Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#418 Agua de Valencia

 

‘Ik ssschrijfff,’ hakkel ik ongevraagd en met dubbele tong.
‘Pardon?’ Knappe kop, brede schouders, bruin gebronsd; het goddelijke wezen naast me aan de bar trekt zijn wenkbrauwen op.
Yo escribo.’ Ik neem nog een slok van de overheerlijke cocktail. De combinatie van gin, wodka en cava werkt aangenaam verdovend.
‘Klinkt interessant. Wat schrijf je?’
‘Thrillersss, maar niemand heeft interesse.’ Ik glijd van de barkruk en de alcohol schiet linea recta naar mijn knieën. Niet veel later gaat het beeld op zwart.   

Verder dan een schaaltje yoghurt met verse vruchten en een kop koffie als ontbijt kom ik niet. Een paukenist leeft zich uit in mijn hoofd.
‘Goedemorgen,’ hoor ik plots naast me. ‘Je hebt het overleefd, zie ik.’
Een man schuift bij me aan tafel. Het duurt even voor ik hem herken; het schaamrood stijgt naar mijn kaken.
‘Ternauwernood,’ beken ik. ‘Ik weet alleen niet meer hoe …’ Verschrikt kijk ik hem aan. ‘Heb ik me ernstig misdragen? We hebben toch niet …?’
Hij glimlacht. ‘Ach, wat zal ik zeggen, je hebt me vannacht aardig beziggehouden.’
Kreunend verberg ik mijn gezicht in mijn handen.
Lachend haalt hij een stapel getypte vellen uit zijn tas en legt ze op tafel; ik herken de tekst. Hij leest de vraag op mijn gezicht.
‘Dit manuscript duwde je me gisteravond in mijn handen.’ Hij bladert erdoor en ik zie aantekeningen in de kantlijn. ‘Na het eerste hoofdstuk kon ik het niet meer wegleggen.’

Hij haalt iets uit zijn borstzak. ‘Ik wil er graag onder wat meer … uhm … nuchtere omstandigheden met je over praten.’ Hij schuift een visitekaartje naar me toe;
ik herken het logo van een bekende uitgeverij. Met trillende vingers pak ik het op. Mijn hartslag overstemt de paukenslagen, mijn keel is droog. Ik kan nog net uitbrengen: ‘Heel graag.’

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lekker Fief! Waar, hoe en waarom, moet de lezer zelf maar opmaken. 

ZG!

Klein zeurtje: laatste lijn: paukslagen => paukenslagen

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Fief, een vleugje Tony staat je goed. Heerlijk, die paukenist. Volgens mijn wat weggeëbde Spaans mag je Yo weglaten. 'Nadat ik je gisteravond naar je kamer begeleidde, duwde je dit manuscript in mijn handen en viel op bed in slaap. Na een paar hoofdstukken kon ik het niet meer wegleggen' vind ik te wordy voor gesproken tekst. Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Fief, alle uitgevers zaten blijkbaar onlangs in Spanje. De lispelende thrillerschrijfster had duidelijk al aardig wat cocktails achterovergeslagen toen ze de bink naast haar aansprak. GG;

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Kruidnagel, ik heb het minder "wordy" gemaakt. Wat dat Spaans betreft, de hp weet ook niet beter. Ze heeft tenslotte al genoeg op. Bedankt voor het lezen.

Hoi Gi, ik was net terug van een weekendje Madrid waar de Agua de Valencia erg lekker was. Vandaar de inspiratie. Dank je voor je GG.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het zou je maar overkomen. Paukenslagen in je hoofd, niet door de spanning wat een uitgever van je script vindt. Nee , gewoon paukenslagen door dat je teveel van de Aqua de Valencia genoot. Leuk verhaal om te lezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Fief, knap geschreven verhaal dat begint met (veel) drank en eindigt met een droge keel. Dat is in ieder geval overeenkomstig de realiteit ... 😜 en maakt meteen het verhaal rond.
Met de zin met het 'vannacht beziggehouden' zet je je HP (en je lezer!) lekker op het verkeerde been; ik hield al rekening met iets in de trant van #metoo.
Goed gevonden dat de paukenslagen worden overstemd door HP's hartslag.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief,

ik denk dat alles al gezegd is, maar ook ik vind het een leuk verhaal. Het 'vannacht bezig gehouden' zette mij ook eerst op het verkeerde been, maar past perfect. En wie weet, het zou zomaar eens realiteit kunnen zijn/worden.