Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#335 Herfst

Ze ademt diep in. De lucht voelt fris. De verstopte neus waar ze normaal gesproken last van heeft door haar allergie, lijkt weg te zijn. Ze sluit haar ogen. Rust. Dat is wat ze voelt. Geen verkeer, geen vliegtuigen, geen mensen. De vogels tjilpen vrolijk. De wind laat haar haren dansen.  

Na een minuut zo gestaan te hebben, besluit ze haar wandeling voort te zetten. Bordjes wijzen haar de weg. Haar regenlaarzen piepen een beetje. Ze kijkt omhoog en ziet de zonnestralen door de bomen heen. Naast zich hoort ze gekraak en ziet ze een hert. Voor haar ziet ze een grote roofvogel voorbijgaan.  

Ze komt bij een hek en duwt deze naar voren. Een spinnetje die aan een draadje bungelt aan het hek, laat haar even schrikken. Snel stapt ze opzij en ze hoort de klap van het hek tegen de houder aan knallen. Ze loopt erdoorheen en ziet verschillende koeien haar kant op kijken. Ze stoppen even met grazen. Alsof ze willen zeggen; wat doe jij nou hier? Ze glimlacht. Voelt zich gezien.  
Het verharde pad heeft plaats gemaakt voor het gras. En modder. Het heeft duidelijk geregend, want er liggen grote plassen. Ze probeert zich een weg te banen om te zorgen dat ze niet uitglijdt. Ze voelt dat de modder aan haar laarzen blijft plakken. Flugh flugh, hoort ze bij iedere stap. Een haas kijkt verschrikt op, en sprint dan snel achter de bomen. Ze glimlacht.  

De vogels fluiten en in de verte hoort ze een specht. Ze kijkt naar de bomen, maar kan niet achterhalen waar de specht zit. Ze loopt door. Een mooi rondje van een uur, waarbij iedere stap nieuwe uitzichten geeft.  

Ze komt bij een meer. Het water is helder. Ze ziet de bodem, het zand, visjes. En het riet beweegt mee met het liedje dat ze in haar hoofd heeft.  

Het is te koud om te zwemmen, maar op een warme zomerdag zou ze zeker overwegen zichzelf uit te kleden en het water over haar lichaam te voelen.  

Dan komt ze aan op de parkeerplaats. En ziet ze haar auto staan. Rustig wachtend tot die haar weer veilig thuis kan brengen.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Sanne, het lijkt me een heerlijk plek. 

Flugh flugh, hoort ze bij iedere stap. ----> dit kan ik me niet voor de geest halen. Het klinkt zo als: vlug, vlug.

Naast zich hoort ze gekraak en ziet ze een hert. Voor haar ziet ze een grote roofvogel voorbijgaan.  ---> Je gebruikt veel "ziet" en "hoort". Het leest mooier als je het anders beschrijft. Bijvoorbeeld: Opgeschrikt door een krakend geluid, vlucht een hert weg. Een grote roofvogel zweeft boven haar hoofd.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Hi Sanne,

Wat een rustgevende wandeling. Leuk dat je eindigt bij haar auto. Hoewel je de nadruk legt op wat ze ziet, komen de andere zintuigen ook aan bod.

Het verhaal voelde voor mij wel erg kabbelend aan. Er gebeurt eigenlijk niks, er gaat niks mis. Dat was ook je bedoeling denk ik, maar het blijft hierdoor oppervlakkig.

Waarom gaat ze wandelen? Waar denkt ze aan terwijl ze loopt of wat probeert ze juist te vergeten? Door iets tegenover de fijne wandeling te zetten, wordt het positieve effect van de wandeling vergroot en zijn we nog blijer voor haar dat ze die rust kan pakken!

Hartelijke groet,

Kelly