Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#379 Aan het lijntje

Ik ga nu écht ophangen, hoor! Kus kus!
Knuffel!
Doei!

Hallo?
Ja, ik ben er nog.
Je zou toch ophangen?
Nee, jíj zou ophangen.
Ik hang op als jij ook ophangt.
Ik hang ook op.
Dan hang ik nu echt op.
Oké.
Ik hang NU op.
Knuffel!
Doei!
Daag!

Je bent er nog, hè?
Jij ook.
Ik wacht tot jij ophangt.
Ik wacht tot jíj ophangt.
Jij moet eerst ophangen.
Nee, jíj moet eerst ophangen.
Tegelijk dan?
Oké.
Ik tel tot drie.
Eén … twee … drie, doehoeg!
Doei doei!
...
Je hebt niet opgehangen.
Jij ook niet.
Dat hadden we toch afgesproken?
Jij hebt ook niet opgehangen.
Nee, maar ik ga nu écht echt ophangen.
Goed, hoor.
Kus kus!
Knuffel!
Doei!

Hallo?

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Erg leuk! Behalve een ontbrekende hoofdletter niets op aan te merken. Het verhaal verzin je er zo bij. Met een glimlach gelezen.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Herkenbaar verhaal, maar na de opmerking van Tony heb ik dat natuurlijk niet gezegd. Ik vind het leuk, origineel, goed gevonden.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ha, ha, vooral die laatste Hallo? Herkenbaar en goed op schrift gezet. Het verhaal hoor je in wat er vooral ook niet wordt gezegd.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Originele insteek! Herkenbaar ook (ik geef het toe, mijn enige excuus is dat het bij mij plaatsvond in de jaren 70, of was het nog jaren 60?). Graag gelezen, Musonius! 

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Musonius. Wat een heerlijke invulling van de opdracht. Lekker verliefd. Ik zou het niet erg vinden om zo'n gesprek ook (weer) eens te voeren.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Musonius: of niet. In de tijd van de telefooncellen belde ik naar mijn lief. Ik kreeg een bezettoon en hing terug op maar mijn vijf frank (destijds in België) prijs voor een lokaal gesprek kwam niet terug uit het toestel. In het postgebouw naast de telefooncel kon men 'internationaal' bellen en raadde de bediende mij aan een klacht in te dienen. Drie maanden later kreeg ik een postmandaat van vijf frank. Ik hield het drie jaar bij om aan vrienden te tonen. Toen ik het uiteindelijk opstreek kreeg ik twee frank want er gingen drie frank inningskosten af!

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Musonius, feedback had je gevraagd...

Ik vind het geniaal! Gek genoeg blijft het repeterende tafereel steeds verassen! Met plezier gelezen. Dank.

Groet Meri