Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#383 Puntjes op de i

 

Nee, ik doe het niet. Vastberaden sluit ik mijn laptop.
‘Beloon jezelf,’ hoor ik in gedachten de woorden van mijn therapeut en ik kies de grootste bonbon uit het doosje voor me op tafel.

Een uur later begint het weer te kriebelen. Ik open mijn laptop en surf naar de site. Drie nieuwe verhalen. Mijn hart gaat sneller kloppen, er zit een nieuweling bij. Vers bloed. Aandachtig lees ik het brouwsel een paar keer. Het zweet breekt me uit, mijn hoofd tintelt, mijn darmen draaien zich in een knoop. Stop! Resoluut duw ik het scherm van me af. Niet verder kijken, afleiding zoeken. Onrustig loop ik op en neer naar de keuken. De laptop ligt op tafel, daagt me uit. Ik probeer mijn ademhaling onder controle te krijgen. Dit jaar ga ik het anders doen en ik ben voornemens aan dat besluit gehoor te geven.
De laptop verdwijnt in de kast en ik verzet mijn zinnen in de supermarkt. De Merci is in de aanbieding.

Thuisgekomen trakteer ik mezelf op een kop thee met een chocoladereepje uit de doos, mokka-room. De bruine zoetigheid verwent mijn smaakpapillen, maar voorkomt niet dat mijn blik naar de kast getrokken wordt. Een onbedwingbaar verlangen maakt zich van mij meester. Eén verhaal, dat kan toch geen kwaad? Gewoon even kijken, verder niets.
Ik haal het apparaat tevoorschijn en zoemend start hij op. Op de site log ik in; vertrouwde en onbekende namen vullen het scherm. De opdracht van deze week heeft menigeen geïnspireerd en ik begin bovenaan. Het verhaal is goed, het zou alleen …  Nee! Niet reageren, alleen lezen.
De tekens beginnen een eigen leven te lijden, groter en vetter. Ze springen op me af tot ik het niet meer houd. Driftig spui ik mijn gal in het reactievak:  
DIE KOMMA HOORT DAAR NIET!

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha Fief, geweldig, ik heb hardop zitten lachen. Je hebt de interne strijd briljant beschreven. Ik zocht nog naar een ontbrekende komma, maar die heb ik helaas niet kunnen vinden. Mijn enige bezwaar is dat ik nu hevig hunker naar chocola.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Was de Merci niet in de aanbieding?

Sorry, dat was een inkoppertje. Ik bedoel er niets mee, ik vind juist dat jij altijd fijne en nuttige feedback geeft. Blijf vooral kritisch.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Mespunt, ik blijf mijn best doen.

@ Taco, haha, ik ben een chocoholic. Enne ... graag gedaan, maar ik zit er ook regelmatig naast en daar leer ik dan weer van.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vief, weer een top-verhaal. Je beschrijft de verslavingsaandrang meesterlijk. Ik herken het.

' ik ben voornemens aan dat voornemen', twee maal 'voornemen' is niet mooi. Overweeg het gebruik van intentie of besluit.

Als je je op het eind zou beperken tot slechts  één komma, zou ik nog sterker vinden. Pietje precies ten op.

Dit verhaal illustreert waarom ik je graag Vief noem: vlug, fel en onstuimig.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Fief, na jouw verrukkelijk verhaal werd ik getriggerd door de naam van de bekende chocolaatjes die blijkbaar sinds 1979 in Nederland verkrijgbaar zijn. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is Merci geen Frans merk, maar afkomstig van de Duitse chocoladeproducent August Storc. Ik vond dat ik mijn reputatie van verkondiger van weetjes hoog moest houden …

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oergeestig verhaal, Fief, met een grijnslach gelezen. Ook wel herkenbaar, want met wat aanpassingen en de slotzin 'Daar hoort een komma!' had het ook op mij kunnen slaan.

Een onbedwingbaar verlangen maakt zich meester van mij. > maakt zich van mij meester vind ik mooier.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Een onbedwingbaar verlangen maakt zich meester van mij. > maakt zich van mij meester vind ik mooier.

Ja, daar was ik zelf ook al tegenaan gelopen. Ik heb het aangepast.
Bedankt voor je grijnslach. 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Erg knap verhaal, en mooi zelf reflecterend. Ik dacht al dat je het niet doorhad. Er bestaat een term voor de stoornis, wist je dat? (JK)

De laptop verdwijnt in de kast en ik verzet mijn zinnen in de supermarkt. De Merci is in de aanbieding.

Dit is zo ongeloofwaardig dat het waar moet zijn. Wie koopt in godsnaam Merci's? Of verzet de zinnen in de super (ja toch?) Zinnen verzet je op je laptop. En die zit in de verdomde kast :)

ZG!

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Tony, zelfspot moet kunnen, toch? Je kent de uitdrukking "je zinnen verzetten" toch wel? Je even ergens anders of focussen.
Bedankt voor je ZG.

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Fief, pracht stuk, herkenbaar en als goede voornemen niet vol te houden of je moet een alternatief vinden.
  Je kan postzegels verzamelen, of een herbarium aanleggen of iets dergelijks. Het zoeken naar zeldzame exemplaren is zó lastig en duurt zó lang dat je geen tijd over hebt voor het lezen van verhalen en het verbeteren van je schrijfcollega's.
  Zou wel jammer zijn, overigens.  

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een goed voornemen: wegblijven van dit akelige forum.

Sakura, ik heb al  meer van deze uitspraken van jou gelezen. Ik weet niet goed hoe ik dit op moet vatten. Ik vind het zelf namelijk nog steeds een leuke uitdaging om hier te schrijven.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Geen idee, Dos, misschien omdat je de naam niet goed hebt getypt? Het is Fiefonline.com en niet Viefonline.com

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zie al waar de schoen wringt. Bij jouw bio staat: 

Schrijfopdracht #290, uitgeschreven door coach Johanna Müller, leidde tot een bijzondere samenwerking met forumlid Ton Badhemd. Op 24 september 2021 verscheen ons boek "Joop en Arie".
Te bestellen op mijn website www.fiefonline.nl

't Zou wel een leuke vergissing zijn geweest: viefonline.com. Haha