Christelijke roman

1 September 2008 - 19:18
Hallo, Ik ben hard bezig met een manuscript. Het is een Christelijke roman. Een sterke verhaal wil ik ervan maken. Er zijn al twee jeugdboeken van mijn uitgebracht onder pod. Nu probeer ik een roman te schrijven. Zijn er uitgevers, die Christelijke romans uitgeeft?, zo ja?, welke.. Gr.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 September 2008 - 20:35
Ga ik doen, er zijn zovelen. Bedankt iedergeval
Ja, er zijn er veel. Kijk ook naar het fonds dat ze voeren. Er zijn Chr. uitgevers die jeugdboeken uitgeven of streekromans, literaire romans, opwekkingsverhalen, en zo voorts. Sommige uitgevers vinden niet vloeken en binnen de tien geboden schrijven voldoende om in aanmerking te komen, anderen verlangen een duidelijk zichtbare rol van God (en vergeet daarbij niet op de geloofsovertuiging te letten). Ik zou op internet een lijstje bij elkaar zoeken van uitgevers die je aanspreken en dan in de bieb gaan kijken wat bij jouw boek past.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 September 2008 - 22:00
Ik ken wel een aantal christelijke uitgevers vanuit mijn boekenkast. Ehm.. misschien ligt het ook aan het genre dat je schrijft. Wat schrijf je? Dan kan ik daarop een aantal uitgevers 'afstemmen'.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 September 2008 - 22:16
Ik kan je onder andere Uitgeverij Kok aanraden. Zij geven ook wel eens uit onder andere namen, maar volgens mij ligt dat eraan in welk genre je schrijft. http://www.kok.nl/info.php Is wat jij schrijft meer christelijk of reformatorisch (of je moet het verschil niet weten (?))

1 September 2008 - 23:47
Uitgeverij Jongbloed in Heerenveen heeft een zeer gevariieerd fonds. Het bevat alles wat Ceridwen opnoemt. De basis is de bijbel, die geven ze ook in vele talen uit, maar daarnaast hebben ze een didaktische methode, kinderboeken, versjes, kinderbijbel, eigenlijk zo'n beetje alles wat christelijk Nederland wenst. Google er maar eens op. Uitgeverij Gideon valt onder Jongbloed, meen ik.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 10:38
brrr, een ggristelijke roman, ik moet er niet aan denken. maar ik ben dan ook een ongelovige atheistische heiden. Het meest walgelijke, sadistische, perverse bijbelverhaal dat ik ooit heb gelezen als kind heeft daar wel voor gezorgd: Genesis 22. (of mijn versie van het ggristenhorrorverhaal: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/49064 )
Rudolf Paul, zelf ben ik ook geen christen, maar volgens mij is het belangrijk dat we elkaar op deze site allemaal in onze waarde laten. Ik vraag me een beetje af of de vragensteller in dit topic iets opschiet met de opmerking zoals jij die hierboven maakte. Kijk, we hebben allemaal zo onze voorkeuren. Ik hou bijvoorbeeld totaal niet van fantasy en thrillers. Maar heeft het zin om dat te gaan roepen in een thriller- of fantasytopic? Komen fantasy- en thrillerschrijvers op deze site daar een stap verder mee? Kortom: zullen we ons beperken tot opbouwende feedback? :nod: Secret Garden

Lid sinds

20 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
2 September 2008 - 10:46
brrr, een ggristelijke roman, ik moet er niet aan denken. maar ik ben dan ook een ongelovige atheistische heiden. Het meest walgelijke, sadistische, perverse bijbelverhaal dat ik ooit heb gelezen als kind heeft daar wel voor gezorgd: Genesis 22. (of mijn versie van het ggristenhorrorverhaal: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/49064 )
Moet je nou echt altijd een linkje met een eigen verhaal pushen? Ik ben daar eerlijk gezegd een beetje klaar mee.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 11:09
Ik denk dat Dries bedoelt dat je het een beetje nogal dwingend neerzet. Je haalt ze constant van deze site weg. Niet als reclame maar puur om te shockeren. Ik ben ook niet zo superchristelijk maar mijn eerste boek Het Monster Van Mama loopt bijzonder goed in deze kringen. Door de positieve uitstraling die het heeft. Zo kan jij toch ook reageren? Door er niet altijd wat negatiefs in te willen zien?

Lid sinds

20 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
2 September 2008 - 12:07
je HOEFT het toch niet aan te klikken, 'tis niet verplicht - hoe kan dat nou een probleem zijn?
Als spammers ook zo zouden denken...

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 12:08
het is vervelend Rudolf Paul. Misschien kun je een beetje rekening houden met iedereen en wat minder van die linkjes plaatsen. Dankjewel!

