Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#405 Penisplant

7 juni 2022 - 16:20

We stappen door een gordijn van plastic flappen en ik heb het gevoel dat ik geen lucht krijg. Zweet parelt op mijn voorhoofd.

‘Gaat het wel?’ vraagt Sven. 

Ik knik, maar eigenlijk gaat het helemaal niet. Het stinkt, het is te warm, te vochtig. Alsof ik water adem. En het is druk. Er kan niet genoeg zuurstof zijn om iedereen van adem te voorzien. 

De penisplant staat in bloei. Dat gebeurt niet vaak, vertelde Sven. 24 jaar geleden alweer. Een bijzonderheid. 

Het stinkt echt enorm. Ruiken ze dat allemaal niet? Alsof er ergens een lijk ligt. We hadden vorig jaar een dode muis achter de kachel. Dit ruikt hetzelfde, maar honderd keer erger. Des te meer omdat ik naar adem loop te happen.

‘Ik zie hem al,’ fluistert Sven enthousiast en, inderdaad, een paar meter verderop torent een soort reuze asperge boven iedereen uit. 

We houden in om iedereen gelegenheid te geven foto’s te maken. Mensen nemen een soort eerbiedige pose aan als ze er naast staan. Ik veeg zweet uit mijn ogen en probeer diep te ademen. 

Stap voor stap kruipen we dichterbij. Nog twee wachtenden voor ons. Sven heeft zijn telefoon al in de aanslag. Zodra de mensen voor ons weglopen, draait hij zich af van de plant. Ik begrijp even niet waarom. We hebben drie kwartier in de rij gestaan en nu kijkt hij de andere kant op? Dan zie ik dat hij een selfie maakt. 

‘Jij ook?’ vraagt hij. 

Ik schud mijn hoofd. Dat had ik niet moeten doen, want ik ben ineens zo duizelig dat ik mijn evenwicht verlies. In paniek steek ik mijn hand uit naar Sven, maar die is al doorgelopen. In een ultieme poging overeind te blijven, grijp ik naar de penisplant, maar die is niet zo stevig als hij eruitziet en bezwijkt onder mijn gewicht. Ik hoor tientallen mensen tegelijkertijd geschokt inademen. 

‘Nu is de zuurstof echt helemaal op,’ denk ik nog voordat ik het bewustzijn verlies.

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 juni 2022 - 16:30

Hulde Sakura, wat een pracht verhaal. Ik zie voor me hoe de penisplant bezweek en hoop dat hij de irritante lucht ook wegnam zodat de hp weer rustig kon bijkomen uit haar flauwte.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
8 juni 2022 - 11:45

Tja, die penisplant jaagt onze fantasie wel aan. Mooi beschreven, vooral, omdat je de aanloop naar de ontknoping al zo goed voorbereidt. Je ziet het bijna aankomen en toch blijft het een ontknoping. Passende laatste zin.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2022 - 12:11

Dank, Elrie. Toffe reactie!

Hadeke, also thanks. Fijn wat je zegt over de laatste zin, want vaak vind ik zo'n 'laatste gedachte' zelf niet fijn. Het kan wat gekunsteld overkomen.

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 juni 2022 - 14:04

Hoi Sakura, de meest originele inzending over de penisplant wat mij betreft. Een goed verhaal, met een verrassend einde. Je beschrijving van de tuin kun je bijna voelen en ook die duizeligheid is voelbaar. Vooral "Alsof ik water adem" laat niets aan de verbeelding over. Graag gelezen.

Ruiken ze dat allemaal niet? ---> dit vond ik niet zo lekker lezen. Met 'allemaal' bedoel je volgens mij de andere aanwezigen. Dan zou ik eerder zeggen: Ruiken de anderen dat niet?

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 juni 2022 - 20:40

Wat een grappig verhaal, Sakura. Mooi opgebouwd, mooie details: een gordijn van plastic flappen. Herkenbaar irritant.
Tientallen mensen die tegelijk inademen... ik hoor het. Mooi beeldend alles, knap gedaan. Met plezier gelezen.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
14 juni 2022 - 9:52

Als liefhebber van de tropische kas, waar ik als vrijwilliger werk, vind ik het moeilijk voor te stellen dat je er niet kunt ademen. Maar dat is persoonlijk en evenzo persoonlijk is het hoe je personage het beleeft. Je hebt een mooie opbouw van spanning en een tragikomische ontknoping.