Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 377 Proces verbaal d.d. 6 december [met nieuw, nóg flauwer einde]

 

‘Dus u komt aangifte doen van een strafbaar feit.’

‘Nou, eigenlijk meer van een mislukte poging daartoe.’

Dat maakt niet uit, hoor. Een poging tot een delict is net zo goed strafbaar.’

‘Oké. Gisteren aan het eind van de middag wilden mijn vrouw en ik net de kas opmaken, toen Sint en Piet binnenkwamen. Wat een leuke verrassing, dacht ik nog.’

‘Vielen u ook bijzondere uiterlijke kenmerken op aan deze twee individuen, zodat u ze later zou kunnen identificeren?’

‘Nee, natuurlijk niet. Het gezicht van Sint was een en al baard en Piet was zo’n politiek incorrect exemplaar, met een dikke laag zwarte schmink. Dat is toch echt niet meer van deze tijd, dacht ik nog. Enfin, ik stond grijnzend achter de toonbank, toen Sint mij zwijgend een briefje onder de neus schoof.

‘Je geld of je leven
En treuzel nu niet
Want we hebben maar even
Sint en de Piet

‘Da’s een originele, dacht ik nog, en mooi in stijl, dus ik zong uit volle borst “Siiiiiinterklaasje, kom maar binnen met je knecht” en bood de heren een dropje aan uit de pot met Engelse drop die altijd klaar staat voor de buurtkinderen. Nou, dat viel helemaal verkeerd. Piet greep mijn vrouw vast, haalde een pistool tevoorschijn en duwde het tegen haar hoofd. Ik schrok wel even, maar kon nog steeds niet geloven dat het serieus was.

‘“De kas! Nu! Anders gaat dit wijf eraan”, schreeuwde Piet. Ik stond intussen nog steeds een beetje te grijnzen. Ze gaan wel erg ver met hun grap, dacht ik nog, maar het kwam niet in me op dat ze een echt pistool hadden. Totdat het afging met een oorverdovende knal. Ik schrok me het apenlazer en dook in een reflex achter de toonbank. Toen ik weer durfde te kijken zag ik een stofwolk en een groot gat in het plafond, waar Piet had geschoten. Mijn vrouw krabbelde net weer overeind, ongedeerd, en van Sint en Piet geen spoor.’

‘Heeft u nog gehoord hoe ze wegkwamen? Een motor, of misschien een galopperend paard?’

‘Een paard? Huh? In de stad?’

‘Laat maar, dat was een grapje.’

‘Oh … hahaha.’

‘En de verdachten hebben geen goederen ontvreemd? Akkoord, we gaan ons inspannen om de daders te arresteren en dan krijgen ze flink met de roe.'

'Wat?!'

'Sorry, weer zo'n flauw grapje. Hier tekenen graag.'

_________

Alternatief ( = oorspronkelijke) einde, speciaal voor Emily en andere liefhebbers van absurdisme:

'Dus de verachten hebben geen goederen ontvreemd?'

‘Nou, dat dachten wij eerst ook, maar vanochtend ontdekte mijn vrouw dat ze toch iets meegenomen hadden.’

‘Zijnde?’

‘De droppot.’

 

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Ha Aurora, grappig stukje. Leuke, lichte dialoog. Mooi hoe je het verplichte gedicht erin hebt verwerkt. Humor is iets heel persoonlijks, dus ik weet niet of dit aan mij ligt, maar de clou vond ik een beetje een domper. Ik ben benieuwd hoe de anderen dat zien. Met een glimlach gelezen.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aurora, originaliteit troef! Net als Frank suggereert laat de droppot mij ook wat op mijn honger (!) zitten. Hilarisch is de zin: ‘Vielen u ook bijzondere uiterlijke kenmerken op aan deze twee individuen, zodat u ze later zou kunnen identificeren?’ nadat het reeds overduidelijk is om wie het gaat.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey Aurora, ik denk dat de droppot, die tenslotte altijd klaarstaat voor de buurtkinderen, zonder verklaring niet zoveel geweld rechtvaardigt. De droge humor van de agent werkte wel op mijn glimlachspieren.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heerlijk, ik heb hardop zitten lachen. Het meest nog wel hierom:

 

‘Laat maar, dat was een grapje.’

‘Oh … hahaha.’

 

 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heerlijk, Hollandse kruideniers en dienders in optima forma. Nu de droppot is gejat kan het team Rowowowol in actie komen. Dikke pret, AB!

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zelfde. Hier. Prachtverhaal maar ontknoping is er nov niet ik brak mijn hoofd over een tip, en denk dat je het mogelijks spiritueel kan vinden… droppot is het niet ;)

 

alleszins GG

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hartelijk dnkt voor de reacties, allemaal. Ik ga nog eens puzzelen op een goed einde. Zelf vond ik dat zo'n absurd verhaal een flink absurd einde nodig had, maar als het niet werkt, is het gewoon niet geslaagd .

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb inmiddels een ander einde verzonnen. Of het daardoor beter is, weet ik niet, maar ik heb in ieder geval mijn best gedaan.

En speciaal voor Emily heb ik ook het oorspronkelijke einde er nog bij gezet.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heerlijk verhaal, hartelijk gelachen. Het nieuwe einde vind ik sterker, alhoewel ik het met droppot ook kon waarderen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Lekker flauw. Deze versie vind ik leuker dan met de droppot, omdat het voor mij net te flauw maakt. Zonder blijft het heerlijk flauw.

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Aurora,

Ik moet er wel om lachen. Ik hou ook wel van flauwe humor. En ik hou ervan wanneer mensen hun humor zo bestempelen. 

En de rest van je verhaal is ook gewoon entertainend!

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mag ik een suggestie doen, die waarschijnlijk nog slechter is ;)

 

Dus de verachten hebben geen goederen ontvreemd?'

‘Nou, dat dachten wij eerst ook, maar vanochtend ontdekte mijn vrouw dat ze toch iets meegenomen hadden.’

‘Zijnde?’

‘Ze zei iets van een spiraal.’

 

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Zo te zien doet de roede het beter dan de droppot ;-) Die houd ik er dus maar in.

Tony, bedankt voor de suggestie, maar dat lijkt me meer iets voor een typisch Tony-verhaal en dat is dit niet!

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als een maat van mij een grap vertelt, doet hij dat zo hilarisch dat ik al tijdens de grap moet lachen. De clou is dan lang niet altijd zo goed als de grap, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Mijn lol heb ik dan al gehad. Die ervaring had ik hier ook. Je verhaal is heel vermakelijk, je clou vond ik niet zo sterk. Maar gelukkig is humor een kwestie van smaak, anderen zien het anders. Goed gedaan!