en anders wordt het echt POD.

Tja

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
1 September 2009 - 18:26
Zo gauw ik mijn ms van een proeflezer terug heb zal ik het opsturen en zeggen dat zeer geroutineerde mensen het bekeken heb. Dan lieg ik niet.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2009 - 16:03
dat overweeg ik ook, Tja, maar ik ga eerst maar eens een aantal andere uitgevers aanschrijven. Uiteindelijk heeft marmer nog maar vier schrijvers in zijn fonds en een hoop lege pagina's op zijn site..

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2009 - 22:03
Ja, dat kan dan wel zo zijn, maar als iedereen afhaakt omdat er nog maar vier schrijvers in het fonds staan, gaat het nooit wat worden. Zo, ik heb gezegd en gesproken en ik ben blij dat ik mijn ms heb gestuurd en aanwijzingen krijg. :D

Tja

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
2 September 2009 - 22:07
Ik ben reuze benieuwd. Als ik klaar ben met herschrijven geef ik ze ook een kans. Het is weer eens iets anders om een uitgever een kans te geven dan dat een uitgever jou een kans geeft.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 oktober 2009 - 14:01
He, bedankt voor de tip. Ik heb ze ook een manuscript gestuurd (al zie ik dat ze in wezen nog maar 1 boek in hun fonds hebben en dat is een chicklit, niet bepaald mijn genre). -- Daan

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 oktober 2009 - 14:19
Natuurlijk wil ik niemand ontmoedigen, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Een maand geleden ... :(

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 oktober 2009 - 11:40
Ik kreeg dezelfde avond nog een overduidelijke, niet mis te verstane en nogal botte afwijzing. De mensen van Marmer zijn mijns inziens taalkundig niet echt verfijnd. (van Meulenhoff ook niet, daar versturen ze mailtjes van één woord). Daan

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 november 2009 - 16:08
Ik lees op hun site dat je als debutant je manuscript vergezeld dient te gaan van een manuscriptbeoordeling en aanbeveling van een ervaren schrijfcoach / redacteur. Toch een kleine drempel. Ik ben benieuwd welke 'bekende' schrijvers zich bij de uitgeverij aansluiten.
net zoals velen voor mij, dacht ik dit ook. Ik heb een mail gestuurd (zie eerdere posten) en heb eindelijk, vandaag antwoord: 'Marc van Gisbergen heeft me gevraagd uw manuscript te lezen. Dat heb ik gedaan en ik ben geraakt door wat u hebt meegemaakt. Wat een dramaverhaal. Helaas is het verhaal, voor Uitgeverij Marmer, niet geschikt om uit te geven. Het is behoorlijk goed geschreven, maar de inhoud spreekt maar een klein publiek aan. En dat publiek is te klein om uw verhaal als boek uit te geven. Als kort verhaal zou het wel een groter publiek aanspreken, maar dan is het weer niet voldoende er een boek van te maken. Ik kan me voorstellen dat uw verhaal, in verkorte vorm, interessant is als artikel voor een tijdschrift. U zou bijvoorbeeld een Margriet (Libelle) of Plus kunnen benaderen. Vriendelijke groeten,' Hier ben ik het dus niet helemaal mee eens, dus heb ik een korte reactie gestuurd: Dank u voor uw reactie, hoewel ik het een teleurstellende vind. Als dat uw mening/oordeel is, is het zo. Overigens had ik begrepen van Marc van Gisbergen, dat hij het ms van commentaar wilde voorzien. Begreep ik dat verkeerd?' het antwoord: 'Ik reageer gelijk maar even op je vraag. Met van commentaar voorzien bedoelde ik dat we beoordelen of het geschikt is voor de uitgeverij en als dat niet zo is wat daarvan de reden is. Het is niet zo dat we het manuscript van uitgebreid commentaar gaan voorzien. Ik begrijp dat het teleurstellend is dat de uitgeverij het afwijst, maar op basis van de beoordeling komt het mij voor dat het als kort verhaal wel geschikt is voor publicatie in een tijdschrift of op internet. Wellicht is het zinvol die kant uit te zoeken voor publicatie. Vriendelijke groeten, Mensen, wat een keurig, beleefde reacties/antwoorden krijg ik van deze uitgever. Niet dat ik blij ben, dat is een ander verhaal. Nog even en ik ga toch richting die met die veertig mailadressen.

Via

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 april 2010 - 10:22
Heeft iemand anders ook toevallig al ervaring met deze uitgever? Ik kwam er eigenlijk op door dit bericht bij nieuws: http://www.schrijvenonline.org/nieuws/debuut-van-…
Nieuws: 'Debuut' Van der Kwast blijkt bestseller In de Bestseller Top Zestig van de CPNB is pseudodebutant Ernest van der Kwast binnengekomen op de 33e plaats, met zijn autobiografische roman 'Mama Tandoori'. Van der Kwast publiceerde eerder boeken onder zijn pseudoniemen Yusef el Halal en Sieger Sloot. Onder zijn officiële naam Van der Kwast is nu zijn roman verschenen over zijn Indiase moeder. Inmiddels verdwijnt een andere debutant, Franka Treur, met haar droomdebuut 'Een dorsvloer vol confetti' langzaam uit de top 20. Ze staat nu op 21, maar is al wel 17 weken achtereen in de Bestseller Top Zestig terug te vinden - zeer bijzonder voor een debuut. Een andere opvallende stijger is chicklitschrijfster Mariëtte Middelbeek die met 'Single en Sexy' bij uitgeverij Marmer op plaats 18 prijkt.
Ze lijken dus toch wel aardig wat succes te hebben. Suma, wat heb je met je manuscript verder gedaan?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
22 april 2010 - 12:37
Ik heb mijn trouwcolumns ook naar deze uitgeverij gestuurd en ben ook keurig behandeld. Ze werden wel afgewezen. :) (Wel een smiley, omdat ik een andere uitgever heb gevonden :))