Set

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 13:29
Hoi Adrie, Heb je al eens in je eigen boekenkast gekeken (en in de bieb) Er zijn legio christelijke boeken verschenen en er zijn heel makkelijk christelijke uitgevers te vinden. Ik denk dat je je moet verdiepen in je onderwerp, in je eigen genre, en dat je dan al heel gauw vindt wat je zoekt. Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "een sterk verhaal wil ik ervan maken" Bedoel je een sterk verhaal: taaltechnisch/ verhaaltechnisch sterk, of een sterk verhaal in de zin van overdreven, onwaarschijnlijk? Ik ben erg benieuwd. Groeten,

2 September 2008 - 19:14
Hallo Bedankt voor jullie reacties. Ten eerste RP mag een eigen mening hebben, dat heb ik ook. Ten tweede, ik ga lekker op mijn gemak een uitgever zoeken die mijn nog niet afgeronde verhaal wil uitgeven. Ik kan het nog niet laten proeflezen, er zitten nog wat haken en ogen aan. Die moet ik eerst verbeteren. Wel een kleine tipje van de sluier. Het verhaal begint met de geboorte van de hoofdpersoon, wiens ouders niet gelovig zijn. (Daar zijn ze ook geen slechter mensen door!) Ouders sterven op vroege leeftijd(Hij heeft altijd veel liefde van ze gehad). Maar zijn stiefmoeder is een kreng! om hard te zeggen, aan wie hij overgeleverd is na de dood van zijn ouders. Hij gaat de verkeerde pad op en komt ook verkeerd vrienden tegen. Zodra de gesloten persoon in de gevangenis komt. Komt hij in contact met de gevangenispredikant. Het is de bedoeling dat het verhaal in verschillende episodes komt, dat ik er altijd een vervolg op kan maken. Het is geen reformatorisch verhaal, maar meer de evangelische kant op.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 20:01
Als ik het zo lees.... Weet je, je maakt me nieuwschierig. Even de uitgeverijen op een rijtje waarvan ik denk dat je daar terecht kunt. Ik heb het wel gebaseerd op het bovenstaande stukje dan he. Gebroeders Koster- Barneveld Kok - Kampen Mes - Capelle aan den Ijssel (geeft grotendeels alleen kinder/jeugdboeken uit)

2 September 2008 - 20:05
Gebroeders Koster- Barneveld Kok - Kampen Mes - Capelle aan den Ijssel (geeft grotendeels alleen kinder/jeugdboeken uit)
Dat zijn toch alledrie reformatorische uitgeverijen, zwaar christelijke uitgeverijen, aan de rechterkant zittende uitgeverijen, zwarte kousen kerken uitgeverijen (of hoe noem je dat?, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 20:16
Ja, Mes is vooral heel zwaar. Kok, valt wel mee. Ik heb ook eens een ms naar Mes gestuurd, ben niet tevreden over hun. Ze hadden een reactie beloofd en nooit gegeven. Ook had ik een retourenvelop bijgevoegd me porto maar het ms niet teruggekregen. Dat viel me heel erg tegen. Dat het ms niet geaccepteerd is snap ik wel, is ook niet het probleem alleen het feit dat ze wat beloven en niet doen, viel me tegen. Gebroeders Koster ken ik niet. Maar is er in Oktober niet weer een bcb beurs? Dan heb je (bijna) alle christelijke uitgevers bij elkaar. Altijd handig want ze nemen boeken mee, kun je lekker doorkijken in hun fonds.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 20:39
Kok valt reuze mee hoor. Die geeft uit onder verschillende namen, ik denk dat ze daarmee het onderscheid ook zelf een beetje maken. Mes noemde ik eigenlijk omdat ik er een in de kast hebt staan die je onder 'het uiterste' van hen kan rekenen. Ik heb ook nog uitgeverij Vision. Ken die uitgeverij zelf niet zo heel erg goed hoor, maar heb er wel eens een boek van gelezen.
Dat zijn toch alledrie reformatorische uitgeverijen, zwaar christelijke uitgeverijen, aan de rechterkant zittende uitgeverijen, zwarte kousen kerken uitgeverijen (of hoe noem je dat?, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)?
Het is niet echt wat je noemt über-reformatorisch. Niet echt extreem zoals jij dat noemt. Maar even iets anders: De zwarten-kousen-kerk bestaat amper. Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, daar niet van, maar je bezorgt ze zo wel een stempel.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 20:41
Maar is er in Oktober niet weer een bcb beurs? Dan heb je (bijna) alle christelijke uitgevers bij elkaar. Altijd handig want ze nemen boeken mee, kun je lekker doorkijken in hun fonds.
Daar wil ik wel wat meer van weten. Ik heb wel eens gehoord dat het (de beurs) bestaat, maar ben er nog nooit achter gekomen waar, wanneer...

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 20:45
De BCB beurs is in september. Ik heb onlangs een christelijke roman vertaald en daar zat haast achter omdat hij in september op die beurs moest liggen. Waar en wanneer precies weet ik niet, Eline... Maar misschien kan je dat aan bv Kok vragen? Is maar een ideetje hoor.

2 September 2008 - 20:45
Maar even iets anders: De zwarten-kousen-kerk bestaat amper. Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, daar niet van, maar je bezorgt ze zo wel een stempel.
Hier kan ik waarschijnlijk heel lang met je over discussiëren...

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 September 2008 - 21:37
Maar even iets anders: De zwarten-kousen-kerk bestaat amper. Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, daar niet van, maar je bezorgt ze zo wel een stempel.
Hier kan ik waarschijnlijk heel lang met je over discussiëren...
Daar zal je wel eens gelijk in kunnen krijgen. Maar verder on-topic