Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#434 - Nummertje

 

Wat ik ook verwacht had van dood zijn, dit niet. Het befaamde licht aan het einde van de tunnel blijken TL-lampen, die een naargeestige ruimte in zielloos wit licht zetten. Op oneindige rijen plastic kuipstoeltjes zitten lotgenoten te wachten. In de verte ontwaar ik tien loketten, waarvan er maar drie in gebruik zijn. Dit gaat wel even duren.
“Heb je een nummertje gepakt?” De engel bij de ingang klinkt vermoeid. Hij wijst naar een scheefstaande houten paal, waar een versleten rode nummertjesrolhouder aan hangt. “Niet te hard aan trekken.”
Voorzien van een ticket ga ik naast een ouder stel zitten. “Zo, samen op reis?” vraag ik. Toegegeven, dat klinkt dom, maar wat moet je anders zeggen? Lekker samen de pijp uit?
“Overhoop gereden op een zebrapad,” zucht de man. “Een Polootje met een blaag achter het stuur, petje achterstevoren op zijn hoofd. En u?”
“Botte pech,” zeg ik schouderophalend. “Gestikt in een kippenbotje.”
Naast mij ploft een grote kerel neer. Hij kijkt stuurs voor zich uit.
“Heb je een nummertje?” vraag ik vriendelijk. Zijn getatoeëerde handen zijn leeg, terwijl iedereen zo’n stukje karton in de hand houdt.
“Fuck nummertjes,” gromt hij.
“Ja vriend, dan kun je hier nog lang zitten.” Met een snelle beweging graait hij mijn nummertje uit mijn hand. “Hee!” Zijn blik voorspelt moord en doodslag en ik heb geen zin om een tweede keer mijn laatste adem uit te blazen. Ik loop hoofdschuddend terug naar de houten paal. Het uitgifteapparaat is leeg. “Jo engel! Zijn er nog nummertjes?”
De engel schudt mistroostig het witte hoofd. “We zitten vol voor vandaag. Kom een andere keer terug, alstublieft.” Hij zwaait met zijn hand, iets trekt mij aan mijn middel met een rotgang terug de tunnel in.
Het volgende moment kijk ik in de verraste ogen van een verpleegkundige.

 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha, dit had ook prima onder #382 gepost kunnen worden. Die opdracht leverde leuke verhalen op..

Oergeestig, goed geschreven verhaal met een jaloersmakende plottwist. Prachtige vondst!
Niks op aan te merken, al is het misschien goed te vermelden dat er na jou behalve de grote kerel meer mensen binnendruppelen, anders had je wel geweten dat je het laatste nummertje had.

Deze passage verdient meer alinea's:

“Ja vriend, dan kun je hier nog lang zitten.”
Met een snelle beweging graait hij mijn nummertje uit mijn hand.
“Hee!”
Zijn blik voorspelt moord en doodslag en ik heb geen zin om een tweede keer mijn laatste adem uit te blazen.
Ik loop hoofdschuddend terug naar de houten paal.
Het uitgifteapparaat is leeg.
“Jo engel! Zijn er nog nummertjes?”

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heerlijk verhaal, ik las het breed glimlachend. En zo snel geplaatst, na de opdracht, wat een jaloersmakende inspiratie.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Top verhaal, Martin. Met veel vaart en humor geschreven. Als het je tijd nog niet is, kom je daar snel achter. Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank voor de aardige woorden!
@Musionius, ik heb inderdaad overwogen om duidelijk te maken dat er meer dooien arriveren na de aankomst van de hp. Dan had ik iets anders moeten schrappen om binnen de 300 woorden te blijven. Dat vond ik het niet waard, maar je hebt gelijk.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Met een glimlach gelezen. Ik vind het niet per se nodig om duidelijk te maken dat er nog meer mensen na hem geweest zijn, dat kun je als lezer zelf wel bedenken, want het is aannemelijk.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ge-wel-dig! Vlot en levendig geschreven. Ik zag het helemaal voor me. In mijn hoofd lijkt de wachtruimte op die van onze tandarts vroeger, toen ik nog een korte broek droeg. 

Grtz,
Taco

Lid sinds

1 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Manmetpen, je verhaal is één en al verrassing. De eerste zin zet mij al recht overeind, het vervolg laat me zowat schateren en het einde zet alles op zijn kop. Prachtig verhaal, leuk geschreven, maar helaas te kort; ik had liever wat langer genoten!

De groeten van Chezz

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Odile, dat was inderdaad mijn afweging

@Taco, hadden we dezelfde tandarts? Dank voor je aardige woorden!

@Chezz, wauw, thanks. Mijn missie is geslaagd ;-)